Sieť potravín KRAJ, ktorá predstavila svoj koncept predajne potravín začiatkom marca. Po pilotnej predajni a supermarkete aktuálne otvára prvú predajňu menšieho formátu.
„Rovnako ako prvé dve predajne, aj táto ponúkne pod jednou strechou bežné potraviny, kvalitné produkty s dôveryhodným pôvodom od menších lokálnych a regionálnych výrobcov, zdravé – bio, dia, vegetariánske, vegánske, eko – výrobky, ako aj potraviny bez lepku či laktózy pre čoraz väčšiu skupinu ľudí s potravinovou intoleranciou,“ hovorí Stanislav Čajka, generálny riaditeľ spoločnosti Terno.
Nová predajňa má rozlohu 183 m2. Ďalšia predajňa rovnakého typu pribudne o pár týždňov v podchode Trnavské Mýto.
„Zákazníci si naše prvé predajne obľúbili, potvrdzujú to predajné výsledky. Do 27. mája v KRAJi zrealizovali viac ako 200 tisíc nákupov, pri ktorých opakovane použili takmer 8 tisíc vernostných kariet,“ doplnil Stanislav Čajka. Ako ďalej informoval, vďaka pestrejšej skladbe sortimentu tu zákazníci nakupujú viac výrobkov, čo sa odzrkadlilo v raste priemernej hodnoty nákupného košíka o 19 %. Vo všeobecnosti stúpa najmä obrat v sortimente čerstvých potravín - ovocie a zelenina, čerstvé mäso a mliečne výrobky. Zákazníci kupujú viac základných potravín od slovenských, a aj malých regionálnych výrobcov, ako sú cestoviny, konzervy, sterilizovaná zelenina. Do košíka tiež častejšie vkladajú zdravé potraviny (bio, dia, racio, bez lepku, bez laktózy), a tiež alternatívne potraviny v segmente strukovín, cestovín či múk. Z predajných výsledkov tiež vyplýva, že 56 % predaných produktov tvoria slovenské potraviny. Tento podiel bude s blížiacou sa sezónou lokálneho ovocia a zeleniny narastať.