„Z celého srdca Vám ďakujem za výbornú spoluprácu, profesionálny a ľudský prístup, ako aj vôľu hľadať kompromisy a riešenia, ktoré nás posúvali k spoločným cieľom a k množstvu úspešných projektov," týmito slovami sa rozlúčil doterajší vedúci oddelenia marketingu Škoda Auto Slovensko Roman Rajtár.
„Aj vďaka Vám sa nám podarilo budovať silnú značku, ktorá je inšpirujúca, sebavedomá, tvorivá a ľudská. Nebolo to vždy jednoduché, no o to viac ma posledných 5 rokov na súčasnej pozícii napĺňa hrdosťou a pocitom z dobre a poctivo vykonanej práce. Nakoniec, silné a pozitívne vnímanie našich zákazníkov, ako aj množstvo národných a medzinárodných ocenení, hovorí samo za seba."
Pre značku Škoda pracuje už 12 rokov a jeho ďalšie kroky smerujú do Prahy. V centrále Škoda Auto bude zodpovedať za globálnu stratégiu značky a produkciu obsahu. Oddelenie marketingu bude dočasne viesť riaditeľ Jaroslav Hercog.
Škoda je značka, ktorá má status
Roman Rajtár hovoril pre Stratégie o brande Škoda v roku 2024. Tradičná značka totiž prechádza zásadnými zmenami, ktoré zahŕňajú nové logo, vizuálnu identitu aj brand stratégiu. "Novou stratégiou reflektujeme na meniace sa požiadavky a životný štýl zákazníkov. A zároveň sme pripravili vizuálnu identitu pre príchod nových modelov s novým dizajnovým jazykom. Toto celé by malo viesť k zvýšeniu globálnej hodnoty značky, a to na vyše dvojnásobok do roku 2030."
Nový dizajnový jazyk nazvali "Modern Solid" a podľa Rajtára značke priniesol modernejší, autentický a funkčný look & feel so silným human touch elementom. "Zmeny môžeme vidieť na farbách, tonalite komunikácie, ale aj na samotnom logu, kde sa nám elegantne podaril vyriešiť „problém“ s mäkčeňom, ktorý nie všetky krajiny poznajú."
O Škode sa kedysi hovorilo ako o značke pre ľudí, ktorí sa nechcú ukazovať. Dnes to už podľa neho tak nie je. Vnímanie značky sa zmenil a Roman Rajtár je presvedčený, že má status.
"Status, ktorým zákazníci vyjadrujú pokojné sebavedomie a pred prémiovým logom na kapote uprednostňujú hodnotu za primeranú cenu, funkčnosť a moderný dizajn. Najväčšou výzvou pre nás určite bude pochopenie a prijatie nového smerovania brandu a implementácia naprieč celou zákazníckou cestou, keďže toto je beh na dlhé trate. Veľmi zjednodušene ide o posun od pragmatického a technického „Simply Clever“ k modernejšiemu a emotívnejšiemu „Let‘s Explore“. Nový claim vyjadruje rolu našej značky, ktorá chce byť spoľahlivým spoločníkom pri objavovaní sveta okolo nás."
Celý rozhovor si môžete prečítať v nasledujúcom archívnom článku: