Ako vnímate vašu nomináciu na ocenenie Marketér roka, ktoré po prvýkrát tento rok vyhlásilo združenie Ľudia z marketingu?
Som vďačná zato, že s nomináciou prišla dáma (pozn. red. Boďa Oravcová, Impact PR & Fundraising ADRA Slovensko), ktorá našu prácu dlhodobo sleduje a dáva jej zmysel, tak ako nám.
Komu inému by ste dopriali ocenenie Marketér roka za rok 2017?
Vedela by som vymenovať hneď niekoľkých ľudí, ktorí so mnou každý deň pracujú, prinášajú nápady a neustále rozmýšľajú nad tým, ako našu značku spraviť ešte lepšou.
Čo sa vám v tomto roku podarilo v oblasti marketingu dosiahnuť, na čo ste vy osobne najviac hrdá?
Rok 2017 je pre nás úspešný v niekoľkých rovinách. Som hrdá na to, že sme dokázali švajčiarsku značku (pozn. red. CURAPROX) prepojiť so šikovnými Slovákmi. Konkrétne ide o podporu slovenských dizajnérov a umelcov, ktorí nám pripravili nádherné limitované edície. Pop Art edícia od Miši Chmelíčkovej, ktorá má od júna naozaj veľký úspech. Aktuálne je na ceste farebná Pallete edícia od našej obľúbenej maliarky Dominiky Žákovej. Dnes môžem už prezradiť, že ďalšia limitka bude z dielne Puojd a predpokladám, že je všetkým jasné, aký dizajn jej Miša Bednárová vymyslela :)
Projekt Dental Alarm volám aj moje dieťa. Osvetový projekt pre deti sa po desiatich rokoch stáva samozrejmosťou v školách a škôlkach. Mnoho učiteľov si už nevie predstaviť školský rok bez pravidelných prednášok o dentálnej hygiene a dennodennom čistení zúbkov. Zdravé zúbky detí, šírenie osvety, stovky školení a desiatky študentov zubného lekárstva na cestách každý deň prinášajú výsledky, ktoré mi dávajú zmysel.
Prvý apríl bol okrem mojich narodením aj prvým dňom, kedy sme spustili náš online Apríl magazín. Apríl odráža naše hodnoty, dáva priestor ženám z celého Slovenska, z miest alebo dedín, na rôznych pracovných pozíciách, s rôznymi záujmami. Je pre nás dôležité otvárať aj témy, ktoré sú na Slovensku v úzadí, často neobľúbené až kontroverzné. Týmto spôsobom dávame najavo náš postoj ako značky k spoločenským témam.
Akú dobrú radu alebo odporúčanie by ste dali kolegom z marketingu, ktorí pracu-jú na strane zadávateľov?
Pre mňa je jednoznačne najdôležitejšia integrita s produktom, ktorý zastupujem, prípadne službou, ktorú poskytujem. Ak má marketér toto ujasnené, považujem to za kľúč k úspechu. Stratégia, krátkodobé a dlhodobé ciele sa už potom tvoria podstatne ľahšie. Pre mňa je CURAPROX značka, za ktorou si 100%-ne stojím a som na ňu hrdá.
Kde a ako čerpáte inšpiráciu pre svoju prácu marketéra?
Chodím po svete s otvorenými očami a na konci každého dňa som vďačná za všetko, čo mi dal. Počúvam ľudí, pýtam sa, zaujímam sa. Chceme, aby naša značka prinášala ľuďom dobré (nielen) ústne zdravie. Už sa mi stalo, že nápad na kampaň som dostala po rozhovore s trénerom vo fitku. Inšpirujú ma aj krajiny, do ktorých cestujem. Sledujem značky, ktoré mám rada a firmy, ktoré práca baví rovnako ako mňa.
BIO
Lucia Rabatinová v roku 2010 ukončila Ekonomickú Univerzitu v Bratislave. Počas štúdia pracovala tri roky v IBM ISC na HR, odkiaľ odišla na študijný pobyt do Španielska. Po návrate začala pracovať pre CURAPROX, kde pôsobí od roku 2009. V CURAPROX ešte ako študentka viedla osvetové predstavenie Zubná hliadka. Neskôr sa venovala rozbehu maloobchodného predaja, CURAPROX Smile Shopov. Od roku 2012 sa plnohodnotne venuje marketingu a študentom zubného lekárstva v rámci projektu Dental Alarm.
Dôvody nominácie
Na ocenenie Marketér roka, ktoré vyhlásilo združenie Ľudia z marketingu, je nominovaná za posun vzťahu slovenských zákazníkov k značke CURAPROX na ďalšiu úroveň vytvorením slovenského dizajnu. Spolupráca s Mišou Chmelíčkovou, ktorá navrhla POP ART edíciu kefiek, prvú limitku so šiestimi farbami vo vláknach, zaznamenala výrazný komerčný úspech. Marketingové aktivity značky CURAPROX na Slovensku sú pod jej vedením skvelou ukážkou toho, ako sa dá robiť top lokálny marketing a zároveň podnikať zodpovedne.
Pripravil: Marek Kopča, Ľudia z marketingu, o.z.