StoryEditor

Ministerstvo zdravotníctva nasadzuje novú fázu kampane na podporu očkovania

15.10.2021, 18:00
Autor:
redred
V kampani antihrdina v podobe covidu pripomína, že ak nás nemá všetkých časom poraziť, musíme sa spojiť a poraziť my jeho.

Jesenná fáza kampane na podporu očkovania bude mať novú podobu. Ministerstvo zdravotníctva nasadzuje nové televízne, online a rozhlasové spoty a novú grafiku pre printovú a vonkajšiu reklamu.

Spoty a grafiky sú výsledkom spolupráce s agentúrou MUW Saatchi & Saatchi, ktorá uspela vo verejnom obstarávaní – v súťaži návrhov, ktoré hodnotila komisia zložená zo zamestnancov rezortu zdravotníctva a externých odborníkov zo súkromného sektora.

Kreatívny koncept novej fázy kampane nadväzuje na aktivity ministerstva zdravotníctva a reflektuje nálady v spoločnosti, ktorá je silno polarizovaná. Cieľom nových spotov a grafík je poukázať na skutočnosť, že spoločnosť má len jedného skutočného nepriateľa a tým je koronavírus, ktorý spôsobuje ochorenie covid-19. Jediným účinným riešením, ako nad spoločným nepriateľom zvíťaziť, je očkovanie.

„Ako keby sa za posledný rok nakazila covidom celá naša spoločnosť. Klesá dôvera v inštitúcie a solidarita z prvej vlny je už dávno zabudnutá. Teraz na prahu tretej vlny už nemá vyznám stavať komunikáciu na racionálnych benefitoch očkovania – všetko už bolo dávno povedané v médiách a na sociálnych sieťach. Preto sme sa v MUW rozhodli zvizualizovať antihrdinu v podobe covidu a pripomenúť, že ak nás tu nemá všetkých časom poraziť, musíme sa spojiť a poraziť my jeho. A vakcína je zatiaľ jediným rozumným riešením. To však neznamená, že by sme rezignovali na racionálne benefity očkovania, v ďalších kampaňových kanáloch venujeme priestor aj im,“ vysvetľuje COO agentúry Kamil Charvát.

​Nasadením nových spotov a grafík sa dopĺňajú aktivity ministerstva. V priebehu septembra bolo do schránok občanov Slovenska doručených viac ako 1,2 milióna SIPO dokladov s výzvou na očkovanie, Úrad verejného zdravotníctva SR rozposlal SMS notifikácie o zmenách v COVID automate s pozvánkou na očkovanie a v médiách bol nasadený globálny spot UNICEF o podpore očkovania.

Do zariadení sociálnych služieb boli vďaka spolupráci s Ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny SR distribuované informačné brožúrky o očkovaní, ktoré odpovedali aj na najčastejšie kladené otázky. Poberateľom starobných dôchodkov v hotovosti boli doručené letáky a ďalšie letáky boli distribuované do schránok vo vybraných regiónoch s najnižšou zaočkovanosťou.

Od septembra Ministerstvo zdravotníctva SR využíva službu adresného informovania o možnosti očkovania v konkrétnych mestách a obciach. Na základe lokalizácie polohy SIM kariet sú ľuďom starším ako 45 rokov posielané informačné SMS správy o očkovaní v ich obci alebo meste.

MUW Saatchi &

​Veľký dôraz kladie rezort zdravotníctva na dlhodobú a systematickú komunikáciu očkovania prostredníctvom sociálnych médií. Účty ministerstva zdravotníctva na Facebooku a Instagrame sú mimoriadne sledované, dokážu zasiahnuť viac ako 2 milióny ľudí mesačne a tento obsah pravidelne preberajú alebo citujú médiá a internetové osobnosti.

Dlhodobo beží tiež Google ads kampaň, ktorá smeruje ľudí pri vyhľadávaní na oficiálne zdroje, a organický výkon na sociálnych sieťach dopĺňajú platené kampane na Facebooku. Ministerstvo zdravotníctva SR na pravidelnej báze informuje všetkých starostov a primátorov o novinkách v očkovaní, samosprávam posiela všetky informácie, grafiky a dokumenty k očkovaniu alebo k novým protiepidemickým opatreniam.

MUW Saatchi &

Vizitka kampane:

  • Klient: Ministerstvo zdravotníctva SR
  • Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi
  • Kreatívny riaditeľ: Jakub Kuvik, Martin Krafčík
  • Strategy Director: Kamil Charvát
  • Art Director: Jakub Kuvik, Alexander Shuvalov
  • Copywriter: Martin Krafčík, Radimir Mihaylov
  • Account Manager: Hanka Krupová
  • Account Director: Zuzana Záziková

Doterajšie celoslovenské mediálne kampane

Prvá očkovacia kampaň rezortu zdravotníctva, ktorá bola spustená v januári 2021, mala slogan Vakcína je sloboda. Základné posolstvo o vakcíne ako nositeľke slobody bolo prezentované cez rôzne variácie sloganu podľa preferencií známych osobností, ktoré v spotoch účinkovali, čím kampaň umožnila mnohým cieľovým skupinám pripomenúť si ich vlastnú motiváciu na očkovanie.

V apríli 2021 sa začala celoslovenská mediálna kampaň pod názvom Vakcína je víťazstvo s vedeckými autoritami a osobnosťami kultúry, ako napríklad dvojicou B. Klempa – F. Kovár alebo P. Sabaka – G. Oňová, ktorej cieľom bolo zaočkovanie najzraniteľnejšej cieľovej skupiny.

Spolu s televíznou kampaňou rezort spustil aj ďalšie mediatypy, pričom rozhlasovej kampani dominovali poprední slovenskí odborníci, ktorí odpovedali na najčastejšie otázky spojené s očkovaním. Podobne sa aj online priestor stal prostredníctvom videospotov (pre-roll, mid-roll a pod.) informačným kanálom pre viacero odpovedí týkajúcich sa očkovania.

Očkovanie podporovali aj regionálne mutácie kampane v najmenej zaočkovaných regiónoch či v marginalizovaných lokalitách. Počas tejto fázy kampane rezort distribuoval pre viac ako 400-tisíc poberateľov starobných dôchodkov aj informačné letáky o očkovaní. Spolu s výjazdmi mobilných očkovacích jednotiek bola aktívna aj kampaň o dostupnom očkovaní.

01 - Modified: 2021-11-10 10:01:24 - Feat.: - Title: Česká vláda spúšťa „brutálnu“ kampaň na podporu očkovania s obrázkami mŕtvych 02 - Modified: 2021-11-09 09:45:03 - Feat.: - Title: Za výrobu žrebovaní očkovacej lotérie dostane RTVS 1,8 milióna eur 03 - Modified: 2021-11-09 09:45:25 - Feat.: - Title: Očkovacia lotéria je spustená. Žrebovanie výhercov bude vysielať RTVS. Aké sú pravidlá lotérie? 04 - Modified: 2021-11-09 09:45:46 - Feat.: - Title: Hľadá sa kreatívna agentúra pre zlepšenie komunikačnej stratégie očkovacej kampane
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. november 2024 23:24