StoryEditor

Prieskum: Slovenskí dovolenkári výrazne uprednostňujú zahraničie

31.08.2018, 08:00
Autor:
rmrm
Viac ako tretina Slovákov nebola nikdy v živote na dovolenke pri mori.

Počas leta realizovala spoločnosť Go4insight prieskum o tom, ako sme dovolenkovali. Top zahraničnou destináciou leta 2018 bolo Chorvátsko, ale stále existuje 35% Slovákov, ktorí nikdy v živote neboli na dovolenke pri mori.

„Toto leto bolo na dovolenke 46% z populácie SR vo veku 15-79 rokov. Dovolenkou v tomto prípade myslíme aspoň jeden týždeň strávený mimo domova za účelom oddychu alebo rekreácie – bez ohľadu na typ ubytovania alebo či za ubytovanie platili alebo nie,“  povedal Július Filo, managing partner spoločnosti Go4insight. Go4insight

  • Najvyšší podiel dovolenkujúcich v lete aspoň týždeň v kuse je medzi vysokoškolsky vzdelanými ľuďmi (63%) a medzi ľuďmi s čistým príjmom viac ako 900 EUR mesačne (viac ako 70%).
  • Väčšina dovolenkujúcich (74%) v lete absolvuje jednu takúto dovolenku, približne pätina (22%) dve letné dovolenky a 4% si dopraje až 3 a viac dovoleniek mimo domova.
  • Z tých, čo boli na letnej dovolenke, si až 70% už počas roka sporili alebo si inak odkladali peniaze na letnú dovolenku. 

  • Až polovica z tých, čo na letnej dovolenke neboli, uvádza finančné dôvody. Približne štvrtina nejde na letnú dovolenku z dôvodu vlastných zdravotných problémov alebo ich rodiny. Vo všeobecnosti zvýšený podiel tých, čo neboli na letnej dovolenke je medzi ľuďmi nad 60 rokov (75%), s podpriemerným príjmom a z malých obcí pod 1000 obyvateľov.
  • Tento rok strávilo 36 % Slovákov svoju letnú dovolenku na Slovensku, pričom dovolenkovali najviac na strednom Slovensku, menej na východnom a najmenej na západnom Slovensku.
  • Zo zahraničných destinácii je top destináciou letných dovoleniek Chorvátsko (30%), za ktorým nasleduje Taliansko, Česká republika a Grécko.
  • Chorvátsko  bolo dokonca obľúbenejšou destináciou ako dovolenka na Slovensku medzi mladými ľuďmi do 30 rokov, vysokoškolsky vzdelanými ľuďmi a majiteľmi iPhonov.
  • Celkovo však dovolenkári dali toto leto výrazne prednosť zahraničiu pred dovolenkou na Slovensku - až 76% dovolenkárov bolo na dovolenke v zahraničí. Približne 1 z 10 dovolenkárov bol totiž okrem dovolenky na Slovensku v lete ešte aj na dovolenke v inej krajine.

Go4insight

  • Mnohí dovolenkári smerujú do destinácií mimo eurozóny a potrebujú riešiť výmenu EUR na lokálne meny. Až 80% z nich preferuje si aspoň časť hotovosti vymeniť v banke na Slovensku ešte pred cestou.  
  • Čo sa týka platieb kartami v zahraničí, využíva ich 88% dovolenkárov, ktorí boli toto leto mimo Slovenska.  Približne polovica platí viac ako polovicu všetkých potrebných nákupov kartou a približne 4% dovolenkárov sú schopní zaplatiť za všetky nákupy v zahraničí len kartou bez použitia hotovosti. 

Go4insight

  • Muži uprednostňujú viac ako ženy oddych pri vode a ženy viac ako muži spoznávanie nových miest a návštevu rodiny alebo známych.
  • Zaujímavé je, že 35% Slovákov nebolo nikdy v živote na dovolenke pri mori a aj medzi ľuďmi s najvyšším čistým príjmom nad 1000 EUR existuje približne 15% takých, ktorí ešte nikdy v živote na dovolenke pri mori neboli.

O prieskume: Informácie pochádzajú z kvantitatívneho reprezentatívneho prieskumu na populácii SR vo veku 15-79 rokov, ktorý realizovala agentúra Go4insight na vzorke 1000 respondentov na prelome júla a augusta 2018.

01 - Modified: 2024-01-11 12:03:21 - Feat.: - Title: Vianočné reklamy 2023: Opäť bodovala Kofola s prasiatkom, najkontroverznejší bol Telekom 02 - Modified: 2023-03-01 11:41:27 - Feat.: - Title: Vidíme veľký tlak na rýchlosť a agilitu prieskumov, klientov zaujíma hlavne zákaznícka skúsenosť 03 - Modified: 2022-08-08 08:41:45 - Feat.: - Title: Ako osloviť mladých? Tak ako to robia tieto značky 04 - Modified: 2022-07-08 05:37:03 - Feat.: - Title: Prieskum: Ktorá reklama je najotravnejšia? Napríklad outdoor to nie je 05 - Modified: 2022-06-29 11:57:45 - Feat.: - Title: Intenzita využívania sociálnych sietí na Slovensku rastie
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. november 2024 15:50