Cenu Globálny marketér roka za uplynulý rok získala Lubomira Rochet zo spoločnosti L’Oréal. Ocenenie pre Chief Digital Officer významnej kozmetickej spoločnosti udelila na základe hlasovania odbornej poroty a svetovej odbornej verejnosti Svetová federácia zadávateľov reklamy (WFA), ktorej členom za Slovensko je Slovenské združenie pre značkové výrobky.
Ocenenie malo byť pôvodne slávnostne udeľované práve v týchto dňoch na festivale marketingu Global Marketer Week v Singapure. Pre aktuálnu situáciu v súvislosti s koronavírusovou pandémiou bolo toto podujatie zrušené.
„Lubomira preukázala rozhodujúcu úlohu, ktorú môžu osoby zodpovedné za riadenie marketingu zohrávať pri prechode na digitálne technológie, čo umožňuje spoločnosti L´Oréal zaujať vedúce postavenie v elektronickom obchode a poskytnúť riadeniu marketingu digitálne zručnosti, ktoré potrebujú, aby mohli v dnešnom komplexnom mediálnom prostredí prosperovať. Je veľmi dôstojnou víťazkou tohto dôležitého ocenenia,“ vyhlásil prezident WFA a predseda poroty, Raja Rajamannar, ktorý zodpovedá za riadenie marketingu spoločnosti Mastercard.
WFA publikovalo rozhovor s Lubomirou Rochet po udelení ceny na YouTube:
„Už nominácie na cenu dokázali, že riadenie marketingu nie je mužskou doménou. Lubomira však preukázala, že líderstvo a schopnosť byť inšpiráciou pre každého úspešného marketéra súčasnosti,“ doplnil výkonný riaditeľ SZZV, Ľubomír Tuchscher.
Lubomira Rochet je treťou laureátkou ceny pre Globálneho marketéra roka. Túto cenu doteraz dostali Keith Weed zo spoločnosti Unilever a Raja Rajamannar zo spoločnosti Mastercard.
Okrem samotnej odbornej poroty o víťazovi rozhodne aj online hlasovanie odbornej verejnosti, do ktorého sa môžu zapojiť aj slovenskí marketéri cez stránku WFA. Meno víťaza bude oznámené v januári a víťaz si cenu preberie na Global Marketer Week v Singapure na začiatku apríla 2020.
Slovenské združenie pre značkové výrobky (SZZV) je dobrovoľné združenie výrobcov a distribútorov rýchloobrátkových značkových výrobkov v oblastiach, ktoré ovplyvňujú výrobu, uvedenie na trh, distribúciu a predaj značkových výrobkov na Slovensku.
Združenie, ktoré vzniklo v apríli 1996, je členom Európskeho značkového združenia AIM, Cosmetics Europe, Asociácie výrobcov detergentov (AISE), Svetovej federácie zadávateľov reklamy (WFA) a na Slovensku Republikovej únie zamestnávateľov a Rady pre reklamu. Vo februári 2019 sa so SZZV zlúčilo Slovenské priemyselné združenie pre obaly a životné prostredie Slicpen, člena Európskej koalície pre obaly a životné prostredie Europen.