StoryEditor

Inšpiratívne reklamy týždňa: VR ako súčasť reklamnej kampane

03.11.2017, 13:56
Autor:
pzpz
Takto vyzerajú tie, ktorým šikovne pomohla virtuálna realita.

Old Irish Pub

Z virtuálnej reality do reality. To sa podarilo doslovne dokázať v reklame na pravé írske pivo. Zadávateľ reklamy ´Old Irish´ sa chcel opierať o slogan: „100% Irish, Discover real taste of Ireland.“ Kreatívna agentúra Leavingstone sa od toho odrazila a vymyslela, ako ľudí dostať priamo do Írska, medzi milovníkov piva. Na verejnom námestí v Gruzínsku, kde pivo vstupovalo na trh, postavila írsku krčmu z dvoch častí. Dobrovoľníci a okoloidúci, ktorí si chceli VR vyskúšať, si nasadili okuliare a prechádzali sa Írskom. Hory, dublinské uličky a nakoniec pivný podnik. Návštevník bol natoľko zaneprázdnený prehliadkou krajiny, až si vôbec nevšimol, že sa prostredie okolo neho reálne mení. Na konci prehliadky na neho prehovoril desivo vyzerajúci, veľký chlap, aby si zložil okuliare. Ľudia zostali ohromení, za niekoľko minút sa presunuli do krajiny a mohli si vychutnať ´naozajstnú chuť Írska´. Za jej vznikom stál opäť „len“ dobrý nápad a v tomto prípade dostala značka piva za málo peňazí veľa muziky.

The Field Trip to Mars

Na otázku, či sa dá zažiť virtuálna realita bez nasadenia špeciálneho príslušenstva na hlavu, alebo ju ´prežiť´ v skupine, kampaň odpovedaná jasne. Dá sa. Obyčajný, žltý školský autobus sa zmenil na vesmírnu loď. Všedná cesta zo školy mestom Washington DC sa zmenila na nevšedný trip na Mars.  Spoločnosť Lockheed Martin, výrobca pokročilej techniky a lietadiel, pridal do autobusu panely okien, ktoré boli prispôsobené na to, aby dokázali premietať VR. A prvá kolektívna skúsenosť s vozidlovou virtuálnou realitou bola na svete. „The Field Trip to Mars“ očaril deti, ktorým chcela spoločnosť sprostredkovať pohľad na to, ako blízko je budúcnosť života na Marse. Kreatívna agentúra McCann sa spojila s modelárskou spoločnosťou Framestore, ktorá prepracovala modely replík skál, hliny a hôr tak ,ako to poznáme zo satelitných snímok. Čo najreálnejší pohľad na Červenú planétu sa im jednoznačne podarilo dosiahnuť.

The Topshop Catwalk

Staršia, ale spomenutia hodná case study. Počas Londýnskeho Fashion Weeku sa značka Topshop pokúsila spropagovať svoje modely a okrem toho aj meno. Rozhodla sa streamovať prehliadku z pohľadu miesta v prvom rade a tak zaručila verejnosti skvelý zážitok. London VR studio prispôsobil stream tak, aby ho bolo možné pozerať spoza výkladu. Na stenu teda premietal pohľad z okuliarov a tým prilákal obrovské množstvo fanúšičiek. Tie sa dostali na prehliadku aj do jej zákulisia. 

#BeFearless od Samsungu

Jedna z piatich osôb sa bojí prejavov na verejnosti a jedna zo štyroch osôb sa bojí výšok. Tento prieskum podnietil Samsung k vytvoreniu zaujímavej aplikácie, ktorej jadrom fungovania je VR. Princíp appky je založený na tom, aby pomohla ľuďom prekonať ich fóbie. Program ponúka dokonca niekoľko levelov. Najprv prekonávate strach z preskleného výťahu, až sa nakoniec dostávate na železnú tyč, ktorá spája dva mrakodrapy. Aplikácia sleduje váš tep, očný kontakt a posudzuje  váš hlas. Týmito parametrami si viete sami zhodnotiť, či ste urobili pokrok. Globálna kampaň prebieha už štvrtý rok. Podľa vyjadrení na ich webovej stránke, spoločnosť nezaujíma len pokrok technológii, ale aj pokrok ľudí. Preto stále prijímajú nových členov a snažia sa im prostredníctvom VR aplikácie #BeFearless pomôcť.

 New York Times- Displaced

Magazín New York Times prišiel na trh s dokumentom, ktorý detailne poukazuje na ničivé následky vojny a hlavne na to, ako po nej zostáva tridsať miliónov detí bez domova. V spolupráci s Google a VR štúdiom vytvorili mobilnú aplikáciu, do ktorej bolo možné film stiahnuť. Následne časopis poslal svojim viac ako milión predplatiteľom Google Cardboard ( príslušenstvo na oči, ktoré potrebujete pri VR) a umožnil im tak náhľad do krajín, škôl a miest, kde prebiehala vojna. Nielenže to malo obrovský úspech, pridanou hodnotou bola aj emócia, ktorá nasledovala po vzhliadnutí dokumentu. Okrem toho to bol pre New York Times aj výborný marketingový krok.

Ďalšie ukážky si môžete pozrieť v októbrovom vydaní Stratégií.

01 - Modified: 2020-05-07 13:53:38 - Feat.: - Title: Dobrý storytelling je to, čo dáva život a zmysel novým technológiám 02 - Modified: 2018-08-21 08:09:10 - Feat.: - Title: Trh virtuálnej a rozšírenej reality sa za päť rokov zväčší 16krát 03 - Modified: 2017-04-19 11:05:04 - Feat.: - Title: Facebook vsádza na rozšírenú realitu. Mix reálneho a digitálneho života umožní nová aplikácia
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. november 2024 13:38