Sexistický kix tento rok otvoril už tretí ročník. Od augusta do novembra môže verejnosť posielať na stránku tipy na kandidátov na získanie anticeny, a od novembra za reklamy hlasovať. Najnevhodnejšiu, alebo najsexistickejšiu reklamu určuje aj odborná porota. Výsledky budú zverejnené 4. decembra 2018.
Sexistický kix poukazuje na skutočnosť, že zobrazovanie ľudí znevažujúcim či stereotypizujúcim spôsobom na základe rodu nepatrí do verejného priestoru. Anticena sa zameriava najmä na aktívnu spoluprácu so širokou verejnosťou a vysiela signál reklamným zadávateľom, že naozajstná kreativita sexizmus nepotrebuje.
Vlani získali výnimočne anticenu rovnocenne tri reklamy, ktoré vybrala odborná porota a jedna najsexistickejšia reklama bola vybraná verejnosťou.
Pozrite si aj, ktoré reklamy sa objavili medzi prvými nominovanými tento rok. Je medzi nimi aj facebookový profil Polície SR.
Anticena Sexistický kix kriticky upozorňuje na sexistickú reklamu na Slovensku. Jej cieľom je povzbudzovať širokú verejnosť, ako aj ľudí zapojených do reklamnej tvorby ku kritickému, rodovo kompetentnému nazeraniu na rozpory reklamného sveta a každodennej reality. Podobnú súťaž majú naši českí susedia, jej názov je Sexistické prasátečko.