Už z titulku je zrejmé, že v úvode nebudeme hovoriť o mnohých prácach. Spomenieme štyri, ktoré výrazne spomedzi ostatných prihlásených prác vystrelili s celkom slušným náskokom.
TV spoty ovládol Fantomas, ktorý okrem prvej priečky obsadil aj druhú so sponzoringovým spotom na seriál Oteckovia. V Online videu hviezdil s youtubovou pre-roll reklamou.
Jednoduchá, ale prepracovaná myšlienka oslovila porotcov pri práci Tatratea Worldtour a vyhrala hneď dve kategórie - kráľovskú Kampaň aj Print.
Stories, ktoré nesmú zmiznúť, mali za úlohu dotiahnuť mladých na web denníka SME. Aby sa tak stalo, museli komunikáciu začať na Instagrame, kde do Stories uverejňovali príbehy z druhej svetovej vojny. Všetky ich potom zhrnuli v jednom článku, kde si ich cieľovka prišla dočítať. Splnili tak cieľ, dostať mladú generáciu na tradičné médium.
A na záver pokračovanie krásnej kampane EKOTOPFILMU. Agentúra vytvorila Filmové hity budúcnosti a knižné Bestsellery budúcnosti tak, že pozmenila názov a príbeh známych filmových a knižných klasík. Bodovala v kategórii OOH a Banner.
Kategória: TV spot
Poštová Banka – Dobrá Pôžička
Nový koncept Poštovej banky – Fantomasa – určite netreba predstavovať. Filmová postava zo 60. rokov v prvom TV spote, ktorý banka s novou tvárou predstavila, promuje spotrebný úver a výhodný úrok. Legendárna hlavná postava bude súčasťou najkomplexnejšej kampane v histórii banky. Ovládne všetky mediatypy, externú aj internú komunikáciu.
Klient: Poštová banka
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Creative director: Martin Keder
Art director: Martina Mihálová
Strategy director: Vlado Lefík
Copywriter: Veronika Podmaková, Martin Keder
Account manager: Juraj Výboch
Kategória: Online video
YouTube pre-roll Dobrá pôžička
Ako sme spomenuli pri kategórii TV spot, Poštová banka sa chystá kampaňou ovládnuť všetky media typy. Online video je vtipné, jasné a presne našité na typ média, v ktorom je nasadené. Onlinovo negramotný hrdina v ňom nevie nájsť ten správny gombík. Porota májového Hodnotenia Stratégií ocenila, že bolo nakrútené ako samostatné video a nekopírujúce myšlienku TV spotu. A tak to podľa nej má byť.
Klient: Poštová banka
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Creative director: Martin Keder
Art director: Martina Mihálová
Strategy director: Vlado Lefík
Copywriter: Veronika Podmaková, Martin Keder
Account manager: Juraj Výboch
Kategória: Social
Stories, ktoré nesmú zmiznúť
Cieľovou skupinou kampane sú mladí ľudia, ktorí sú prítomní na sociálnych sieťach, ale ignorujú tradičné médiá. Zadaním pre agentúru bolo spraviť social aktivitu na Deň víťazstva nad fašizmom, ktorá by edukovala mladých a dotiahla ich na web denníka SME. Rozhodli sa použiť Instastories a naplnili ich skutočnými príbehmi z druhej svetovej vojny. Tie sa potom všetky objavili v článku a dotiahli tak cieľovku tam, kam klient chcel.
Klient: Petit Press
Agentúra: Istropolitana Ogilvy
Creative director: Peter Darovec
Art director: Jakub Svetlík, Michal Valušek
Strategy director: Veronika Romsauerová, Lenka Lukáčová
Copywriter: Michal Belej, Vlado Janček
Account manager: Lenka Michálková, Nikola Lepešová
Kategória: Online kampaň
Tatratea Worldtour
Agentúra v dlhodobej kampani pre Tatratea vytvorila instagramový cestovateľský denník, ktorý zaznamenáva krok za krokom všetky momenty, keď sa ľudia pochvália fľašou na sociálnych sieťach.
Pekná myšlienka sa stále šíri a Tatratea sa dostala už do 83 krajín, čo tvorí 40 % z celého sveta. Porotcovia ocenili prácu najvyšším počtom bodov aj v kategórii Print, kde na vizuáloch agentúra vytvorila z fľašiek vlajky štátov, v ktorých sa fľaša objavila.
Klient: Karloff
Agentúra: TRIAD
Creative director: Peter Baslík, Martin Woska
Art director: Tomáš Bánik, Tomáš Pospíchal, Tomáš Rybár, Peter Baslík
Strategy director: Ján Papač
Copywriter: Roman Hríbik, Mária Hadzimová
Account manager: Juraj Chovanec
Kategória: Out of home
Filmové hity budúcnosti
Ekotopfilm je environmentálny filmový festival o trvalo udržateľnom rozvoji. V outdoore agentúra vymyslela, že z filmových plagátov budúcnosti ukradnú krásu prírode. Názvy a príbehy známych filmových klasík výrazne pozmenili a prispôsobili kampani. Oslovili tak novú cieľovku festivalu a vyrušili filmových fanúšikov a kultúrnych nadšencov. Varovali ich pred budúcnosťou, kde ľudí nezaujíma osud prírody.
Klient: EKOTOPFILM/ENVIROFILM
Agentúra: Effectivity POWERED BY PUBLICIS
Creative director: Peter Rajčák
Art director: Denisa Pajkošová
Strategy director: Roman Matulík
Copywriter: Soňa Podstupková
Account manager: Zuzana Garaiová
Kategória: Banner
Bestsellery budúcnosti
Agentúra v spolupráci s kníhkupectvom Martinus predstavila špeciálnu edíciu knižiek – bestsellerov budúcnosti. Upravené názvy aj anotácie si mohli prezrieť všetci návštevníci martinus.sk aj predajne na Obchodnej ulici v Bratislave. Kampaň expandovala mimo priestorov Ekotopfilmu a aj počas festivalu si našla novú cieľovú skupinu. Krásu zobrali nielen z baletu, ale aj z knižiek a filmových klasík.
Klient: EKOTOPFILM/ENVIROFILM
Agentúra: Effectivity POWERED BY PUBLICIS
Creative director: Peter Rajčák
Art director: Denisa Pajkošová
Strategy director: Roman Matulík
Copywriter: Soňa Podstupková
Account manager: Zuzana Garaiová
Bodové hodnotenie si môžete pozrieť TU.
Kompletné májové Hodnotenie Stratégií aj s vyjadreniami porotcov si prečítate v júnovom vydaní magazínu Stratégie.