StoryEditor

Burger King sa profiluje ako odvážny, až priam rebelský brand. A s tým prichádzame na Slovensko

23.11.2018, 10:21
Autor:
pzpz
Hovorí Daniel Ryška, riaditeľ Burger Kingu. Pozrite si, ako vyzerá prvá prevádzka.

Burger King má odvážne plány a po siedmich rokoch sa opäť vracia na Slovensko pod taktovkou spoločnosti AmRest, ktorá u nás spravuje aj koncepty ako Starbucks či Pizza Hut. Známy fastfoodový reťazec sa na slovenský trh vrátil konkrétne do bratislavského Bory Mall a v decembri zakotví aj v Avione. V novom roku plánuje Burger King otvoriť na Slovensku štyri nové reštaurácie. Ďalšie dve v Bratislave a dve mimo nej. V rozširovaní siete bude pokračovať. Cieľom je priniesť Burger King zákazníkom po celom Slovensku, celkovo je naplánovaných viac ako 20 prevádzok.

Fastfoodový súboj sa teda začína, a hneď provokatívnou reklamou #PREPACMEKAC. Aj na tú, sme sa spýtali Daniela Ryšku, riaditeľa Burger King pre Českú republiku a Slovensko.

Prečo sa Burger King vracia na Slovensko?

Burger King je celosvetovo známy a bolo by škoda, aby si ho nemohli dopriať aj Slováci. Sme najväčším prevádzkovateľom franchise reštaurácií v strednej a východnej Európe. Vstup značky Burger King je preto prirodzeným vyústením našich dlhodobých aktivít v tomto regióne. Už niekoľko rokov na Slovensku prevádzkujeme kaviarne Starbucks,  preto sme chceli priniesť ďalšiu značku z nášho portfólia. Tešíme sa, že budeme môcť priniesť slovenským zákazníkom chutné a kvalitné jedlo a zároveň prvotriedny zákaznícky servis.

Momentálne prebieha kampaň #PREPACMEKAC, prečo ste sa rozhodli práve pre takúto komunikáciu?

Burger King sa globálne profiluje ako odvážny, až priam rebelský brand, obľúbený najmä u mladých. Vo svojich kampaniach využíva kreatívne, netradičné, no najmä vtipné formy komunikácie. Kampaň, s ktorou prichádzame na Slovensko je toho dôkazom. Cieľom kampane je upozorniť na nás ako silného hráča, ktorý prichádza na tento pre Mc´Donalds doposiaľ takmer bezkonkurenčný trh. Uvedomujeme si ich silné postavenie a rešpektujeme ho. Burger King je však takisto kvalitná značka a trúfame si byť zdatným konkurentom.

„Hľadali sme jednoduchý a výrazný nápad, ktorý nastaví tón komunikácie a vyvolá očakávania u potenciálnych zákazníkov. Hashtag #PREPACMEKAC sa všetkým tak ohromne páčil, že sme podľa neho pomenovali nové uvádzacie menu. Následne vznikla séria videí s „papuľkami“, ktoré sa rozchádzajú so starou známosťou, aby ochutnali niečo nové,“ približuje nápad kreatívny riaditeľ agentúry Wiktor Leo Burnett Martin Keder.

Aký je rozdiel vo vašej komunikácii v porovnaní s KFC a McDonald´s?

Burger King je odvážna značka a tak bude vyzerať aj naša komunikácia. Všeobecne sa chceme sústrediť na komunikáciu kvalitných hamburgerov a špeciálnych akcií, rovnako ako na komunikáciu lacnejších variantov tak, aby sme každému dopriali ochutnať naše hamburgery.

Bude pre vás agentúra tvoriť komunikáciu našitú na lokálny trh, alebo budete preberať komunikáciu podľa „nadnárodného/globálneho vzorca“?

Z globálneho marketingu určite použijeme niekoľko nápadov, ale našou snahou vždy bude prispôsobiť komunikáciu na lokálny trh.Na začiatku budú našim hlavným komunikačným kanálom sociálne a digitálne médiá, čo nám umožní komunikáciu viac odlíšiť a prispôsobiť, či už pôjde o nové produkty alebo produktové kampane.

Je komunikácie na našom trhu rovnaká ako v Česku? Ak nie, v čom sa bude odlišovať?

Produktové kampane budú podobné, ale celkovo bude komunikácia zvlášť pre oba trhy tak, aby odrážala národné špecifiká a reagovala na aktuálne udalosti. Reakcie na aktuality je jedným z našich komunikačných pilierov a určite je to časť, ktorá sa bude líšiť.

Ako sa chcete sortimentom odlíšiť od konkurencie?

V hamburgeroch nájdete len 100-percentné hovädzie mäso grilované na ohni a vždy čerstvé ingrediencie, dokonca aj zeleninu krájame každé ráno čerstvú. Zákazník je u nás na prvom mieste, tak chystáme aj objednávky - priamo pre konkrétneho zákazníka. S reštauráciami prichádzame na Slovensko v najnovšom dizajne, zákazníci tu nájdu nielen úžasné jedlo, ale aj príjemné prostredie a vždy priateľskú obsluhu. Zároveň máme širokú ponuku pre každého – od lacnejších produktov za euro až po prémiové hamburgery z mäsa Angus, ktoré dovážame z Írska.

Takto vyzerá prvá prevádzka v bratislavskom Bory Mall:

​PR komunikáciu Burger King na Slovensku zastrešuje agentúra Neuropea.

Burger King je celosvetovo známou značkou s rebelským imidžom a inšpiratívnymi kampaňami. Teší nás, že si pre svoje PR aktivity vybrali práve Neuropeu,“ hovorí Zuzana Hambáleková, PR Consultant Neuropea.

01 - Modified: 2018-05-14 12:10:37 - Feat.: 0 - Title: Burger King sa vracia na Slovensko. Po siedmich rokoch 02 - Modified: 2018-09-05 14:01:04 - Feat.: 0 - Title: Prvý Burger King sa objaví v nákupnom centre Bory Mall
01 - Modified: 2021-08-06 07:14:09 - Feat.: - Title: Inšpirácie z Cannes: Burger King spravil z malého tímu najúspešnejší futbalový klub 02 - Modified: 2021-08-02 20:05:01 - Feat.: - Title: Inšpirácie z Cannes: Plesnivý Burger King je jednou z najznámejších reklám uplynulého roka 03 - Modified: 2021-04-19 11:07:51 - Feat.: - Title: Burger King otvára prevádzku v centre Bratislavy 04 - Modified: 2021-02-06 08:27:28 - Feat.: - Title: Burger King pridáva k menu zadarmo balík zemiakov 05 - Modified: 2021-01-12 09:52:36 - Feat.: - Title: Burger King po viac ako 20 rokoch mení vizuálnu identitu
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
10. október 2024 11:01