StoryEditor

Creative week: Trumpova knižnica tweetov, falošný Diesel a galéria na diaľnici

06.07.2018, 10:20
Autor:
pzpz
Grand Prix v kategórii OOH získal McDonald's.

Najvýznamnejší festival kreativity na svete- Cannes Lions oceňuje tie najlepšie práce z celého sveta. Aj 65. ročník priniesol množstvo inšpirácie a príkladov, ako sa robí reklama. Tieto práce sú najlepšie v kategórii Outdoor.

Grand Prix ocenenie získal McDonald's za zaujímavé smerovacie billboardy. Oblúky z loga značky prispôsobil tak, aby na billboardoch nahrádzali smerovacie značky. Práca s názvom „Sledujte oblúky“  vodičov kreatívnym spôsobom naviedla do prevádzky rýchleho občerstvenia. Reklama bola nasadená na celom svete vo frekventovaných oblastiach.

McDonalds

​Zlatého leva si odniesla Prezidentská knižnica Donalda J. Trumpa, ktorá navštívila New York, Chicago, San Francisco a Los Angeles. Predstavila to najlepšie z Trumpovej komunikácie na Twitteri. Knižnica ponúkala vizuálne inštalácie, interaktívne zážitky a možnosť obdivovať množstvo predtým neviditeľných dát z histórie Twitteru prezidenta Trumpa.

Diesel si robil reklamu tak, že predával fakeové oblečenie Deisel. A bol za to v Cannes ocenený zlatom.  Talianska módna značka sa už istý čas usiluje o autentickosť, tentokrát počas New York Fashion Weeku otvorila pofidérne vyzerajúci obchod s oblečením značky Diesel, premenované na Deisel. Kvalita textilu však bola rovnaká ako originál. Len bola lacnejšia a mala prehodené písmeno. Cieľom kampane bolo poukázať na to, ako u verejnosti zohráva rolu priestor a spôsob predaja. A aj to, že často nepozerajú na kvalitu, ale na značku.

Zlato získala galéria Louvre Abu Dhabi, ktorá nelákala návštevníkov na výstavu priamo do budovy, ale prišla s nápadom, ako zaujať vodičov priamo na diaľnici. S pomocou kreatívnej agentúry a rozhlasových staníc vytvorila 62 kilometrovú, teda najväčšiu galériu umenia na svete. Na billboardy presunula 10 slávnych diel, pri ktorých si vodiči s naladeným príslušných rádiom vypočuli profesionálny výklad k maľbe, ktorý trval 30 sekúnd.

Amerika sa rozhodla bojovať proti návykovým opiátom, kvôli ktorým veľké množstvo ich užívateľov umrelo. Do piluliek vtlačilo 22 000 tvárí, ktoré podľahli užívaniu a vystavili ich tak, aby sa verejnosť mohla prísť pozrieť a zistiť prečo sa to stalo a na následky užívania takýchto látok. Pozrite si vo videu celú, veľmi zaujímavú kampaň. Práca dostala ocenenie Gold Lion.

01 - Modified: 2018-07-06 19:33:23 - Feat.: 0 - Title: Creative week: Takéto printy vznikli v slovenských agentúrach 02 - Modified: 2018-07-06 19:30:07 - Feat.: 0 - Title: Creative TV week: Z televízie ich poznáte, ale viete, kto stojí za ich kreatívou? 03 - Modified: 2018-07-06 19:28:11 - Feat.: 0 - Title: Creative week: Najlepšie printové reklamy na svete
01 - Modified: 2022-07-26 16:29:50 - Feat.: - Title: Alexander Smik: Cannes Lions je inšpirácia, kam sa dá posúvať náš trh. Aj Zlatý klinec 02 - Modified: 2022-06-27 11:41:01 - Feat.: - Title: Inšpirácia z Cannes: Ktorým reklamám z kategórie Film udelila porota Grand Prix 03 - Modified: 2022-03-04 17:35:36 - Feat.: - Title: Cannes Lions vykázal ruských delegátov a tohtoročné ruské súťažné príspevky 04 - Modified: 2021-06-25 17:28:22 - Feat.: - Title: Cannes Predictons: Súboj Stratégií a Wiktor Leo Burnett ide do finále 05 - Modified: 2021-06-25 10:51:09 - Feat.: - Title: Cannes Predictions: Stratégie a Wiktor Leo Burnett tipujú víťaza spomedzi reklám zameraných na spoločenské témy
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 06:12