Kategória Social v májovom Hodnotení Stratégií priniesla vážne témy, uletené videá a aj do detailu premyslené práce. Prihlásených bolo päť prác, pozrite si, ktoré.
Denník SME si k príležitosti Dňa víťazstva nad fašizmom (8. mája 2018) pripravil kampaň, v ktorej netradične pripomínal obete holokaustu. Využil na to Instagram, pomocou ktorého naviedol mladých ľudí na svoju webovú stránku. Čo bolo vlastne cieľom kampane. Prostredníctvom zaujímavo spracovanej témy dostať mladého čitateľa zo sociálnej siete na web denníka SME, ktorý bežne nenavštevuje.
Medzi stories sa dostali aj príbehy, ktoré sa priamo týkajú tvorcov kampane. Šéfredaktorka SME Beata Balogová priniesla príbeh Dezsa Kóhna, ktorý vychovával jej otca a prežil pracovný tábor. Kampaň získala najvyšší počet bodov.
Na druhom mieste sa umiestnila práca od TRIAD-u. Aj táto agentúra využila na kampaň primárne Instragram, na ktorom vytvorila cestovateľský denník, ktorý zaznamenáva krok za krokom všetky momenty, keď sa ľudia pochvália fľašou Tatratea na sociálnych sieťach.
Existuje 14 farebných príchutí Tatratea, čo je v podstate celá farebná škála. V rámci Tatratea Worldtour túto pestrosť výborne využili a pripravili fľaškovú vlajku vždy, keď sa fľaša objavila v novej krajine.
Tretia priečka patrí prvoaprílovému žartu spoločnosti innogy. Agentúra digitask dostala za úlohu zvýšiť povedomie o innogy poradcoch a službe energetické poradenstvo na sociálnych sieťach.
Na prvého apríla vymysleli, že súčasťou profesionálneho tímu innogy poradcov sa stala známa odborníčka na "všakovaké" energie Silvia Šuvadová. Trefne zvolený "influencer" bol tak presvedčivý, že niektorí ľudia sa na žart nachytali.
Posledné dve prihlásené práce boli od TRIAD-u a agentúry Wiktor Leo Burnett.
TRIAD v rámci kampane pre O2 nasťahoval celý internet domov. Doslova. Vo videách sa objavili všetky známe tváre internetov.
Wiktor Leo Burnett prihlásil post, ktorým spojil produkt s témou pochodu proti rakovine prsníka. Odkomunikoval tak, že Zlatá Studňa je partnerom AVON pochodu.