Ten od júla povedie Linda Gáliková, ktorá má viac ako 15-ročné skúsenosti v oblasti komunikácie a PR vo finančnom sektore.
„V časoch, kedy tri pätiny Slovákov nedisponujú potrebnou výškou finančnej rezervy a s investovaním má skúsenosť len približne tretina populácie, považujem sprístupňovanie tejto formy zhodnocovania financií širokej verejnosti za komunikačnú výzvu, ale najmä za obrovskú príležitosť. Investovanie je dnes jedným z najdostupnejších a zároveň najefektívnejších spôsobov, ako si budovať dlhodobú finančnú stabilitu a majetok, ak je správne pochopené a uchopené. Finax vnímam ako priekopníka v oblasti pasívneho investovania a digitálnej správy majetku nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí,” hovorí Linda Gáliková, head of PR vo Finaxe.
Podľa jej slov je Finax tiež spoločnosťou, ktorá systematicky, aktívne a dlhodobo pracuje aj na zvyšovaní finančnej gramotnosti. „Slovensko v tejto oblasti podľa dát OECD dlhodobo zaostáva za európskym priemerom, čo súvisí nielen s nízkou úrovňou znalostí, ale aj s obavami z investovania,” dodáva.
Významnou aktivitou spoločnosti je aj iniciatíva #FinaxWomen, ktorá pracuje so ženským publikom investoriek. Ženy na Slovensku majú v priemere takmer o pätinu nižšie príjmy ako muži, menej investujú a poberajú v priemere o 100 eur nižší dôchodok pri vyššom veku dožitia. Ich finančná stabilita je tak objektívne nižšia. Preto je podľa Gálikovej dôležité podporovať osvetu aj v tejto špecifickej cieľovej skupine.
Od startupu k miliardeVytvorenie interného PR tímu je súčasťou širšieho repositioningu, ktorý Finax predstavil v uplynulých týždňoch. Je reakciu na 7-ročné pôsobenie spoločnosti, ktorá sa vyprofilovala zo startupu na jednu z najrýchlejšie rastúcich firiem v oblasti digitálnej správy majetku v regióne. Okrem Slovenska dnes pôsobí aj na piatich zahraničných trhoch (Česko, Poľsko, Maďarsko, Chorvátsko a Nemecko) a spravuje klientske aktíva v hodnote viac ako jednej miliardy eur.
„Doteraz sme rástli predovšetkým vďaka inováciám, marketingu a dôvere klientov, ktorí ocenili našu transparentnosť a jednoduchosť. Ďalšia fáza rastu má sprístupniť investovanie ešte širšej cieľovej skupine ľudí, a preto si vyžaduje posilnenie značky a aktívnu komunikáciu – nielen v rovine marketingu, ale najmä v oblasti PR, dôvery, vzdelávania a hodnotovej orientácie. Interný PR tím, ktorý povedie Linda Gáliková bude kľúčovým prvkom našej strategickej komunikácie navonok. Lindu považujem za skvelú odborníčku a teší ma, že dlhodobo dokážeme do firmy priťahovať top talenty,” hovorí Juraj Hrbatý, CEO a zakladateľ Finaxu.
Linda Gáliková prichádza do Finaxu z 365.bank, kde viedla tím externej a internej komunikácie a pôsobila takmer 10 rokov. Stála pri vzniku banky a podieľala sa na tvorbe DNA a tone of voice značky 365. Zastrešovala viaceré významné komunikačné a strategické míľniky bankovej skupiny, vrátane repozicioningu pôvodnej materskej Poštovej banky, ako aj neskoršej transformácie Trišesťpäťky na plnoformátovú retailovú banku.
Zastrešovala rôzne komunikačné a názorové kampane, za ktoré získala aj viaceré komunikačné ocenenia ako napr. Zlatý středník, PROKOP či Hermes komunikátor roka. Do 365.bank prišla z J&T Banky, kde pôsobila na pozícii PR manažérky. Vo Finaxe bude zodpovedná za PR, mediarelations, BTL komunikáciu a strategické budovanie reputácie značky doma aj na medzinárodnej úrovni.