Novinku odstartovala Alza jako prvý e-shop a to v spolupráci so spoločnosťou Škoda Auto. Vďaka aplikácii MyŠKODA s funkciou Prístup do auta, si môžu zákazníci nechať svoje nákupy doručit priamo do zaparkovaného vozidla.
„V Alze stále hľadáme cesty, ako zákazníkom pri nákupoch poskytnúť čo najväčší komfort. Ako prvý sme napríklad začali budovať vlastnú sieť výdajných AlzaBoxov a v tejto súvislosti nám napadlo, že by každý zákazník mohlo mať svoj „súkromný“ AlzaBox. Na ten sa premení jeho automobil, ktorý väčšinu dňa čaká zaparkovaný na svojho majiteľa. Naše tímy logistiky a IT spolupracovali na projekte so Škoda Auto od prvotnej koncepcie a vďaka tomu je služba plne integrovaná do nášho ekosystému. A pre zákazníkov, ktorí vlastnia technicky spôsobilý automobil, je rovnako prístupná ako bežné doručenie do AlzaBoxu,“ približuje Daniela Chovancová, PR manažérka a hovorkyňa Alza.
Službu môžu využívať registrovaný zákazníci Alza, ktorí vlastnia automobil značky ŠKODA vyrobený v roku 2019 a neskôr, s výjimkou automobilov ENYAQ iV, KAMIQ a SCALA, pri ktorých bude služba sprístupnená neskôr. V rámci aplikácie si zákazníci zvolia deň, čas a adresu, na ktorej bude auto parkovať. Konkrétny kuriér AlzaExpresu potom môže v daný čas len jedenkrát odomknúť príslušné vozidlo a doručiť zásielku. Vozidlo musí byť zaparkované na verejne dostupnom mieste a nesmie byť mimo mobilného signálu (například podzemná garáž), aby ho bolo možné odomknúť.
„Prístup k požadovaným údajom o vozidle má len kuriér a dodanie zásielky prebieha bezkontaktne, čo je v dnešnej dobe určite výhoda,“ dodáva Daniela Chovancová.
Alza predpokladá, že v pilotnej fáze budú novú službu využívať desiatky či stovky zákazníkov, potenciálne však počíta aj s desaťtisícami zákazníkov, ktorí vlastnia technicky spôsobilé automobily. Rovnako po pilotnej fáze počíta, že služba bude rozšírená nielen teritoriálne, ale aj pridaním ďalších funkčností. K Alze sa pridala aj služba Zásilkovna a DoDo.
Novinka je komunikovaná najmä prostredníctvom PR, sociálnych sietí a v rámci interných médií, a podpornou komunikáciou Škoda Auto.