Pokračujeme v piatkovej rubrike mini rozhovorov. Prišiel rad na Simonu Šebestovú, ktorá je na pozícii motion designer v agentúre PS:Digital.
Simona, ako o sebe povedala, robí ako jedna z mála presne to, čo vyštudovala - animáciu a grafiku. Okrem toho sa začína starať o PS:Future, AR, VR a iné vychytávky, ktoré budú podľa nej čoskoro budúcnosťou reklamy a marketingu. Ďalej sa venuje ilustrácii a momentálne sa snaží vyhradiť si čas na Black & White tvorbu. V reklame pôsobila v agentúrach Istropolitana Ogilvy, This is Locco a PS:Digital, kde pracovala pre mnohých klientov ako VÚB, Citroën, Dôvera, Expres či FZKI.
Na čom aktuálne pracujete?
Od môjho nástupu do PS:Digital som už stihla pracovať na mnohých zaujímavých projektoch. Aktuálne pracujem na jednej zábavnej, ale zatiaľ tajnej online kampani pre rádio Expres, kreslenej kampani pre nášho developerského klienta Zlatovská a chystám sa na nový Showreel pre PSko.
Pre akého klienta na domácom trhu by ste raz chceli robiť ? A prečo?
Veľmi sa mi páči minimalistický prístup k tvorbe značky a mám hroznú úchylku na fashion brandy, takže z tých slovenských by to boli jednoznačne značky ako Nehera alebo Nosene.
Na kreatíve akej svetovej značky by ste sa chceli podieľať, keby dostanete možnosť ľubovoľne si vybrať?
Keďže je vo mne stále taká tá detská duša, ťahá ma to viac k inovatívnym a hravým značkám, napr. Lego. Hlavne pre ich neustále využívanie trendov ako sú AR a VR, ku ktorým vo svojej práci smerujem aj ja. Ako veľký komixový fanúšik nemôžem zabudnúť na moju srdcovku štúdio Marvel.
Hovoria vám ľudia, že ich na vás niečo prekvapuje?
Nechcem hovoriť o tom, že húževnatosť do práce, lebo ľudí na mne prekvapujú skôr bežné veci, ako napríklad moja schopnosť vždy sa pri jedle niečím zababrať. Tiež ich vždy dokáže prekvapiť moja záľuba v sci fi, fantasy filmoch a seriáloch. Dokážem vymenovať všetky postavy z Marvel sveta.
Keby ste sa mohli stať odborníkom na niečo cez noc, čo by to bolo?
Veľmi rada by som sa vo svojej kariére pohla aj smerom k virtuálnej realite, takže jednoznačne to. Od augmentovanej reality, ktorej sa začínam venovať, zatiaľ ale len v rozhraní Facebooku a Snapchatu je to ale ešte na dosť veľa krokov. Takže zobudiť sa ráno ako VR špecialistka by bolo super.
Ak by ste mali vybrať tri prídavné mená, aby ste sa opísali, ktoré by to boli?
Toto je dosť ľahké - hanblivá, priateľská a náladová.
Čo najlepšie sa vám podarilo v roku 2018?
2018 bol pre mňa celkom náročný rok, oveľa radšej sa pozerám dopredu, ale ak sa mám obzrieť za jednou vecou, tak to bol určite môj AR pop up stánok, ktorý sme s kolegami brainovali o stošesť a nakoniec úspešne dokončili bez inej pomoci. Išlo vlastne o AR filtre vytvorené priamo na mieste Digital Rulezz konferencie. Veľmi ma to bavilo a nič také, ešte nikto neurobil. A keďže AR je v reklamnej sfére stále tak trochu v plienkach, tak to považujem za super vec.
Na čo ste pyšná?
Som celkom pyšná hlavne na to, že sa stíham tieto AR srandy učiť popri práci a to úplne sama. Ako arťák som musela načať dokonca základy javascriptu a osviežiť si skills z 3D modelovania, takže to vyžadovalo viac času a trpezlivosti. Dáva to zabrať aj môjmu súkromnému času, ale vďaka novým zručnostiam sa aj v práci posúvam stále dopredu.
Akú radu dáte vášmu ja, ako nováčikovi v brandži?
Nechoď do reklamy ak nechceš zošedivieť ešte pred 30! Ale nie. Moja rada by znela - nekašli na to a vzdelávaj sa, pozeraj tutoriály, čítaj články a buď stále v obraze. Toto sú inak aj zásady PS:Digital a preto je mi tu tak dobre.
Čo by ste robila, keby neexistovala pozícia art director resp. reklamná brandža?
Predtým, ako som nastúpila do reklamy, dosť často som kreslila a maľovala, takže pravdepodobne by som bola stále kreatívcom, ale možno v inej sfére - fashion? hernej alebo filmovej, kto vie.