Vianočná reklama obchodného reťazca John Lewis vytvorí každý rok taký hype, že nepoznáme niekoho, kto by ju nevidel, nespomenul, či o nej ani nepočul. Vianoce sa podľa brandže začínajú práve vtedy, keď Lewis predstaví spot, na ktorom začal pracovať hneď potom, ako vypustil ten minuloročný. Každý rok tiež riešime, či aktuálna reklama prekonala tú minuloročnú a nakoniec sa aj tak nikdy nezhodneme.
John Lewis predstavil svoju prvú vianočnú kampaň v roku 2007. Už jedenásť rokov nás teda baví každý rok čakať, s čím novým príde. Podľa doterajších pozorovaní sme si mohli všimnúť, že zaužívaný vzorec, ktorý má Lewis pri tvorbe vianočného spotu, je jednoznačný. Zaručene sa v ňom objavia deti a zvieratá, ktoré podľa potreby dopĺňajú animované postavičky. Pozrite si prehľad reklám, ktoré predstavil na Vianoce od roku 2014.
Hlavným mottom vianočnej reklamy uverejnenej pred piatimi rokmi bolo plnenie snov osobám, na ktorých vám záleží. Príbeh je o priateľstve malého chlapca a tučniaka Montyho. Chlapec mu venuje pod stromček ďalšieho tučniaka, aby sa necítil sám. Reklama získala niekoľko ocenení v Cannes, dokonca aj Grand Prix v kategórii Creative effectiveness.
V roku 2015 si Lewis okamžite po predstavení reklamy vyslúžil prívlastok najkrajšia reklama. Spot britského reťazca bol v tom čase označovaný za absolútnu špičku v tom, čo možno pomenovať pojmom vianočná reklama. Vystupuje v nej malé dievčatko, ktoré so svojím ďalekohľadom objaví na Mesiaci domček. V ňom žije starý muž. Nedarí sa jej však na seba upozorniť, tak mu pošle balónom ďalekohľad a on prvýkrát uvidí Zem. Claim kampane znie: "Dajte na Vianoce niekomu vedieť, že ho máte radi."
V ďalšom roku Lewis nesklamal, ale ani neohúril viac ako rok predtým. Pripravil reklamu, v ktorej rozpráva príbeh dievčatka, ktoré si na Vianoce želalo trampolínu. Na prekvapenie všetkých z nej má väčšiu radosť lesná zver... Pretože John Lewis má výrobky, ktoré potešia každého. Postavičky z reklamy s názvom Buster The Boxer bolo dokonca možné kúpiť. Reťazec 10 percent tržby z ich nákupu venoval na dobročinnosť.
Najžiadanejší zadávateľ vianočnej reklamy stavil minulý rok tak, ako v roku 2014, na animovanú postavičku. Veľká modrá príšerka Moz spríjemňuje Joemu čakanie na Vianoce. Dvojica spolu trávi noci hraním rôznych hier. Moz po svojom odchode nechá pod vianočným stromčekom darček v podobe svietiacej nočnej lampy, ktorá má malému chlapcovi pomáhať k spokojnému spánku.
Tento rok sa značka rozhodla pre obsadenie reálnej postavy. Vianočný spot venovala životu Eltona Johna, na ktorého príbehu demonštrovala, že darčeky majú silu zmeniť, či ovplyvniť náš život. Ak ste ju ešte nevideli, určite tak urobte.
Prečo nás teda John Lewis a jeho vianočné reklamy stále bavia? Pravdepodobne preto, že každý rok zaujmú natoľko, že si nevieme predstaviť, že by sme ju nasledujúci rok nenašli medzi vianočnými reklamami. Je dôležité poznamenať, že ani jeden rok sa nestalo, že by značka podliezla latku, ktorú nastavila. Ktorá je vaším favoritom?