pixabay.com
StoryEditor

Prieskum: Top manažéri značkových výrobcov majú od roka 2022 pozitívne očakávania

17.01.2022, 07:30
Autor:
(red)(red)
Receptom na úspech budú inovácie a priblíženie sa k zákazníkom.

Top manažéri značkových výrobcov v každoročnom prieskume hodnotia rok 2021 a popisujú očakávania pre aktuálny rok. Ako uvádza výkonný riaditeľ SZZV, Ľubomír Tuchscher, miera spokojnosti bola najvyššia od začiatku zberu týchto dát v roku 2019. Až 28,6 % odpovedajúcich označilo práve skončený rok za úplne pozitívny a 71,4% skôr pozitívny. Prieskum realizovalo Slovenské združenie pre značkové výrobky (SZZV) medzi svojimi členmi začiatkom tohto roka. 

Keďže respondenti prieskumu pôsobia väčšinou v spoločnostiach s aktivitami na viacerých trhoch, v dotazníku sa mali možnosť vyjadriť aj k porovnaniu skúseností zo Slovenska s inými trhmi. Vývoj na našom trhu vnímalo 71,4% porovnateľný so situáciou v iných európskych krajinách a 28,6% dokonca ako lepší.

„Optimistické hodnotenie roka podľa svojich slovných komentárov dokázali dosiahnuť hlavne vďaka novým produktom, inováciám a vnútorným transformáciám, s ktorými prichádzali počas celého roka,“ komentoval zistenia predseda predstavenstva SZZV, Martin Mittner.

Očakávania roka 2022 sú pozitívne, hoci miera optimizmu je najnižšia za obdobie tvorby tohto prieskumu. Svetlé vyhliadky pre tento rok má 78,6% respondentov, z čoho úplne pozitívne 14,3%, neutrálne vyjadrenie malo 14,3%; skôr negatívne vidí rok 2022 7,1%.

„Obavy s novým rokom sú spojené hlavne s neistotami šírenia covid-19 a nepredvídateľnosťou reakcií jednotlivých štátov na ňu. Prvýkrát v prieskume evidujeme aj obavu spojenú s rastom cien na strane dodávateľov, ako aj schopnosťou trhu prijať infláciu. Obzvlášť citlivo vnímajú situáciu v oblasti gastronomických a ubytovacích prevádzok, ktoré sú prirodzeným partnerom značkových výrobcov. Receptom na dosiahnutie úspechu aj v roku 2022 budú inovácie a vlastné úsilie smerujúce k priblíženiu sa k zákazníkom,“ hovorí Ľubomír Tuchscher.

  • Z pohľadu zamestnávania, až 85,7% očakáva v roku 2022 zachovanie súčasného počtu zamestnancov, vyhliadky zvyšovania ako aj znižovania počtu zamestnancov sú u 7,1% respondentov.
  • Značkoví výrobcovia predpokladajú v tomto roku aj návrat pracovníkov do kancelárií, avšak len v 14,3% predpokladá plný návrh k celotýždňovej práci v kanceláriách.
  • Väčšina, 57,1% očakáva, že prevažnú časť týždňa budú v kanceláriách a 28,6% prevažné pôsobenie zamestnancov z domu, tzv. homeoffice.
  • Po roku 2021, v ktorom slovenskí značkoví výrobcovia očakávali zachovanie výšky výdavkov na reklamu, v roku 2022 predikujú ich navýšenie. 21,4% respondentov očakáva znižovanie výdavkov, 42,9% zachovanie súčasného stavu a 35,7% zvyšovanie výdavkov. Navonok optimistická vyhliadka pre médiá však okrem záujmu viac podporiť komunikáciu svojich produktov a služieb, je spojená s ohláseným zvýšením jednotkových cien reklamy. 

Slovenské združenie pre značkové výrobky (SZZV) vzniklo v roku 1996 ako organizácia zastupujúca významných výrobcov a dovozcov rýchloobrátkových tovarov. Celkový dosiahnutý obrat členských spoločností presahuje pol druha miliardy EUR a vytvárajú viac ako 7.000 priamych pracovných miest na Slovensku. Členovia SZZV sa hlásia k princípom zodpovedného a udržateľného podnikania. SZZV je členom viacerých medzinárodných ako aj národných organizácií vrátane Európskeho značkového združenia AIM, Svetovej federácie zadávateľov reklamy (WFA) alebo Republikovej únie zamestnávateľov.

21. máj 2022 09:25