potraviny, obchod, nakupovanieDreamstime
StoryEditor

Potraviny budú v nedeľu zatvorené, seniori budú mať svoje otváracie hodiny

24.03.2020, 09:10
Autor:
hrnhrnTASRTASR
Nové mimoriadne opatrenia zavádza nová vláda. Článok sme aktualizovali o vyjadrenie zástupcov obchodných reťazcov.

Potraviny, drogérie, trafiky či obchody s predajom krmív pre zvieratá budú vždy v nedeľu zatvorené. Pôjde o sanitárny deň a deň, keď si majú oddýchnuť zamestnanci.

"Tieto prevádzky Úrad verejného zdravotníctva (ÚVZ) SR uzatvorí vždy v nedeľu, s tým, aby sa vytvoril priestor na sanitárne opatrenia a zároveň priestor na oddych zamestnancov spomínaných prevádzok, ktorí sú počas krízy v prvej línii, v plnom nasadení," uviedol premiér Igor Matovič.

Pre seniorov nad 65 rokov sa zároveň určia špeciálne otváracie hodiny v obchodoch, a to od 9:00 do 12:00.

"Toto budú špeciálne hodiny pre najviac ohrozených ľudí, aby im bolo umožnené pohybovať sa v otvorených prevádzkach obchodov," priblížil.

Vláda zároveň zaviedla povinnosť nosiť ochranné rúška, ktoré zakrývajú nos a ústa, mimo svojho domu či bytu. Ľudia stojaci v rade budú musieť dodržiavať dvojmetrový rozostup.

Od konca marca sa bude pri vstupe do nemocníc, obchodov či iných miest, kde sa hromadia ľudia, merať ľuďom telesná teplota na čele.

"Ak sa však nebudú v obchodoch dodržiavať vyhlásené hygienické a organizačné opatrenia, tak je možné, že prevádzku štát uzatvorí, a to až do konca karantény," uviedol Matovič.

Aktualizácia:

"Obchodníci združení v Slovenskej aliancii moderného obchodu (SAMO) vítajú rozhodnutie o zavedení sanitárneho dňa, sme radi, že ústredný krízový štáb a vláda SR vyhovela našej spoločnej požiadavke aj spolu s potravinármi a poľnohospodármi. Pracovníci na obchodoch tak budú mať potrebný čas na oddych v týchto náročných dňoch, kedy naozaj v prvej línii každý deň zabezpečujú dostupnosť potravín a drogérie pre ľudí na Slovensku, za čo im aj touto cestou ďakujeme," uviedol Martin Krajčovič, predseda SAMO.

Na otázku, ako obchodné reťazce plánujú implementovať nové nariadenia a dbať na ich dodržiavanie zákazníkmi, Krajčovič odpovedá: "Čo sa týka ostatných nariadení ako povinné nosenie rúška, vyhradených hodín pre seniorov, či meranie teploty pri vstupe do predajne a dodržiavanie dvojmetrových vzdialeností v radách, nemáme zatiaľ informácie o ich implementácii."

Problém však už teraz vidí v realizovaní merania teploty zákazníkom  pred vstupom do predajne. "Chceme však upozorniť, že kvôli nedostatku vhodných teplomerov na trhu, je meranie teploty každého jedného zákazníka nevykonateľné. Rovnako si nevieme predstaviť, že by zamestnanci obchodov mali vykazovať zákazníkov z predajní, pokiaľ porušia tieto nariadenia. Na vykonateľnosť týchto nariadení je potrebné zapojiť policajný zbor alebo ozbrojené sily, ako je to napríklad aj v iných štátoch v Európe," upozorňuje Krajčovič.

Rovnako si myslí, že vyhradené hodiny pre seniorov by mali byť len počas pracovných dní. "Vzhľadom na zavretie obchodov v nedeľu a zároveň obmedzeniu predaja predpoludním, je reálna hrozba vysokej koncentrácie zákazníkov v sobotu poobede, čo nepovažujeme z hľadiska rizika šírenia koronavírusu za dobré," dodáva Krajčovič.

Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO) je nezávislé, dobrovoľné združenie právnických subjektov z oblasti maloobchodu a veľkoobchodu. Združuje najvýznamnejších zástupcov v odbore na Slovensku, a to spoločnosti Billa, Kaufland, Lidl, Terno, Tesco, Metro či dm drogerie markt, ktoré sa zároveň radia medzi najväčších zamestnávateľov v odvetví.

01 - Modified: 2020-05-11 13:21:05 - Feat.: 0 - Title: Strategický online denník: Prinášame najnovšie informácie z marketingu a médií v čase pandémie 02 - Modified: 2020-03-22 05:46:23 - Feat.: 0 - Title: Kaufland a Lidl zavádzajú ďalšie ochranné opatrenia. Pridáva sa aj Billa 03 - Modified: 2020-03-21 12:39:54 - Feat.: 0 - Title: Potravinári žiadajú krízový štáb o zatvorenie obchodov na jeden deň v týždni
01 - Modified: 2024-09-07 07:32:50 - Feat.: - Title: Kaufland a THIS IS LOCCO spustili cenovú apokalypsu 02 - Modified: 2024-08-16 08:26:41 - Feat.: - Title: Ticho je nedostatkový tovar, teraz ho nájdete v Kauflande 03 - Modified: 2024-05-31 08:44:15 - Feat.: - Title: Nová kampaň na K Park pokračuje so Separom, opäť si zahral aj v spote 04 - Modified: 2024-05-10 11:33:15 - Feat.: - Title: Film, TV reklama: Vtipnosť v reklame nevymiera 05 - Modified: 2024-03-01 08:01:13 - Feat.: - Title: Ďalšia legenda v Kauflande: Ján Mistrík objavuje chuť slovenských výrobkov
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
04. november 2024 04:39