Prečo robíte to, čo robíte?
Na accountskej práci je super to, že každý deň, každá úloha je o vyriešení nejakej menej či viac
zapeklitej situácie. A čím je to ťažšie, tým väčší pocit zadosťučinenia je na konci. Je to jedna veľká hra, v ktorej potrebujete, aby vyhrali všetci – vy, klient, tím a ideálne všetci bez ublíženia na zdraví. To celé sa odohráva v brutálne rýchlom a kreatívnom prostredí, kde sa snažíte stíhať ľuďom, ktorí napríklad dokážu mať poslepiačky rozohrané súbežne dve šachové partie a vyhrať (true story, pozdravujem kolegu Števa).
Čo si na vašej práci najviac ceníte?
Že vám nedovoľuje zakrpatieť, prejsť do rutiny. Každý deň môže byť o novom prekonaní sa. Ja si konkrétne veľmi cením absolútne úžasných ľudí, ktorých som vďaka tejto práci stretla a veľmi veľa ma naučili – okrem nášho Wosu (Martin Woska, pozn. red.), Mareka (Marek Mrázik, pozn. red.) a kolegov sú to aj klienti, ktorým som niekedy nestíhala a štvalo ma to, kým som sa do toho nedostala viac, a to bol zrazu úplne iný pracovný vzťah – taký, v ktorom sme sa dokázali challengovať, diskutovať, posúvať hranice.
Aké skills by mal mať super account?
Super accountovi úplne stačí, ak vie byť ako MacGyver.
Čo je na vašej práci najťažšie a, naopak, čo je najlepšie?
Pre mňa je veľmi ťažké odosobniť sa a zobrať si z emotívneho feedbacku hlavne tú konštruktívnu
časť a zvyšok odfiltrovať. Na klientoch a ich značkách mi záleží, čím viac o nich viem, tým viac im sama ako zákazník verím a patria do môjho života. Preto si niekedy ťažko beriem emočné výlevy alebo negatívne feedbacky, vtedy si zanadávam, o päť minút mi je lepšie a môžem to riešiť s chladnou hlavou. Najlepšie je, a mňa to stále rovnako teší, keď si niečo vyslovene „odmakám“. Alebo aj keď je to práca kohokoľvek z našej agentúry, ktorú vidím „vonku“. V reklamnom breaku pridávam zvuk, keď ide naša reklama, v potravinách robím jéj, keď vidím naše obaly na produktoch, ukazujem prstom na citylighty, páčikujem super posty na Facebooku, ktoré sú fakt dobré. Tento pocit ma neopúšťa.
Čo robíte, keď nestíhate? Akú „výhovorku“ najčastejšie používate pred klientom – šéfom?
Nestíhanie je normálna súčasť (aj tejto) práce. Podstatné je sa z toho nepokakať a vedieť priorizovať, delegovať a riešiť. U klientov mi vždy najviac fungovalo povedať pravdu, výhovorky nikdy neboli na nič dobré. Dôležitejšie je však všetko hneď komunikovať a nečakať na desať minút po deadline.
Kto je Maru Mitlíková?
Do agentúry Triad nastúpila ešte v máji 2012 na pozíciu account executive. Neskôr pôsobila na pozícii account manager a teamleader. V súčasnosti je výkonnou riaditeľkou a aj account directorkou Triadu. Stará sa o kampane klientov ako O2 Slovakia, Pernod Ricard, Rajo, ale i ďalšie.
Prečítajte si aj: