StoryEditor

Ako vyhrať PR súťaž PROKOP? Nový ročník prichádza s viacerými zmenami a novými kategóriami

16.12.2021, 07:00
Autor:
redred
Registrácia PR projektov sa končí 31. januára 2022.

Asociácia public relations SR odštartovala začiatkom decembra už dvanásty ročník prestížnej súťaže PR projektov PROKOP 2021. Nový ročník je v znamení viacerých zmien, vďaka ktorým asociácia očakáva väčší počet prihlásených, ale aj ocenených prác. 

Aké zmeny prináša nový ročník súťaže PROKOP, ako aj na čo sa treba sústrediť pri prihláškach, nás informovali Katarína Remiaš (1st CLASS AGENCY), predsedníčka poroty PROKOP, a Juraj Caránek (Seesame), šéf PROKOP pracovnej skupiny APRSR.

Hlavné zmeny

Aktuálny ročník prináša viacero zmien. Najväčšie sa týkajú jednotlivých kategórií, hodnotenia a možností prihlásenia počtu prác. PR projekty je možné po novom registrovať celkovo do dvoch typov kategórií Doménových a Špeciálnych, ktoré celkovo zastrešujú 17 podkategórií. „Uvedomujeme si, že dnešné komunikačné tímy pracujú so širším záberom a zodpovednosťami, taktiež, že pre efektívnu komunikáciu je nevyhnutný kvalitný insight a dáta, kreatívna idea, dobrý obsah aj správne zvolené tradičné alebo nové kanály,“ približuje dôvod zmien Juraj Caránek, člen prezídia APRSR z agentúry Seesame, ktorý má na starosti PROKOP pracovnú skupinu.

Nové kategórie

Doménové kategórie, predtým Hlavné, prešli ľahkým faceliftom a zastrešujú všetky strategické oblasti PR a reputačného manažmentu. Sú určené pre projekty realizované pre komerčných a inštitucionálnych klientov či zadávateľov. V tejto kategórii zostali všetky pôvodné podkategórie a pribudla ďalšia, Regionálne PR, ktorá bola doteraz v Špeciálnych kategóriách.

8 DOMÉNOVOVÝCH KATEGÓRIÍ URČENÝCH PRE KOMERČNÝCH A INŠTITUCIONÁLNYCH KLIENTOV:

PROKOP 2022

​Zásadnými zmenami prešla Špeciálna kategória, v ktorej z pôvodných zostali iba tri podkategórie a aj tie boli jemne upravené. „PR prax, trendy, ale aj štruktúra medzinárodných súťaží dali základ pre šesť nových kategórií, ako sú Experience PR, Content in PR, Creativity in PR, Data in PR, Integrated Campaign a Small Budget do 10 000 €, ktorou reflektujeme na požiadavky menších agentúr či zadávateľov,“ spresňuje Juraj Caránek. „Zároveň sme upravili definície každej jednej kategórie tak, aby bolo úplne jasné, na čo je potrebné sa sústrediť a čo vyzdvihnúť v prihláške.“

9 ŠPECIÁLNYCH KATEGÓRIÍ ZAMERANÝCH NA PR ŠPECIFIKÁ A NÁSTROJE:

PROKOP 2022

​Dve poroty, tri hodnotiace kolá

Asociácia zľahka upravila od tohto ročníka aj proces hodnotenia, ako aj štruktúru a zloženie poroty. Budú dve paralelné poroty hodnotiace počas dvoch dní v troch kolách samostatne hlavné kategórie. Predsedať obom porotám bude členka prezídia APRSR Katarína Remiaš z 1st CLASS AGENCY. „V posledných ročníkoch sme mali vždy viac ako sto projektov. V minulom roku bolo dokonca rekordne prihlásených až 143 prác. Vďaka zmenám, novým kategóriám, ale aj ďalšej novinke, možnosti prihlásiť jednu prácu do neobmedzeného počtu podkategórií, očakávame ďalší významný nárast počtu prihlášok. A aj to bol jeden z dôvodov, prečo sme porotu rozdelili na dve samostatné poroty, aby mali možnosť každý projekt dôkladne naštudovať, prediskutovať a posúdiť,“ hovorí Katarína Remiaš.

Na prihláške si dajte záležať

Prihlásiť projekt do súťaže PROKOP je možné iba elektronicky, a to vyplnením stanoveného formulára, ktorý je na webovej stránke súťaže www.prokop.online. Prihlasovací formulár je štruktúrovaný do piatich častí, každá z nich má predpísaný maximálny počet znakov, preto je správny výber podstatných informácií, cieľov, stratégií, nástrojov a krokov realizácie kľúčový.

„Dlhodobo najslabšou stránkou prác sú chýbajúce alebo nedostatočne zhrnuté výsledky projektu. Aj preto sme pripravili prehľadné odporúčania, na aké dosiahnuté PR výsledky nezabudnúť,“ upozorňuje predsedníčka poroty PROKOP Katarína Remiaš. „Porota môže hodnotiť iba tie informácie, fakty, prílohy, výsledky, ktoré sú v prihláške. To, čo tam nie je, i napriek tomu, že ide napríklad o všeobecne známu kampaň, porota hodnotiť nesmie. Dajte si preto čas a venujte sa kvalitnej príprave a detailom, ako aj špecifiku každej kategórie, ak prihlasujete jeden projekt viackrát. Dobrá príprava prináša ovocie, tentoraz v podobe ocenenia PROKOP,“ odporúča.

Nezmenené entry fee

Uzávierka prihlášok súťaže PROKOP je 31. januára 2022. Poplatok za jednu prihlášku zostáva rovnaký – 220 eur a pre členov APRSR 120 eur. Každý prihlasovateľ má jeden vstup na galavečer zdarma. Je plánovaný v druhej polovici mesiaca marec 2022.

PROKOP 2021 TERMÍNY:

  • DEADLINE NA PRIHLASOVANIE PROJEKTOV: 31. JANUÁR 2022
  • HODNOTENIE PROJEKTOV POROTOU: FEBRUÁR 2022
  • SLÁVNOSTNÝ GALAVEČER: MAREC 2022

01 - Modified: 2021-12-08 11:13:39 - Feat.: 0 - Title: Asociácia public relations SR vyhlasuje ďalší ročník súťaže PROKOP 02 - Modified: 2021-05-17 09:49:00 - Feat.: 0 - Title: PR osobnosť roka Štefan Frimmer: Kvalitná komunikácia je tímový „šport“ 03 - Modified: 2021-03-26 17:35:49 - Feat.: 0 - Title: Prokop 2020: Najúspešnejšou agentúrou je Seesame a klientom Slovenská sporiteľňa
01 - Modified: 2022-04-25 13:47:40 - Feat.: - Title: Poznáme shortlisty SABRE Awards 2022. Najväčšiu šancu má zo Slovenska Seesame 02 - Modified: 2022-04-20 14:12:59 - Feat.: - Title: „Je to ako dotknúť sa hviezd,“ reaguje na ocenenie najúspešnejšej PR agentúry roka Soňa Lexmanová 03 - Modified: 2022-04-11 08:23:16 - Feat.: - Title: Čo si o prácach PROKOP 2021 myslí skúsená porota? 04 - Modified: 2022-04-05 05:28:41 - Feat.: - Title: Toto sú najlepšie špeciálne kampane PROKOP 2021. Ktoré agentúry sa tešia z víťazstva a prečo práve ony? 05 - Modified: 2022-04-05 05:30:14 - Feat.: - Title: Zoznámte sa s víťaznými doménovými kampaňami PROKOP 2021. Čo je ich posolstvom a kto za nimi stojí?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 00:38