V piatkovej rubrike mini rozhovorov tentokrát odpovedá Lukáš Lukonič, Copywriter z Core4. Lukáš sa do reklamy dostal ako 21-ročný, víťazstvom v študentskej súťaži Cirkulátor. Odvtedy popri škole pracoval ako Junior Copywriter v agentúrach Istropolitana Ogilvy a ZoneMedia. Od marca 2018 je fulltime Copywriter v Core4. Lukáš je autorom alebo spoluautorom niekoľkých prác, ktoré ocenili odborné poroty od Young Lions cez Stratégie až po Zlatý Klinec.
Na čom aktuálne pracujete?
Na windowse. A potom ešte na jednej celkom veľkej kampani, ktorá sa viaže k MS v hokeji a kadejakých špeciálkach pre našich dlhodobých klientov. Je toho dosť.
Pre akého klienta na domácom trhu by ste raz chceli robiť ? A prečo?
Veľmi rád robím pre značky, ku ktorým mám vzťah. Od malička ľúbim čítať, takže je mojou srdcovkou Martinus. Coca-Cola sa mi zdá príliš sladká, takže pijem Kofolu a celkom by sa mi zišli nové tenisky, takže by som za klienta všetkými desiatimi bral aj Vans. Celkovo pracovať pre značku, ktorá je lovebrandom, musí byť dosť fajn. Fajn je, keď sú na strane klienta uvedomelí ľudia, ktorí chápu, keď im kreatívec neplánovane zavolá s ideou, ktorá ho spontánne napadla, a vypýta od nich extra budget na produkciu. A aby som nezabudol, veľmi sa mi páčia aj značky s názorom.
Na kreatíve akej svetovej značky by ste sa chceli podieľať, keby dostanete možnosť si ľubovoľne vybrať?
Z nekomerčných klientov robí dlhodobo pekné veci WWF. Z tých komerčnejších ma baví komunikácia Snickers alebo Burger King. Určite by bolo zaujímavé vyskúšať si, aké je to tvoriť reklamu, na ktorú čaká celý svet. Preto by som neohrdol značku John Lewis. No a, keď už som písal o tých lovebrandoch, myslím, že by bola sranda tvoriť aj pre taký Pornhub.
Hovoria vám ľudia, že ich na vás niečo prekvapuje?
Vek. Mne totiž väčšinou tipujú viac. Pripisujem to najmä tomu, že som skipol ročník štúdiom na 8-ročnom gymnáziu a dosť rýchlo sa adaptoval v reklame. Je ale celkom možné, že za to jednoducho môžu moje rýchlo rednúce vlasy.
Keby ste sa mohli stať odborníkom na niečo cez noc, čo by to bolo?
Ak by to mala byť taká tá superpower, chcel by som sa vedieť vždy rozhodnúť správne. Často sa obzerám a rozmýšľam, čo by sa stalo, keby som urobil veci inak.
Ak sa pýtate na niečo reálnejšie/reklamnejšie, tak by som určite chcel byť lepší v tom, čo robím. Lepší Copywriter, lepší Idea Maker a možno niekedy v budúcnosti aj autor knižky. Na to ale človek musí vyzrieť. Obzvlášť teraz, keď sa knihy nepíšu preto, že máš čo povedať, ale preto, aby si mal čo povedať.
Ak by ste mali vybrať tri prídavné mená, aby ste sa opísali, ktoré by to boli?
Som cieľavedomý, extrovertný overthinker.
Čo najlepšie sa vám podarilo v roku 2018?
V roku 2018 sa mi stalo niekoľko dobrých vecí. Vyhrabal som sa z rozchodu, ukončil som školu s červeným diplomom a v neposlednom rade som prestúpil do C4. Tu, najprv od Ivky Pacoňovej a teraz od Andreja Csina, dostávam dostatok priestoru a úprimného supervizingu na to, aby som sa mohol zlepšovať. Ak ste niekedy robili pod Andrejom, viete, čo mám na mysli pod pojmom úprimný supervizing.
Na čo ste pyšný?
Že som si v určitom momente, myslím, že to bolo v poslednom ročníku na gymnáziu, prestal vyberať ľahšie cesty. Podľa mňa nie je problém s nedostatkom mladých ľudí s potenciálom. Problémom je, že veľa z nich je lenivých. Čakajú, že dobré veci prídu zo dňa na deň a hneď po prvom neúspechu to vzdajú. Aj ja som mal niekedy počas puberty také obdobie. Našťastie som z toho vyrástol. Dôkazom je, že robím v reklame.
Akú radu dáte vášmu ja, ako nováčikovi v brandži?
Nečakaj, že to bude jednoduché.
Čo robíte, keď nerobíte?
Všetko, čo nemôžem robiť v práci. Sedavé povolanie si hodne kompenzujem turistikou a športom. Obzvlášť rád plávam. Inšpiráciu čerpám z kníh a asi aj dosť veľa cestujem. Ale to už dnes skoro každý.