Supermarkety Billa dnes spustili vo svojich českých predajniach vlastné rádio. Bude vysielať pre zamestnancov i zákazníkov po celú otváraciu dobu. Doposiaľ reťazec púšťal v predajniach informácie o zľavách z akčných letákov oživené hudbou.
V Českej republike prevádzkujú vlastné rádio i diskontné predajne Penny Market, ktoré majú rovnakého vlastníka ako Billa - REWE Group.
Zákaznícky program bude vysielaný každý deň od 7:00 do 21:00 hodín a pribudne i živá ranná šou pre 6000 zamestnancov všetkých 220 predajní. Ranná šou má pracovníkom spríjemniť vstup na rannú smenu a bude ich informovať o všetkých dôležitých novinkách z centrály, nebudú chýbať ani pesničky na želanie.
"Špeciálna naživo vysielaná ranná šou bude slúžiť na komunikáciu noviniek spoločnosti, akcií i marketingových kampaní a nových projektov, ktoré plánujeme," uviedla marketingová riaditeľka spoločnosti Simona Breen.
Rakúska skupina REWE už vlastné rádio vysiela z Viedne pod značkou Radio Max v obchodoch v desiatich krajinách s celkovým zásahom 10 miliónov poslucháčov, napríklad pre tamojšiu Billu, Bipu, Merkur alebo Penny. Program pre české obchody Penny market, ktorý hrá vo všetkých 373 predjniach, má na starosti desaťčlenný tím moderátorov, redaktorov a reportérov.
Ticho v predajniach zákazníci uvítali
Opačnou cestou sa počas vlaňajšieho adventu vydali hypermarkety Globus, ktoré vo večernej nákupnej špičke vypli vo svojich predajniach hudbu. Podľa reťazca sa novinka stretla s pozitívnym ohlasom zákazníkov.
V reťazcoch sa šírenie hudby stalo bežnou súčasťou nakupovania. Hudba dokáže podľa psychológov spomaliť vnímanie času, ovplyvniť náladu či priebeh nakupovania. Už desiatky rokov mnoho psychológov analyzuje jej vplyv na nakupovanie či na čas strávený v obchodoch vo všetkých jej zložkách: hlasitosť, tempo, druh a podobne. Študuje sa aj spôsob, ako hudobný štýl ovplyvňuje útratu.