Čo motivovalo spoločnosť Heineken Slovensko otvoriť vlastné konceptové prevádzky značky Zlatý Bažant '73, približuje Radoslava Stratená, senior brand manažérka Zlatý Bažant: „Je to náročnosť spotrebiteľov na svoj komfort. Na to, aby si konzument objednal druhé pivo, to prvé musí byť perfektné vo všetkých ohľadoch – perfektne načapované a servírované. A zároveň sa to celé musí odohrať v prostredí, v ktorom sa konzument bude cítiť dobre, bude sa mu páčiť a bude preňho inšpiratívne. Práve tieto koncepty majú priniesť súhru vnímania značky priamo na mieste konzumácie.“
A ako dodáva, značka Zlatý Bažant '73 je odlišná od značiek, ktoré v Horeca segmente bežne stretávame, a predovšetkým, je nová v Horeca segmente: „Až doposiaľ fungovala pod hlavičkou Zlatého Bažanta, takže rozhodnutie, že sedem trojka bude mať svoje samostatné, nezávislé Horeca prevádzky – referenčné aj konceptové, bolo pre nás dosť zásadné.“
Heineken Slovensko dlhodobo spolupracuje s architektami a dizajnérmi, ktorí majú skúsenosť z gastro segmentu. „Vývoj prebieha niekoľko týždňov, niekedy až mesiacov, počas ktorých úzko spolupracujeme s architektmi, dizajnérmi značky a, samozrejme, v kruhu kľúčových stakeholderov z interného tímu. Pre architektov je dôležité, aby sa im v úvode projektu dostala značka pod kožu, aby pochopili všetky nuansy – obsahové aj vizuálne, ktoré značka v sebe má,“ dodáva Radoslava Stratená.
Architekti následne prišli s návrhmi, ktoré zohľadňovali samotnú podstatu značky, funkčnosť, originalitu a, samozrejme, aj realizovateľnosť, či už z technického alebo finančného hľadiska.
A v čom je prevádzka špecifická? Ako hovorí Radoslava Stratená, viac ako v bežných prevádzkach je do jednotlivých prvkov prevádzky zapracovaná samotná značka. V prípade značky Zlatý Bažant '73 boli pre obdobie, kedy vznikla receptúra tohto ležiaka, typické mnohé, až ikonické dizajnérske kusy, prípadne materiály, ktoré sú formou určitých prvkov a odkazov prenesené aj do samotnej prevádzky. Podobne ako v prípade značky Krušovice, pri ktorej ide o kráľovskú tradíciu, a tak sú prirodzenou súčasťou dizajnu krušovických konceptuálnych prevádzok napríklad symboly koruny a zlatej farby, kódované vo viacerých detailoch.
K téme sa vrátime po otvorení konkrétnych prevádzok.