O otvorení reštaurácií v krajinách subsaharskej Afriky jedná s tamojšími partnermi americký reťazec rýchleho občerstvenia Burger King. Skupina urýchľuje medzinárodnú expanziu, aby posilnila svoju pozíciu v konkurencii s rivalom McDonald's. V rozhovore denníka Financial Times to povedal šéf materskej spoločnosti Restaurant Brands International Daniel Schwartz.
Svetová dvojka medzi hamburgerovými reťazcami je jednou z mnohých firiem, ktoré chcú ťažiť z demografického rozvoja afrického kontinentu. Podľa OSN bude v rokoch 2018 až 2035 desiatka najrýchlejšie rastúcich miest práve tam. Do roku 2050 sa má počet obyvateľov Afriky zdvojnásobiť na viacej než dve miliardy a do konca storočia tento skok zopakovať. Pritom vekový medián je tam 19 rokov, píše denník.
Expanziu v Afrike, pri ktorej sa spojila s firmou Servair, spoločnosť Burger King odštartovala pred 18 mesiacmi. Cieli najmä na Nigériu, ktorá je najväčšou a najľudnatejšou africkou ekonomikou. Dnes sa táto krajina zotavuje z krízy, do ktorej sa pred rokmi dostala kvôli prepadu cien ropy na svetových trhoch. V rebríčku Svetovej banky, v ktorom sa hodnotí jednoduchosť podnikania, Nigéria postúpila zo 169. pozície v roku 2016 na 145. v minulom roku.
Burger King otvára po celom svete dve až tri nové reštaurácie denne. Kým v roku 2015 rozšírila svoju sieť zhruba o 600 prevádzok, v tomto roku by ich malo pribudnúť asi 1000. Väčšina z nových podnikov je v Ázii a v Európe. Impérium firmy so 17.000 reštauráciami je ale proti 37.000 podnikom McDonald's ani nie polovičné.