Euro Effie je najprestížnejšie ocenenie marketingovej komunikácie v Európe, ktoré organizuje Európska asociácia komunikačných agentúr (EACA) v Bruseli. Od roku 1996 je to prvé celoeurópske ocenenie, ktoré sa posudzuje na základe preukázanej účinnosti na dvoch alebo viacerých trhoch.
Tento rok na prestížnej súťaži efektivity uspela zo Slovenska agentúra TRIAD, ktorej porota prvého kola udelila dva shortlisty, obidva za prácu pre klienta O2, v kategórii Carpe Diem a IT /Telco.
Treba poznamenať, že O2 Slovensko a O2 Česká republika sa pre túto kampaň spojili a tak bolo možné rozšíriť pôvodnú kampaň o ďalšie inovácie.
O rozšírení kampane hovorí pre Stratégie chief creative & strategy director Martin Woska z agentúry TRIAD: "Tento rok sme 17. november rozšírili aj na územie Čiech a spojili sme sa s českým O2. Vďaka tomu sme "obnovili" Československo v digitálnom svete. Ku minuloročnej smske pri prechode hraníc, článku na Sóde a blokovaniu zahraničných portálov sme pridali "blokovanie" zahraničných interpretov a cestujúcich na trase Bratislava - Viedeň sme sa pýtali či majú povolenie na prekročenie hraníc."
"Zapojili sa aj známe osobnosti, Matej Tóth symbolicky prechádzal hranicu medzi Slovenskom a Rakúskom a taktiež sme priniesli situáciu 17. novembra do dnešného digitálneho sveta.V oboch krajinách sme spustili unikátny Facebook livestream z minulosti. Tri hodiny živého vysielania, autentických záberov zo 17. novembra z Prahy. Uverejňovali sme aj stories na Instagrame a do kampane sa zapojili aj Sajfa, blogery a držitelia ocenenia Biela vrana," dopĺňa Wosku Frederika Kovalčíková, brand & friend manager z TRIAD-u.
Dokopy bolo udelených 38 shortlistov, mená víťazov sa dozvieme 16. októbra 2018. Galavečer sa uskutoční v Bruseli.
Minulý rok shortlist na bronz premenila agentúra Zaraguza, ktorej ocenenie priniesol kamarát šušlavého psa. „pán Meflón“ od Kofoly.
Už v roku 2016 sa Zaraguze podarilo získať kov, konkrétne zlato v kategórii „small budget“- za prácu „Ftefan“- šušlavého psa pre klienta Kofola Česko-Slovensko.
Bodovať na Euro Effie za Slovensko sa prvýkrát podarilo v roku 2012 ako prvej agentúre MUW: Digital (MUW Saatchi&Saatchi), ktorá získala v Bruseli bronz. Bolo to za prácu pre klienta ZUNO banka a jeho uvedenie na trh.