StoryEditor

Najobľúbenejšími obchodníkmi Slovákov sú Martinus a Lidl

24.04.2018, 18:05
Autor:
rmrm
V špeciálnej kategórii Millennials dominuje New Yorker. Pozrite si výsledky súťaže Mastercard Obchodník roka 2017.

Absolútnym víťazom a držiteľom titulu Mastercard Obchodník roka 2017 sa stal, rovnako ako v predošlých štyroch rokoch, Martinus. Bol ocenený aj v rámci sortimentnej kategórie ako Mastercard Obchodník s knihami 2017.

„V rámci súťaže Mastercard Obchodník roka oceňujeme slovenských obchodníkov a posudzujeme kvalitu ich ponuky, rozsah sortimentu alebo vzťahy so zákazníkmi. Kategórie ocenenia prechádzajú každý rok vývojom a jednou z tohoročných noviniek je kategória Millennials Obchodník roka. Víťazom sa stal obchodník, ktorý je populárny medzi generáciou Y, a zároveň ho mladí respondenti v porovnaní s ostatnými vnímajú odlišne. Stala sa ním spoločnosť New Yorker,“ povedal Josef Machala, Mastercard Rewards Program Leader. Ďalšou tohoročnou novinkou je rozdelenie odborovej kategórie Obchodník s odevmi a obuvou na dve samostatné kategórie. „O rastúcom záujme spotrebiteľov vyjadriť svoj názor a podporiť tak obľúbeného obchodníka svedčí počet hlasujúcich v kategórii Cena verejnosti. Tento rok sa do hlasovania zapojilo 111 442 ľudí, čo je o 31 tisíc viac ako vo vlaňajšom ročníku súťaže,“ dodal Josef Machala.

Celkový víťaz aj víťazi v jednotlivých sortimentných kategóriách boli určení na základe výsledkov rozsiahleho reprezentatívneho výskumu spoločnosti GfK Czech na vzorke 1 500 respondentov z celej Slovenskej republiky. Hodnotenými parametrami bolo spontánne menovanie predajne („top of mind“), počet nakupujúcich a miera ich vernosti predajni, dôvera zákazníkov a spokojnosť s vybranými parametrami (sortiment, kvalita, personál, služby, usporiadanie).

Víťazi jednotlivých kategórií Mastercard Obchodník roka 2017:

Obchodník s potravinami 2017

  1. Lidl Slovenská republika (vyhral vďaka vysokej úrovni spontánnej znalosti medzi zákazníkmi a ich lojalite)
  2. Kaufland
  3. Tesco

Obchodník s drogériou a parfumériou 2017

  1. dm drogerie markt (Zákazníci pozitívne hodnotili najmä splnenie svojich očakávaní pri nákupe.)
  2. TETA Drogerie
  3. 101 DROGERIE

Obchodník s odevmi 2017

  1. Reserved (Spoločnosť Reserved bola hodnotená v rámci sortimentnej skupiny najlepšie v parametroch ochota odporučiť predajňu, porovnanie s konkurenciou a splnenie očakávaní.)
  2. H&M
  3. Pepco

Obchodník s obuvou 2017

  1. DEICHMANN (DEICHMANN zvíťazil vďaka vysokej lojalite a dôvere zákazníkov)
  2. CCC
  3. Rieker

Obchodník so športovými odevmi a potrebami 2017

  1. Sportisimo
  2. Decathlon
  3. SportsDirect

Obchodník s elektronikou 2017

  1. NAY (NAY je medzi zákazníkmi veľmi známy a sú k nemu lojálni.)
  2. Alza.sk
  3. Mall.sk

Obchodník s knihami 2017

  1. Martinus (Kníhkupectvo Martinus sa teší vysokej dôvere zákazníkov.)
  2. Panta Rhei
  3. bux.sk/Media klub

Obchodník pre dom, záhradu a chovateľov 2017

  1. OBI (Silnou stránkou reťazca je lojalita jeho zákazníkov.)
  2. HORNBACH
  3. Super ZOO

Obchodník s nábytkom a bytovými doplnkami 2017

  1. IKEA (IKEA v kategórii zvíťazila vďaka vysokej lojalite a dôvere zákazníkov.)
  2. JYSK
  3. Merkury Market

Zvláštne ceny

Millennials Obchodník roka 2017

Mastercard inicioval vznik novej kategórie Millennials Obchodník roka 2017, pretože zákazníci v tejto vekovej kategórii (20–30 let) sú veľmi sledovaní samotnými obchodníkmi. Súčasne je veľký rozdiel medzi vnímaním obchodníkov u mladých respondentov v porovnaní s ostatnými. Do hodnotenia vstupovali preto obchodníci, ktorí sa v kategórii Millennials umiestnili na 1.–3. mieste v jednotlivých odborových  kategóriách.  Víťazom sa potom stal obchodník, ktorý mal najväčší pozitívny rozdiel medzi hodnotením všetkými respondentami a mileniálmi – je ním New Yorker.

Cena verejnosti

V kategórii Mastercard Cena verejnosti 2017 zvíťazila spoločnosť Lidl Slovenská republika, rovnako ako v predchádzajúcich štyroch rokoch.

MasterCard Obchodník roka 2017

01 - Modified: 2021-10-27 14:05:52 - Feat.: - Title: Lidl štartuje vlastný podcast 02 - Modified: 2021-05-06 17:16:38 - Feat.: - Title: Wolt a Martinus spúšťajú expresné doručenie kníh 03 - Modified: 2021-02-10 15:30:37 - Feat.: - Title: Martinus je po tretíkrát najobľúbenejšou značkou na Slovensku 04 - Modified: 2021-01-29 12:29:39 - Feat.: - Title: Rada pre reklamu vyniesla verdikt: Sťažnosť na reklamu Lidla je neopodstatnená 05 - Modified: 2020-12-16 11:04:40 - Feat.: - Title: Samoobslužné pokladnice už aj v Lidli
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 10:17