StoryEditor

Creative week: Na Trafalgar Square lákal verejnosť vojak z blata

26.10.2018, 10:48
Autor:
pzpz
A vyhral Grand Prix za najefektívnejšiu prácu.

Jednou z najdiskutovanejších efektívnych prác, ktorú si budeme z tohtoročnej Euro Effie pamätať je The Mud Soldier. Kampaň belgickej reklamnej agentúry Ogilvy & Social.Lab, ktorá prácou upozorňuje na bitku z Prvej svetovej vojny.  Boje o Passchendaele- západné územie Flámska sa stali synonymom pre utrpenie v blate, ktorým sa neslávna bitka zapísala do dejín. Bitka vojsk Dohody- jednotky britskej, kanadskej, novozélandskej, juhoafrickej a francúzskej armády, s ich protivníkom nemeckou armádou, mala veľké množstvo obetí. Jedna z najkrvavejších bitiek si vyžiadala pol milióna mužov buď zabitých, zranených, alebo tých, ktorí zmizli v blate.  

Zadaním pre agentúru bolo pripomenúť si hrozivú udalosť a poukázať na ťažké podmienky na bahnovom bojisku. Úlohu agentúra uchopila doslovne a na Trafalgar Square pred Národnu galériu umiestnila sochu vojaka z blata, ktorá tam však nepobudla dlho, pretože ju zničil dážď. Podarilo sa jej ale odkomunikovať verejnosti aj návštevníkom londýnskeho známeho námestia obete bitky, ktoré sa utopili v blate na Flámskom poli v Belgicku.

Kampaň zvýšila záujem o poznanie tejto historickej udalosti aj Flámska. Z Euro Effie si odniesla zlato v kategórii Brand Experience a Grand Prix v kategórii Small Budget.

Evert_45

Podobný projekt, ktorý Holanďanom pripomína ich predkov hrdinov, ktorí bojovali v Druhej svetovej vojne bol ocenení v Cannes, kde získal Grand prix v kategórii Entertainment. Kampaň Evert_45 vytvorila agentúra N=5 Amsterdam tak, aby zaujala čo najviac mladých ľudí, ktorí podľa nich nemajú dostatočné vedomosti o dôležitých aspektoch vojny. Na odkomunikovanie témy oslovila reálnu osobu mladého chlapca, ktorý vyrozprával príbeh naživo prostredníctvom Youtube a Instagramu. Jeho príbeh bol poskladaný z deviatich reálnych osudov holandských hrdinov. Pozrite si celú case study.

Nevítaní hrdinovia

Kampaň neziskovej organizácie Post Bellum sa takisto ako predchádzajúce dve viaže na históriu. Hlavné úlohy si v nej zahrali hrdinovia českého vojnového obdobia. Na vizuáloch sú podľa tvorcov zobrazení František Fajtl, Jiří Grant a Tomáš Sedláček vracajúci sa z vojny za svojimi rodinami alebo láskou. Keď sa pozriete bližšie, nie je to také ružové, ako sa v prvom momente zdá. V pozadí obrázku vidieť, ako sa k nim približuje ŠTB, ktorá ich v komunistickom režime posiela do väzníc alebo koncentračných táborov. Kampaň s názvom Heros Unwelcome / Nevítaní hrdinovia ukazuje skutočné príbehy veteránov, ktorí boli stíhaní za statočnosť počas druhej svetovej vojny. O kreatívu sa postarala agentúra Young & Rubicam Prague, upozornil na ňu portál aj Adsoftheworld.

Adforum Post Bellum Y&

01 - Modified: 2018-09-06 20:03:16 - Feat.: 0 - Title: Creative week: Najlepšie reklamy Nike 02 - Modified: 2018-09-21 06:06:10 - Feat.: 0 - Title: Creative week: Historické osobnosti ako tváre známych značiek 03 - Modified: 2018-10-19 05:47:23 - Feat.: 0 - Title: Creative week: Banksy inšpiroval značky. Teraz všetky uverejňujú identické vizuály
01 - Modified: 2018-11-09 12:01:41 - Feat.: - Title: Creative week: Toto sú najlepšie vianočné reklamy doteraz 02 - Modified: 2018-11-02 07:48:52 - Feat.: - Title: Podľa fanúšikov ide o najlepšiu bežeckú trať. Je od Nike 03 - Modified: 2018-10-12 09:54:43 - Feat.: - Title: Creative week: Virálne online videá septembra 04 - Modified: 2018-10-05 11:32:54 - Feat.: - Title: Nepatria k hlavným prvkom kampane, ale vedia ju obohatiť 05 - Modified: 2018-09-13 19:00:34 - Feat.: - Title: Creative week: Online videá z dielne slovenských agentúr
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. november 2024 06:11