Kampaň sa opiera o typickú ľudskú náturu prijímať veci tak, ako sú. No čo ak by sme sa namiesto konštatovania začali pýtať? Táto filozofia je jadrom novej etapy banky, ktorá stavia do popredia prémiové poradenstvo a partnerský prístup ku klientom s jasným odkazom: na otázky o financiách nie ste sami.
Samotný TV spot štartuje symbolicky na chátrajúcej Kalvárii v Banskej Štiavnici. Práve pri nej si Nadácia VÚB pred 13 rokmi položila otázku “Nedá sa to zachrániť?” a následne ju pomohla zrekonštruovať. Spotom nás sprevádza tvár kampane, speváčka a herečka Alžbeta „Zea“ Ferencová.
Dôležitou zmenou prechádza aj vizualita VÚB banky. Spolu s materskou skupinou Intesa Sanpaolo v týchto dňoch predstavuje novú identitu s dôrazom na modernosť, lifestyle a prémiovosť, pričom si stále zachováva ľudskosť a ľahkosť.
Dominantná farba sa mení z oranžovej na tmavozelenú v rôznych odtieňoch, oranžová zostáva doplnkovou farbou. Nová vizuálna identita je aj súčasťou prvej 360 ° kampane z dielne agentúry MUW Saatchi & Saatchi.
Peter Stopiak, riaditeľ odboru externej komunikácie vo VÚB banke: „So zmenou vizuálnej identity spúšťame aj novú televíznu kampaň. Naši diváci boli dlhé roky zvyknutí na dlhodobé reklamné koncepty, prirodzene aj v tejto oblasti nastanú zmeny. Potrebujeme reflektovať na meniace sa konkurenčné prostredie, digitalizáciu, obsahové témy, naše strategické ciele a pozíciu značky. Preto budeme postupne predstavovať novú komunikáciu, ktorá bude odzrkadľovať a napĺňať naše nové smerovanie.”
„Tvorenie reklám je taký živý organizmus. Ten vysnívaný, ideálny scenár sa málokedy stane aj realitou. Za tých par rokov, čo pracujem v reklame, som veľakrát počul, že ‘inak sa to vymyslieť nedá’... A čo tak ‘inak sa to vymyslieť nedá?’ Jeden otáznik a aká zmena. Z pasívneho je niečo aktívne. Z jedného otáznika vznikla celá kampaň a som rád, že máme tú česť to byť práve my, čo sú pri takomto dôležitom kroku VÚB banky,“ dodáva Jakub Kuvik, kreatívny riaditeľ, MUW Saatchi & Saatchi
Vizitka kampane:Klient: VÚB banka - Radka Kovalčíková, Peter Stopiak
Agentúra: MUW Saatchi & Saatchi
Creative Director: Jakub Kuvik
Art Director: Adrián Juriga, Radek Dajcar, Adam Bača
Copywriter: Marika Tisoňová, Janka Harakaľová, Vlado Kurek
Social Media Specialist: Gabriela Kaňová
Strategy: Pavol Paulenda, Kamil Charvát
Account Director: Zuzana Záziková
Produkcia: Playground 13
Produkčná manažérka: Hana Ruttkayová
Réžia: Martin Marček
Kamera: Martin Chlpík
Zvuk: Vladimír „Bajko“ Bajnoci
Hudba: Lukáš Hutňanský
Postprodukcia: Ekran

