StoryEditor

Škoda je značka, ktorá má status

05.06.2024, 07:00
  • „No status, ktorým zákazníci vyjadrujú pokojné sebavedomie a pred prémiovým logom na kapote uprednostňujú hodnotu za primeranú cenu, funkčnosť a moderný dizajn,“ hovorí Roman Rajtár, Head of marketing Škoda Auto Slovensko.
  • Brand prechádza aktuálne zásadnými zmenami, prináša modernejší dizajnový jazyk aj nový claim „Let's Explore“.
  • Prečítajte si rozhovor o značke, podpore športu, diverzite a inklúzii, ale aj o výzvach, ktoré do komunikácie prinášajú ESG štandardy.

Aj ľudia, ktorí nesledujú podrobne svet automobilov, si nepochybne všimli veľké zmeny v značke Škoda. Najviditeľnejšie je určite logo, s čím súvisí celá vizuálna identita. Začnime tým, že prečo vlastne prišlo k zmenám v brand stratégii a prečo práve v tomto období?

Áno, nová brand stratégia a identita znamená obrovskú zmenu, a to nielen pre značku, ale aj pre všetkých jej zamestnancov a partnerov, ktorí sa s ňou musia stotožniť v rámci každodenného fungovania. Na novej brand stratégii sme začali s tímom pracovať už za môjho pôsobenia v centrále a je úžasné byť aj pri jej implementácii do praxe.

Tých dôvodov bolo viac. Jednak novou stratégiou reflektujeme na meniace sa požiadavky a životný štýl zákazníkov. A zároveň sme pripravili vizuálnu identitu pre príchod nových modelov s novým dizajnovým jazykom. Toto celé by malo viesť k zvýšeniu globálnej hodnoty značky, a to na vyše dvojnásobok do roku 2030.      

Čo priniesol značke spomínaný nový modernejší dizajnový jazyk?

Nový dizajnový jazyk, ktorý nazývame „Modern Solid“, dodal značke modernejší, autentický a funkčný look & feel so silným human touch elementom. Zmeny môžeme vidieť na farbách, tonalite komunikácie, ale aj na samotnom logu, kde sa nám elegantne podaril vyriešiť „problém“ s mäkčeňom, ktorý nie všetky krajiny poznajú. A, samozrejme, hlavne v produkte – nositeľmi prvkov nového dizajnu sú naše nové generácie vlajkových lodí Superb a Kodiaq, ktoré uvádzame na trh v tomto roku.

Čo hovoria na tieto zmeny prieskumy? Ako sa vo vnímaní zákazníkov mení brand Škoda?

Škoda je ako dlhodobý trhový líder historicky vnímaná ako tradičná a domáca značka, čo je pevný základ, na ktorom staviame. Naším cieľom však bolo posúvať vnímanie smerom k značke, ktorá je moderná, inovatívna a sebavedomá. Jednoducho slovenský love brand, ktorý však dokáže prekvapiť.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 86% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-08-25 13:59:05 - Feat.: - Title: Nový projekt Škody láka objavovať zvuky Slovenska a približuje budúcnosť značky 02 - Modified: 2023-07-06 13:11:39 - Feat.: - Title: Slovensku stále vládne hokej, najúspešnejšie kampane má Kaufland 03 - Modified: 2016-07-13 15:13:19 - Feat.: - Title: Toto je 15 najpredávanejších osobných áut v tomto roku
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. november 2024 02:20