Mailkit
StoryEditor

Prieskum: Slováci sú v boji proti spamu stále skúsenejší

Proti spamu dnes aktívne bojuje už 35 % užívateľov internetu vo veku od 18 do 59 rokov.

Nevyžiadaná pošta v e-mailových schránkach sa stáva na Slovensku čoraz viac nepopulárna. Proti spamu dnes aktívne bojuje už 35 % užívateľov internetu vo veku od 18 do 59 rokov. Takmer polovica z tých, ktorí nahlasujú spamy, tak robí preto, že dostáva pre nich nerelevantný obsah. Vyplýva to z prieskumu, ktorý realizovala česká prieskumná agentúra STEM/MARK pre spoločnosť Mailkit.

Keď sa povie slovo „spam“, 57 % užívateľov si pri ňom vybaví nevyžiadanú poštu, pre 16 % znamená hromadne posielané e-maily, 14 % v spame vidí potenciálnu hrozbu zavírenia svojich zariadení nebezpečnou prílohou a 11 % respondentov si s týmto slovom spája reklamu.

Malware, ransomware a vírusy sa dnes takmer výhradne šíria prostredníctvom spamu do e-mailových schránok. Je preto dôležité nikdy neotvárať prílohy v náhodných e-mailoch,“ odporúča Robert Junek, marketingový riaditeľ spoločnosti Mailkit.

Spomedzi užívateľov e-mailových klientov na Slovensku 48 % sleduje zložku spam vo svojej pošte a 35 % podniká aktívne kroky, aby znížili objem prichádzajúceho spamu. Z tejto skupiny užívateľov polovica priamo nahlasuje nevyžiadanú poštu ako spam a má nastavené pravidlá pre prichádzajúcu poštu. V prípade nevyžiadaných newsletterov a obchodných ponúk sa nemá problém odhlásiť na webovej stránke odosielateľa až 57 % užívateľov.„Len málo firiem, ktoré odosielajú hromadné e-maily, si uvedomuje, že vysoký počet sťažností od príjemcov môže vyvolať úplné zablokovanie doručovania ich správ zo strany poskytovateľa,“ vysvetľuje Robert Junek a dodáva: „Máme skúsenosti, že prekliknutie odkazu na odhlásenie pri nevyžiadanej pošte využívajú častokrát spammeri ako signál, že adresát existuje a začnú im posielať ešte viac správ. Moderné e-mailové služby preto ponúkajú možnosť odhlásiť sa priamo vo svojom rozhraní a tá je aktívna len pre dôveryhodných odosielateľov. Príjemca by tak mal vždy, skôr než klikne na odkaz odhlásenia, brať do úvahy, či jeho odhlásenie vedie na dôveryhodnú adresu.”

Existuje viacero faktorov, podľa ktorých užívatelia vyhodnocujú, či je mail spam alebo nie. V 47 % prípadov je to na základe toho, že nepoznajú odosielateľa, 43 % užívateľom sa nepozdáva text mailu, 34 % respondentov má jasno v tom, že na odber správ tohto typu sa neprihlásilo. A na základe čoho Slováci nahlasujú maily ako spam? Štyria z desiatich užívateľov e-mailov hovoria, že je to vtedy, keď im chodia takéto maily príliš často a rovnaké percento tak robí vtedy, keď pre nich obsah správ nie je relevantný.

Z hľadiska frekvencie a počtu nevyžiadaných e-mailov až 72 % respondentov (spomedzi tých, ktorí sledujú spam) uviedlo, že do svojej schránky dostáva za týždeň viac ako 5 spamov. Štvrtina Slovákov maily typu spam nikdy neotvára.

Prieskum sledoval aj spokojnosť užívateľov s ochranou proti spamu. Najviac spokojní sú užívatelia Hotmailu (77%) a Gmailu (70%). V prípade užívateľov Yahoo je to polovica a pri e-mailových klientoch Zoznam a Centrum je to zhodne 45% užívateľov.

O prieskume: Prieskum realizovala česká agentúra STEM/MARK medzi príjemcami bežných e-mailov na vzorke 510 respondentov vo veku 18 až 59 rokov v apríli tohto roka.

01 - Modified: 2018-01-11 06:40:45 - Feat.: - Title: Čo čaká svet e-mailového marketingu tento rok?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
23. december 2024 08:21