Malý rodinný pivovar Karpat z Hrnčiaroviec nad Parnou neďaleko od Trnavy sa so svojím pivom pod značkou Tesco Finest dostal na zahraničné trhy susedných krajín a píše svoj úspešný príbeh.
"Cez Tesco môžu slovenskí výrobcovia a dodávatelia preniknúť aj na trhy do ďalších krajín strednej Európy ako Česká republika, Poľsko či Maďarsko,“ uviedol výkonný riaditeľ pre Slovensko a Českú republiku Martin Kuruc. Vďaka ročnej spolupráci so spoločnosťou Tesco obrat pivovaru narástol o polovicu a spoločnosť prijala nových zamestnancov.
Pivovar vznikol v roku 2015, rodinná firma začala spolupracovať s Tescom v marci 2016. Chuť piva z karpatskej vody a kvalitných surovín si zákazníci rýchlo obľúbili, a tak Tesco s rodinným pivovarom rozšírilo spoluprácu na ďalšie krajiny. V júni 2016 sa Karpat stal dodávateľom privátnej značky reťazca Tesco Finest. Na pive zo Slovenska si dnes pochutnávajú ľudia z Česka, Poľska a Maďarska.
„Spolupráca s veľkým reťazcom bola súčasťou našej stratégie, už od začiatku sme plánovali spoluprácu s obchodnými sieťami. Sme veľmi radi, že sa nám pred vyše rokom podarilo splniť zložité podmienky auditu, ktoré Tesco vyžaduje pri dodávateľoch privátnej značky. Zo strany auditnej spoločnosti a Tesca prebehlo niekoľko návštev a kontrol, ktoré nás výrazne posunuli vpred najmä v systéme riadenia. Naša technológia je nová, takže v tejto oblasti spĺňame najvyššie hygienické požiadavky,“ uviedol Andrej Sabovčík, majiteľ pivovaru.
Do krajín V4 pivovar dodáva pod privátnou značkou Tesco Finest pivá Premium Lager, ALE, WHEAT, IPA, STOUT a PORTER. V súčasnosti firma ukončuje prípravnú fázu rozšírenia pivovaru, ktoré sa začne od jesene. Dôvodom je spustenie výroby produktov Craft Cider a Craft nealko nápojov.