StoryEditor

Poznáme Najdôveryhodnejšie značky 2021

06.12.2021, 09:00
Autor:
(red)(red)
Pozrite si výsledky. Ktorým značkám Slováci najviac dôverujú?

Marketingový program Dôveryhodné značky, v spolupráci s agentúrou NielsenIQ, už šiesty rok meral vzťah spotrebiteľov k značkám.„Slovenskí spotrebitelia hodnotili v 68 kategóriách viac ako 600 značiek, ktoré sú nominované automaticky na základe predajov. V každej kategórii môže byť Najdôveryhodnejšia len jedna značka, čo zaručuje, že víťazmi sú skutočne silné značky,“ povedala Tatiana Koššová, country manažérka usporiadateľskej spoločnosti Atoz Marketing Services na Slovensku.

Oproti predchádzajúcemu ročníku pribudli nové kategórie ako napríklad E-shopy s potravinami či Zdravotné poisťovne. Obdobie pandémie ochorenia covid-19 zároveň výrazne premiešalo poradie vo viacerých kategóriách.

Atoz Marketing

​Prieskum medzi spotrebiteľmi realizovala agentúra NielsenIQ, ktorá 2 000 respondentom v rôznych vekových kategóriách žijúcim v rôzne veľkých obciach ukázala v dotazníku logá a názov značky. Následne si spotrebiteľ vybral značku, ktorú považuje za Najdôveryhodnejšiu.

Atoz Marketing

„Niektoré kategórie, ako napríklad Detská výživa či Detské vitamíny, hodnotili len rodičia. Kategóriu Osobné automobily hodnotili len vodiči, Očné kliniky len ľudia, ktorí nosia okuliare, Krmivá pre psy a Krmivá pre mačky len tí, ktorí majú zvieratá a podobne,“ vysvetľuje Veronika Trembáčová, projektová manažérka marketingového programu Dôveryhodné značky 2021.

Jedinou značkou, ktorá si udržala svoju pozíciu v najlepšej trojke z predchádzajúceho roka, je JAR v kategórii Prípravky na umývanie riadu. Tá sa opätovne stala absolútne Najdôveryhodnejšou značkou, ktorej dôveruje 63,8 % respondentov. Pandémia a zmena nákupného správania na druhé miesto katapultovala značku TESCO v kategórii E-shopy s potravinami. Dôveruje jej 58,9 % spotrebiteľov a v tesnom závese nasleduje v kategórii Prípravky na močové ústrojenstvo Idelyn Urinal, ktorému dôveruje 57,4 % nakupujúcich.

Atoz Marketing

Okrem zmeny poradia na prvých troch priečkach sa premiešali aj víťazi v jednotlivých kategóriách. V kategórii Pivá sa na prvé miesto dostal PILSNER URQUELL od spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko, ktorý vystriedal pivo Zlatý Bažant a dlhoročného víťaza kategórie Balených vôd, značku Rajec, predbehla značka MAGNESIA od spoločnosti Mattoni 1873. Značka DATART dominovala v kategórii Predajcovia elektroniky, kde vlani zvíťazila značka Nay.

Atoz Marketing

​Výrazné úspechy zaznamenalo TESCO, ktoré okrem kategórie E-shopy s potravinami dominovalo aj medzi Predajcami potravín a taktiež značka F&F zvíťazila v kategórii Predajcovia odevov. Privátna značka TESCO sa navyše stala Skokanom roka. „V kategórii Voľnopredajné lieky na bolesť po prvý raz zvíťazil IBALGIN, ktorý vystriedal tradičnú Najdôveryhodnejšiu značku z predchádzajúcich ročníkov,“ dopĺňa Veronika Trembáčová. V mnohých prípadoch sa však značkám podarilo svoje prvenstvo z minulého roka obhájiť. Ide napríklad o TATRATEA v kategórii Alkohol, čokoládu MILKA v kategórii Čokoládové cukrovinky, ŠKODA v kategórii Osobné automobily či PEDIGREE a WHISKAS v kategóriách Krmivá pre psy a Krmivá pre mačky. Slováci celkovo zvolili približne 70 % rovnakých víťazov ako pred rokom.

01 - Modified: 2022-09-14 10:20:02 - Feat.: - Title: 2muse Talks: Dobrý prieskum dokáže priniesť kvalitné dáta a pomôcť aj v komunálnych voľbách 02 - Modified: 2022-08-19 03:43:01 - Feat.: - Title: Prieskum: Ktoré značky pív obľubujú Slováci? 03 - Modified: 2022-08-16 12:12:51 - Feat.: - Title: Prieskum: Sledujete profily svojich obľúbených značiek na sociálnych sieťach? 04 - Modified: 2022-08-15 17:37:13 - Feat.: - Title: Prieskum: Využívanie streamovacích služieb na Slovensku. Číslom jeden je Netflix 05 - Modified: 2022-08-08 10:50:17 - Feat.: - Title: Slovenská asociácia výskumných agentúr prijala nového člena
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
30. január 2023 08:41