archív
StoryEditor

Róbert Slovák: Súťaž o najefektívnejšiu reklamu prináša viacero noviniek

29.09.2017, 06:57
Okrem reklamných agentúr sa môžu zapojiť aj iné agentúry. Budú aj verejné prezentácie shortlistov.

EFFIE je súťaž, ktorá každoročne oceňuje najefektívnejšie reklamy na Slovensku. Už tradične ju organizuje Klub reklamných agentúr Slovenska (KRAS). Tento rok spoznáme efektívne reklamy na Slovensku už devätnástykrát. Organizátori si pripravili niekoľko noviniek, ktoré sa týkajú nielen samotnej súťaže, ale aj slávnostného večera. Pre Stratégie o nich porozprával Róbert Slovák, prezident KRAS-u.

Aké kritériá musí splniť práca, aby sa mohla prihlásiť do súťaže o najefektívnejšiu reklamu? Aká je dnes efektívna reklama?

Práca, ktorá sa prihlasuje na EFFIE, musí byť vytvorená na použitie v Slovenskej republike reklamnou agentúrou, kreatívnou agentúrou, digitálnou agentúrou, PR agentúrou, mediálnou agentúrou alebo iným subjektom, ktorý je tvorcom pôvodného konceptu reklamnej kampane pre klienta, prípadne je konzorciom takýchto subjektov. Efektívna reklama je taká, ktorá je výsledkom výnimočného marketingového myslenia a schopnosti kombinovať viaceré zložky marketingového programu, ktoré jednoznačne prispeli k prekročeniu stanovených marketingových a komunikačných cieľov, alebo tieto ciele umožnili dosiahnuť pri vynaložení nižších nákladov.

V podstate hovoríte, že do súťaže sa môže prihlásiť hocijaká agentúra, dôležité je, aby mala merateľné výsledky.

Kým v minulosti bola EFFIE primárne určená pre reklamné agentúry, dnes je možné, aby sa prihlásili aj iné agentúry – digitálne, PR, eventové, ale aj mediálne. S držiteľom licencie EFFIE sme si prechádzali podmienky spolupráce a dohodli sme sa aj na ďalších zmenách.

Napríklad?

Prihlasovateľom práce je okrem agentúry aj klient, automaticky. Bez neho by žiadna kampaň nevznikla. Klient takisto ako aj agentúra dostane ocenenie na pódiu. EFFIE tak nebude patriť len agentúre, ale aj jej klientovi. Tak to malo byť už dávno. Ďalej sme zjednodušili prihlášku a umožnili práce prihlasovať nielen do kategórií podľa industry: FMCG, Finančné služby, Telekomunikačné služby, Dobročinný marketing a Ostatné, ale aj do kategórií špeciálnych. Dávid a Goliáš je kategória, do ktorej sa môžu prihlásiť práce malých zadávateľov s malým budgetmi, ktoré súperia s veľkými značkami, napríklad lokálny kolový nápoj verzus Coca-Cola, alebo malá kaviareň verzus svetová sieť kaviarní. Small budget je kategória pre kampane, ktoré boli realizované do 50 000 eur. Media inovation – sem zase patria kampane, ktoré inovatívnym spôsobom pracujú s médiom, uchopili ho netradične alebo ho vytvorili, a Digital ponúka priestor pre kampane, ktoré prebiehali v online priestore. Veľmi podstatná zmena je to, že práce môžu získať EFFIE v jednotlivých kategóriách. Čiže nakoniec sa to všetko nespojí dokopy ako doteraz, ale porota bude môcť udeliť EFFIE vo všetkých kategóriách, jednoducho môže byť tých ocenení oveľa viac.

Tento rok prvýkrát prichádzate so špeciálnou ponukou, čo sa týka výšky poplatkov.

Výška poplatku za prihlásené práce závisí od toho, ako rýchlo agentúra prihlási svoje práce do súťaže. Ak to stihnú do 2. októbra, bude to len 500 € a pre KRAS-ové agentúry, samozrejme, nižšia suma, len 400 €. V kategórii Small budget sa prihlasujú práce s 30% zľavou, lebo mali malý budget. Navyše, ak ide o agentúry, ktoré sa do súťaže hlásia prvýkrát, budú mať zľavu 50 percent. Zľavy, ako to už býva, však nemožno kombinovať, ak má prihlasovateľ právo na viac zliav, platí tá najvyššia.

Aká porota bude hodnotiť prihlásené práce?

V prvom rade by som chcel povedať, že práce hodnotí porota v dvoch kolách. V prvom kole vyberá porota shortlisty. V druhom kole zasadá už v novom zložení a rozhoduje o tom, či práce získajú aj EFFIE – bronzovú, striebornú, zlatú alebo Grand EFFIE. Avšak novinkou je kontinuita – na rozdiel od minulých ročníkov teraz môže zástupca prvého kola vysvetliť v druhom kole, prečo prácu posunuli na shortlist. Zabezpečí sa tým lepšia komunikácia porotcov a veríme, že aj kvalitnejšie výsledky. A navyše, tento rok sme opäť pristúpili k tomu, že pred tým, než sa porota druhého kola definitívne rozhodne, budú verejné prezentácie shortlistovaných prác. Vznikne tak priestor pre porotu, ale aj pre tvorcov, na zodpovedanie a doplnenie informácií. Prezentácia bude verejná, pozývame všetkých, ktorých zaujíma efektívna reklama na Slovensku.

Meníte aj priebeh večera. Okrem slávnostného odovzdávania ocenení EFFIE ste pripravili aj menší poobedňajší sprievodný program.

Po minulé roky súťaž EFFIE sprevádzal slávnostný večer, kde sme ocenili agentúry a klientov, ktorí získali cenu. Tento rok sme sa rozhodli, že okrem slávnostného večera ponúkneme záujemcom aj ďalší priestor, kde vybraní odborníci, či už ľudia z marketingu alebo z reklamných agentúr, budú diskutovať na tému efektivity v reklame. Už sme spomínali verejné prezentácie shortlistovaných prác pred porotou. Okrem toho ponúkneme blok, ktorý má plne v réžii novovzniknuté združenie Ľudia z marketingu. Klienti sú pre EFFIE najpodstatnejším prínosom, keďže participujú na funkčnosti od briefu a nastavenia cieľov, významne vplývajú na kreatívny proces a produkciu až po vyhodnotenie výsledkov. Radi by sme predstavili najefektívnejšie reklamy, či už slovenské alebo zahraničné. Uvidíme, či ešte vznikne aj priestor pre pozvanie zahraničného hosťa z Euro EFFIE, ktorá prebehne tesne pred našou lokálnou. To je zatiaľ v riešení.

Na slávnostnom večere ocenia Stratégie aj Agentúru roka. Okrem toho spoznáme aj ocenenie Marketéra roka.

Ocenenie Marketér roka bude vyhlásené vôbec prvýkrát na Slovensku. Je to aktivita združenia Ľudí z marketingu, ktorí sa rozhodli oceniť osobnosť, ktorá bude inšpiráciou pre ostatných marketingových profesionálov a bude schopná reprezentovať marketing aj v rámci širšej biznis komunity. Mal by to byť profesionál, ktorý sa nevenuje len marketingovej komunikácii, ale aj marketingu a procesom vnútri firmy, tvorí produkty a značku, ktorá jednoznačne excelovala a získala si tak všeobecné uznanie v komunite marketingových profesionálov.

Čo najviac očakávate od týchto zmien?

Zjednodušením prihlasovania a jeho vyhodnocovania očakávame väčší počet prihlášok a verím, že posunieme vnímanie EFFIE ako súťaže, ktorá by mala zaujímať viac marketérov ako doteraz.

01 - Modified: 2022-07-26 11:14:34 - Feat.: - Title: KRAS pozýva reklamné agentúry, aby sa zapojili do TAAS 02 - Modified: 2021-12-10 19:29:58 - Feat.: - Title: Tri slovenské agentúry zabodovali na medzinárodnej súťaži Epica Awards 03 - Modified: 2021-11-25 11:41:43 - Feat.: - Title: Ocenenie na Epica Awards môžu tento rok získať štyri slovenské agentúry 04 - Modified: 2020-04-12 09:04:19 - Feat.: - Title: Slovenské agentúry sú finalistami na súťaži v New Yorku 05 - Modified: 2020-02-13 11:14:00 - Feat.: - Title: Zlaté pecky 2019 sú rozdané. Ocenenie získali štyri slovenské agentúry
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. november 2024 00:21