StoryEditor

Škoda vo vianočnej kampani oslavuje spoločnú radosť z objavovania

12.12.2025, 14:56
Autor:
palpal

Vianočná kampaň porovnáva spomienky na prvé auto v 90. rokoch so súčasnosťou a ukazuje, že otvorenosť k novým veciam môže prekonať aj elektroskepticizmus.

Škoda Auto Slovensko sa tento rok rozhodla vstúpiť do sveta vianočných reklám s kampaňou, ktorá je o spoločnom objavovaní naprieč generáciami. Vianočný spot vychádza z ústrednej filozofie značky – neustáleho objavovania, skúšania a otvorenosti k novým veciam. Zároveň hovorí o rodinných vzťahoch a vzájomnom pochopení.

Hlavnými hrdinami kampane sú Vianoce, automobily Škoda a príbeh dvoch generácií jednej rodiny. Televízny spot nás vracia do 90. rokov, kedy bolo nové auto v rodine veľká udalosť a porovnáva to so súčasnosťou. Aj dnes je nové auto veľká udalosť. Ak však ide o elektromobil, môže sa v rodine stretnúť aj s predsudkami. Nakoniec však všetko dobre dopadne.

Kampaň teda spracúva aj tému elektroskepticizmu a obavami z nových technológii, ktoré často odsudzujeme ešte pred tým, ako ich reálne vyskúšame. Preto chceme divákov podnietiť, aby v sebe prebudili to “zvedavé dieťa”, ktoré túži všetko si vyskúšať.

Peter Michalka, kreatívny riaditeľ WLB, dodáva: „Rodina je často krásnym obrazom celej spoločnosti. Nájde sa v nej aj nadšenec nových technológii, ale aj skeptik. To je úplne normálne. A my sme si povedali, že možno práve Vianoce sú ten čas, kedy je vhodné tieto bariéry prekonať a nájsť spoločnú reč. A to je hlavnou myšlienkou tejto kampane.”

„A nie je to len automobiloch. Týchto medzigeneračných sporov existuje veľké množstvo. Inšpirovať a učiť sa môžeme navzájom, niekedy stačí len trochu rešpektu, pochopenia a empatie a svet bude príjemnejším miestom pre život,” dopĺňa šéf marketingu Škoda Auto Slovensko Michal Pres.

Televízny spot a kinospot pobeží v 30 sekundovom formáte počas decembra podporený aj dlhším 40 sekundovým director‘s cutom v online priestore.

Vizitka kampane:

Klient: Škoda Auto Slovensko/Michal Pres, Katarína Blahútová
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Creative Director: Peter Michalka, Ladislav Macko
Strategy Director: Vladimír Lefík
Senior Art Director: Dominik Hasák
Copywriter Senior: Ladislav Macko, Peter Michalka
Account Director: Anh Doan
Account Manager: Milan Mirek
Produkcia: Silencio
Producer: Karel Honza
Director: Adam Vopička
DOP: Tomáš Stráčný

01 - Modified: 2025-12-04 08:41:33 - Feat.: - Title: Nemenná chuť Vianoc s Pilsner Urquell: Pre chvíle, ktoré nechceme meniť 02 - Modified: 2025-12-02 10:29:38 - Feat.: - Title: Liga proti rakovine vo svojej vianočnej kampani upozorňuje na krehkosť zdravia 03 - Modified: 2025-11-27 21:10:54 - Feat.: - Title: Experti hodnotia AI vianočný spot Rohlik.cz: Je zlý, chýba mu emócia a ukazuje, prečo sú dobrí kreatívci dôležití 04 - Modified: 2025-11-04 13:34:02 - Feat.: - Title: Legendárna vianočná kampaň Coca-Cola ožíva vďaka umelej inteligencii 05 - Modified: 2025-10-22 11:03:52 - Feat.: - Title: Vianočná kampaň Orange ukazuje sviatky cez netradičného hrdinu
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
12. december 2025 16:00