Segmentácia a personalizácia e-mailov zostane najvyššou prioritou. Pomôcť by v tom mali veľké dáta, strojové a hĺbkové učenie aj zárodky umelej inteligencie. V mnohých firmách však nedostatok času, prostriedkov a dát ako aj schopnosti práce s nimi bude mať aj naďalej za následok, že príjemcovia budú stále čeliť záplave zbytočných e-mailov a odosielatelia sa nedočkajú potrebnej návratnosti.
Porastú e-maily vyvolané udalosťou. E-mailing napojený na informačné systémy spôsobí odklon od masového rozosielania. Medzi spúšťače dorazia chatboty aj umelá inteligencia. Trh sa naučí lepšie využívať transakčné e-maily.
Posilní otváranie e-mailov na mobilných zariadeniach a s tým súvisiaca potreba responzívneho dizajnu a menšej veľkosti rozosielaných správ. Textový e-mail bude mať lepšie výsledky a nižšie náklady než grafické „monštrá“.
Posilní dôraz na užívateľské testovanie a doručiteľnosť - teda zabezpečenie toho, že príjemca e-mail naozaj dostane a nebude mať problém ho otvoriť.
GDPR zvýši nároky na ochranu súkromia a údajov. Nové európske legislatívne pravidlá v oblasti ochrany osobných údajov budú prospešné pre zákazníkov. Menej však pre firmy, ktoré budú vynakladať prostriedky na revíziu postupov a databáz s cieľom vyhovieť rozporuplným zákonným požiadavkám. GDPR zlikviduje bežné zneužívanie dát "tretích strán". Objaví sa vzostup šifrovania e-mailov.
Posilnia interaktívne e-maily, "rozosielateľné mikrostránky" umožňujúce priamo v e-mailovom klientovi reagovať. Obsahovať môžu všetko možné - od formulárov a prieskumov, cez animované obrázky, videá až po vyhľadávanie či navigačné prvky. V mnohých prípadoch to povedie k vyššej gamifikácii.
V obsahu a tonalite bude posilňovať budovanie emočného vzťahu s príjemcami, poslúži storytelling a tiež príklon ku konverzácii. Do e-mailingov dorazí to, čo už poznáme zo sociálnych sietí. Tí najlepší zapoja kvalitný obsah a miesto kvantity začnú pôsobiť vysokou kvalitou.