VÚB banka cieli na mladých a uvádza nový komunikačný koncept, ktorý nahrádza doterajší koncept so Zrebným a Frlajsom. Novej kampani predchádzal teasing na Instagrame, kedy najznámejší slovenskí rapperi balili svoje top veci známe z ich videoklipov do krabíc z nápisom FEJM.
Nový koncept teda spočíva vo vytvorení špeciálnej kolekcie oblečenia nazývanej FEJM. Špeciálnej preto, že značka a cena oblečenia nie sú bežne dostupné pre každého. Ale to je jeho až druhotná hodnota. Skutočná hodnota je v jeho unikátnosti, v počte views, ktoré má oblečenie na youtube a v citovom vzťahu, ktorý ku kúsku oblečenia má jeho pôvodný majiteľ. Oblečenie má stále na sebe vôňu influencera, či fľaky z natáčania, z koncertov...
Uvažovanie agentúry pri dizajnovaní komunikácie na mladých približuje Martin Woska, Strategy&Chief Creative Director Triad Advertising: „VÚB banka doteraz komunikovala na mladých cez humor. Či už to boli Cuky a Luky alebo posledná kampaň so Zrebným a Frlajsom. Boli to super kampane, humor na mladých funguje, ale snažili sme sa nájsť niečo viac. Niečo, čo v mladých vyvolá emóciu – chcem ten účet, musím ho mať! Klient vyslovil myšlienku, že by sa rád posunul od „fun“ ku „cool“. Preto sme prirodzene premýšľali nad dostupnými vecami, ktoré sú bežne nedostupné.“
Druhou motiváciou bolo, podľa jeho slov, nekomunikovať už kampaň cez tváre influencerov, ale cez ich veci. Nie cez mech influencerov, no napriek tomu oblečenie, ktoré influencera vystihuje. Hlavnou postavou v kampani sa tak nestali ľudia, ale ikonické oblečenie.„Po dvoch veľmi úspešných rokoch so Zrebným & Frlajsom sme sa rozhodli opäť posunúť ďalej. Ak by som mal zjednodušene pomenovať oblasti, ktoré mladých najviac zaujímajú, tak je to hudba a štýl. A na tieto oblasti sme sa zamerali v novej kampani. Využili sme na to viacerých hudobníkov a influencerov, avšak v odlišnej komunikačnej a kreatívnej mechanike ako doposiaľ,“ dopĺňa Peter Stopiak, Head of Marketing, Communication and Online VÚB banka:
Pri výbere influencerov/rapperov si dala agentúra špeciálne záležať. Hľadalae „módne ikony“ rôznych cieľových skupín v prostredí slovenskej hip-hop scény. „Dôležité pri výbere pre nás bolo vybrať rapperov, pri ktorých sme hneď na prvú vedeli povedať aspoň 1 ikonický kúsok bez toho, aby sme museli dlho prehľadávať ich klipy. Preto sme vybrali práve týchto 8 top ľudí – Rytmus, Ego, Separ, Aless, Samey, Zayo, Pil C, Dalybo - najväčšie mená v brandži. S influencermi sme to od začiatku brali ako obojstranný deal – my dávame dokopy nezabudnuteľné outfity, a teda ponúkame príležitosť byť súčasťou tejto špeciálnej kolekcie a rapperi nám dali možnosť vytvoriť túto kolekciu vďaka kúskom, ktorých sa boli ochotní vzdať,“ hovorí Martin Woska.
Najlepšie kúsky raperov zo špeciálnej kolekcie môže získať ktokoľvek, kto spĺňa podmienky na žrebovanie – a síce má otvorený FEJM Účet pre mladých.
Vizitka kampane:
Agentúra: Triad Advertising
Strategy&Chief Creative Director: Martin Woska
Creative Director: Vlado Kurek
Copywriter: Matúš Hliboký, Martin Luther
Art Director: Adam Majko
Social Media: Petra Mlynárová, Mária Hadzimová
Account Director: Natália Mikušová
Account Manager: Mirka Džupinová
Programátor: Romaj Sergejevič Janajev, Alena Červeňanská
Produkcia: Kata Chudá, Vilo Jánošík