Facebook po novinke Prieskumník pokračuje vo vylepšovaní. Predstavil nový systém zverejňovania reklamy.
Dark Posts sú nepublikované posty na Facebookovej stránke. Ich názov sa zmenil z Dark posts na Unpublished posts = nepublikované príspevky. Ak máte na Facebooku stránku, ako veľa spoločností v dnešnej dobe, klasicky tam postujete články, ktoré, ak chcete aby videlo viac ľudí, propagujete. Čiže si zaplatíte reklamu pre dosiahnutie väčšieho reachu ľudí.
Facebook doteraz umožňoval postovať aj príspevky, ktoré sa zobrazili ako sponzorované, ale na stránke vašej spoločnosti sa nezobrazili. Existuje veľa dôvodov, prečo by ste to robili. Napríklad, ak by ste chceli mať rôzne verzie názoru, príbehu alebo čohokoľvek, čo zverejníte na Facebooku. Vytvoríte tomu viac verzii, ale nie každá sa zobrazí aj na vašej „Facebook Page wall“.
Odteraz je tomu koniec. Facebook zavádza nové pravidlá pre všetkých inzerentov. Spoločnosť predstavila nový systém zverejňovania príspevkov, ktoré sú platené ako reklama. Všetky reklamy teda budú viditeľné pre všetkých. To znamená, že aj dark alebo unpublished posts budú k dispozícii na stránke spoločnosti. Nebudú teda viditeľné len pre určitú skupinu ľudí.
Tento nový nástroj je reakcia Facebooku na voľby v Rusku, kde platené reklamy boli cielené na určité skupiny ľudí a boli zavádzajúce.
Širší dopad na inzerentov je ten, že uvidia príspevky svojej konkurencie. Napríklad Coca-Cola uvidí, kedy, čo, ako a ako často postuje Pepsi. Zľahčí sa tým hľadanie informácii o konkurencii.
"Myslím, že značky a agentúry pravdepodobne využijú túto funkciu, aby pochopili, čo robí konkurencia," hovorí Jill Sherman, vedúci sociálnych médií spoločnosti DigitasLBi pre AdAge.
"Pokiaľ ide o reklamu na Facebooku, ľudia by mali byť schopní zistiť, kto je inzerent a vidieť reklamy, ktoré používajú, najmä pre politické reklamy," uviedol Rob Goldman, viceprezident spoločnosti Facebook pre reklamné postupy.
"V tomto novom systéme transparentnosti reklamy predpovedám, že väčšina klientov bude milovať alebo nenávidieť tento vývoj," hovorí Thomas Goldberg, senior riaditeľ platených médií na Fullscreen. "Budú radi, že budú schopní spoľahlivo sledovať činnosť konkurentov, ale nenávidieť to kvôli vlastnej zraniteľnosti."
Nový systém bude plne funkčný v roku 2018.