Predstavujeme práce, ktoré získali na marcovom Hodnotení Stratégií najviac bodov v jednotlivých kategóriách.
Porota sa na marcovom Hodnotení zhodla, že to bol jeden z lepších mesiacov. Agentúry prihlásili veľký počet prác, ktorých úroveň bola naozaj dobrá. Wiktor Leo Burnett prihlásil televízny spot pre Poštovú banku, ktorá sa prvýkrát v ATL kampani prihovárala podnikateľom a živnostníkom. Oliver Agency pre Post Bellum vytvorila online video, ktoré cez príbehy konkrétnych ľudí ukazuje ich totalitný osud. THIS IS LOCCO a Huyndai trefne komunikovali na MDŽ a Respectu APP sa v spolupráci s SKPR STRATEGIES vydarila kampaň Prijateľní.sk, ktorej zámerom je boj proti predsudkom voči Rómom. Istropolitana Ogilvy bodovala na Hodnotení s dvomi prácami, jednou je práca Migranti, vitajte! komunikujúca problém klesajúcej populácie migrujúcich vtákov a druhou promo spolupráce Citroënu a Sagan Academy. Pozrite sa, ako to vymysleli.
Kategória: Film – televízna reklama
Úver na dane
Pre Poštovú banku je tento televízny spot prvou ATL kampaňou pre cieľovú skupinu malých podnikateľov a živnostníkov. Podľa agentúry Wiktor Leo Burnett preto bolo potrebné nájsť silné a originálne riešenie, ktoré v ich očiach urobí značku relevantnou. Rozhodli sa poukázať na to, kam smerujú dane, ktoré všetci platíme. Poštová banka sa tak postavila na stanu podnikateľov, ktorí dane platia, no ich efekt nevidia.
Klient: Poštová banka
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Creative director: Martin Keder
Art director: Martina Mihálová
Strategy director: Vlado Lefík
Copywriter: Martin Keder
Account manager: Simona Bobeková, Juraj Výboch
Kategória: Film – online video a film
Opakujeme históriu, aby sa história neopakovala
Oliver Agency dostalo za úlohu rozšíriť povedomie o aktivitách neziskovej organizácie Post Bellum, ktorá zbiera a zverejňuje príbehy ľudí z Československa, ktorým do života zasiahla totalita. A okrem toho požiadať o 2 percentá z daní. Použila na to online video, ktoré cez príbehy konkrétnych ľudí ukazuje, čo všetko „vďaka“ takej či onakej totalite nestihli dokončiť, pretože boli odvedení alebo museli utiecť. Video slúži tiež ako memento pre súčasnosť, keď sa často zabúda na to, že sloboda nie je samozrejmosť.
Klient: Post Bellum
Agentúra: Oliver Agency
Creative director: Ďuro Bartoš
Art director: Jakub Reken
Strategy director: Emil Myjavec
Copywriter: Ďuro Bartoš, Adam Jánoš
Account manager: Tina Bineva
Kategória: Digital – social media
Parkovacie predsudky na MDŽ
Ženy a parkovanie je už také sprofanované spojenie, že máme zakotvené v mysliach, že video s parkujúcou ženou musí byť smiešne. Presne na tomto predsudku agentúra spolu s klientom nachytala nielen mužov. Trafila na MDŽ relevantnú tému a zároveň odkomunikovala, že Hyundai to vidí inak a ženám verí. Online video malo úspech a šírilo sa virálne.
Klient: Hyundai Slovensko
Agentúra: THIS IS LOCCO
Creative director: Juraj Kováč
Art director: Engelbert Strapec
Strategy director: Juraj Kováč
Copywriter: Martin Polakovič
Account manager: Michaela Verešová
Kategória: PR
Prijateľní.sk
Zámerom kampane je boj proti predsudkom voči Rómom, ktorí musia pri uchádzaní sa o prácu bojovať s predsudkami, aj keď majú to isté vzdelanie či schopnosti ako ostatní uchádzači. Agentúra Respect APP spolu s SKPR STRATEGIES upozornila na hrozný štatistický údaj o diskriminácii na trhu práce a vďaka promo videu na neexistujúcu službu sa informácia dostala do médií aj k ľuďom, ktorých neštandardné riešenie problému vyrušilo. Kampaň podporilo už 120 firiem, ktoré hlásajú, že sme všetci rovnako prijateľní.
Klient: Divé maky
Agentúra: Respect APP + SKPR STRATEGIES<
Creative director: Róbert Slovák, Yolka Udičová, Ondrej Štefánik
Art director: Róbert Vizváry, Viktor Kamenický
Strategy director: Katarína Adamkovič
Copywriter: Lenka Slovák Bónová
Account manager: Ema Rajčanová
Kategória: Vizuál
Migranti, vitajte!
Istropolitana Ogilvy a BROZ sa rozhodli upozorniť na problém klesajúcej populácie migrujúcich vtákov a tiež vyžiadať podporu organizácie, ktorá problém rieši. Tému migrujúcich vtákov spojili s hoaxami ohľadne prichádzajúcich migrantov na Slovensko a vytvorili provokatívne video s odhalením na konci.
Klient: Bratislavské regionálne ochranárske združenie
Agentúra: Istropolitana Ogilvy
Creative director: Peter Darovec, Michal Belej
Art director: Naďa Lukačiková
Strategy director: Veronika Romsauerová, Juraj Plánovský
Copywriter: Naďa Lukačiková, Michal Belej, Peter Darovec
Account manager: Martin Toman, Bibiana Krnáková
Kategória: OOH
Citroën Sagan Academy
Ako agentúra vymyslí promo partnerstva Citroënu a Sagan Academy? Spojenie našli priamo na cyklistických cestách, kde dve šípky evokujú logo Citroën. Pomocou eko zmývateľného spreja stačilo nastriekať nápis Citroën Sagan Academy, aby sa cyklistom spojila značka Citroën so Saganom. Lowcostovo tak využili existujúce značenie v prospech značky.
Klient: Citroën
Agentúra: Istropolitana Ogilvy
Creative director: Peter Darovec, Michal Belej
Art director: Michal Valušek
Strategy director: Veronika Romsauerová, Juraj Plánovský
Copywriter: Michal Valušek
Account manager: Tomáš Tomášek
Bodové hodnotenie si môžete pozrieť TU.
Kompletné marcové Hodnotenie Stratégií aj s vyjadreniami porotcov si prečítate v aprílovom vydaní magazínu Stratégie.