Internetový predajca Amazon zvyšuje svoj podiel na americkom trhu s internetovou reklamou. Podľa odhadov výskumnej spoločnosti eMarketer by v tomto roku mal Amazon prekonať firmy Microsoft a Oath a stať sa treťou najväčšou firmou na tomto trhu s podielom 4,2 percenta.
Svoj podiel by mal zvýšiť na úkor jedničiek na trhu, Googlu a Facebooku. Aj naďalej však bude za týmito firmami výrazne zaostávať. Ich spoločný podiel na trhu má činiť 57,7 percenta.
Podiel Microsoftu na trhu s internetovou reklamou má byť tento rok 4,1 percenta. Microsoftu patria stránky MSN, Bing či LinkedIn. Oath, ktorý je dcérskou spoločnosťou Verizonu a vlastní AOL a Yahoo, má mať podiel 3,3 percenta.
EMarketer upozornil, že Amazonu pomáha, že stále viac ľudí začína hľadať určité produkty rovno na Amazone namiesto na Googli alebo v iných vyhľadávačoch.
Hodnota amerického trhu s internetovou reklamou je podľa eMarketer 111 miliárd USD. Podiel Googlu na tomto trhu má byť 37,1 percenta a Facebooku 20,6 percenta. Ich spoločný podiel však tento rok klesne a zásluhu na tom bude mať hlavne Amazon.
Amazon má mať tento rok príjmy z internetovej reklamy v USA vo výške 4,6 miliardy USD. Ešte v marci pritom eMarketer očakával, že jeho príjmy budú len 2,9 miliardy USD.
Amazon sa nedávno pripojil k Applu a stal sa druhou firmou v USA, ktorej trhová hodnota prekročila hranicu jedného bilióna dolárov. Internetová reklama by sa mohla stať ďalším odborom podnikania, v ktorom sa Amazon stáva ťahúňom, po maloobchode, aktivitách v oblasti cloudu a médiách.
Niektorí analytici dokonca očakávajú, že Amazon by mohol predstihnúť Apple v boji o pokorenie trhovej kapitalizácie dva bilióny USD, uviedol server CNN. Od začiatku tohto roka akcie Amazonu stúpli o viac než 65 percent.