Správny Nitran nemá na saláme. Zaujíma sa o svoje mesto a záleží mu na kvalite spoločenského života v Nitre. Taký je odkaz kampane pre Nitriansku komunitnú nadáciu. Organizácia pomáha finančne podporiť a rozbehnúť zaujímavé projekty, ktoré rozprúdia a zlepšia život v Nitre.
Kreatíva vedome využíva insight, že obyvatelia Nitry sú hákliví na pomenovanie „Nitrania“. Hoci je toto slovo spisovné, keď ho použijete v Nitre, dozviete sa od miestnych, že Nitran je akurát tak saláma. Oni sú Nitrančania.
Komunikácia využíva jednoduchý wording „Správny Nitran nemá na saláme“ s potenciálom zaujať práve cieľovú skupinu. Teda domácich, ktorí v meste žijú dlhé roky a záleží im na ňom. Kampaň je tiež vtipným bojom proti nevšímavosti a ľahostajnosti. Vyzýva ľudí k aktívnej participácii na verejnom živote, z ktorej budú v konečnom dôsledku profitovať najmä oni sami.
„Hoci na to niekedy tak trocha zabúdame, lokalpatriotizmus na Slovensku existuje a v niektorých regiónoch rozhodne nie je zanedbateľný. Je zaujímavé, že ľudí dokáže vyrušiť, keď ich niekto nazve menom, ktoré sa medzi domácimi nepoužíva," hovorí kreatívny riaditeľ Respect APP, Lukáš Lukonič.
„Kampaň je vďaka svojej provokatívnosti neprehliadnuteľná a obyvatelia Nitry sa pri odhalení pointy bavia podobne ako my pri jej vytváraní. Po prvej fáze, ktorá sa sústredila najmä na zvýšenie povedomia o organizácii teraz pokračujeme komunikáciou konkrétnych projektov," dodáva Lukonič.
Kampaň je nasadená v uliciach Nitry, online a k šíreniu prispeli aj lokálni influenceri.
Klient: Nitrianska komunitná nadácia
Agentúra: Respect APP
Creative Director: Lukáš Lukonič
Copywriter: Ondrej Štefánik, Lukáš Lukonič, Michael Papcún
Art Director: Lenka Juhásová, Rasťo Záležák
Strategy planner: Yolka Udičová
Managing Director: Tina Bineva
Head of Digital: Barbora Jozefíková