Vianočný spot internetového predajcu potravín Rohlik.cz stál 400 eur a je celý vygenerovaný AI.Rohlik.cz/youtube
StoryEditor

Experti hodnotia AI vianočný spot Rohlik.cz: Je zlý, chýba mu emócia a ukazuje, prečo sú dobrí kreatívci dôležití

27.11.2025, 16:32
  • Vianočný reklamný spot Rohlík.cz stál 400 eur a vznikol za 80 hodín. 
  • „V čase, keď všetky reklamy vyzerajú cca rovnako, treba ísť opačným smerom. Urobiť niečo, čo naozaj vyčnieva. Inak sú to vyhodené peniaze," odporúča Juraj Kováč z THIS IS LOCCO. 
  • ​„Video postráda hlbšiu, rezonujúci ideu, autenticitu a emócie," hovorí Matúš Kvas z Mannschaftu. 
  • „Absolútne generické obrazy, ktoré spolu súvisia len veľmi málo, podložené rovnako generickým bezduchým voiceoverom," hodnotí reklamný režisér Dano Dekan
  • „Vyzerá to ako spot za 400 eur. Teraz to nehaním ani nechválim. Za tú cenu je to bezkonkurenčný pomer cena/výkon," doplnil producent Andrej Solár
  • Ivan Hulík z HITCHHIKER FILMS: „Verím, že aj pri použití AI toolov by bolo možné dospieť k spotu, ktorý by bol zrozumiteľnejší, emotívnejší a mal potenciál diváka osobne osloviť a zasiahnuť."
  • Ďuro Bartoš: "Je to presná ukážka toho, kedy sa AI neoplatí použiť."

Vianočná kampaň českého internetového obchodu s potravinami Rohlik.cz patrí aktuálne medzi najdiskutovanejšie témy česko-slovenského marketingového sveta. Nie že by to bol najlepší spot, aký ste kedy videli, nie je ani najdrahším a už vôbec nie najinovatívnejším.

Dôvodom je umelá inteligencia

Vo svete sme už videli viacero AI generovaných spotov, no v našom regióne ide o unikát. A určite to nebude posledný pokus. Zadávateľov bude nepochybne priťahovať vidina šetrenia produkčných nákladov.

Rohlík tvrdí, že kampaň „Almost. Not This Time“ vytvoril jeden zamestnanec za približne 80 hodín. Spot vznikol s pomocou niekoľkých AI nástrojov a celé to stálo zhruba 400 eur. „Rohlík je značka, ktorá sa dlhodobo nebojí zapájať nové technológie a posúvať hranice ich využitia - či už v kľúčových oblastiach, ako je logistika a doručovanie, alebo pri marketingových aktivitách. Práve na ukazuje aj tohtoročná kampaň vytvorená AI," tvrdí Pavel Vašek, Head of Brand and Campaign společnosti Rohlík.

Kampaň je vytvorená v angličtine a je určená pre všetky trhy Rohlik Group. Reflektuje d...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-11-04 13:34:02 - Feat.: - Title: Legendárna vianočná kampaň Coca-Cola ožíva vďaka umelej inteligencii 02 - Modified: 2025-10-22 11:03:52 - Feat.: - Title: Vianočná kampaň Orange ukazuje sviatky cez netradičného hrdinu 03 - Modified: 2023-11-06 16:25:46 - Feat.: - Title: Prvá medzinárodná vianočná kampaň Lidla s medvedíkom čistotným v hlavnej úlohe 04 - Modified: 2022-12-07 08:32:51 - Feat.: - Title: Raiffeisen banka má medzinárodnú vianočnú kampaň. V tendri uspela agentúra THIS IS LOCCO 05 - Modified: 2022-10-03 10:34:19 - Feat.: - Title: Heureka spúšťa vianočnú kampaň: Chceme ľudí pobaviť a vymaniť zo srdcervúcich vianočných príbehov
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
28. november 2025 15:33