Na vzniknutú situáciu upozornili médiá zákazníci operátora a poruchy potvrdila aj samotná spoločnosť.
Pre HNonline sa vyjadril hovorca pre služby a financie Telekomu Michal Korec: „Povaha problému je plošná a náhodná, čiže zákazníci sa s ním môžu stretnúť na celom Slovensku, ale netýka sa všetkých čísel."
Dnes Dušan Švalek, výkonný riaditeľ Telekomu pre Slovensko na Facebooku oznámil, že dodrží svoj sľub a Telekom dá tento týždeň v piatok svojim zákazníkom možnosť využívať služby operátora zadarmo: „Tento piatok bude na nás: V piatok večer som vám dal sľub, že to nenecháme len tak. Chceme ho dodržať, a preto dáme tento piatok v mobilných sieťach bezplatné volania, správy a dáta na Slovensku zadarmo pre všetkých bez ohľadu na to, či zažili výpadok alebo im služby fungovali. Tieto výhody budú k dispozícii pre všetkých a automaticky. Ešte raz ďakujem všetkým za pochopenie a verím, že nám zachováte svoju priazeň.“
Slovak Telekom už od piatku priebežne komunikoval na sociálnych sieťach, vyhodnocoval rozsah výpadku a jeho dopad na zákazníkov. Práve im v tejto krízovej situácii priebežne poskytoval informácie o tom, aké kroky podniká, ako sa darí sieť obnoviť, reagoval na podnety diskutujúcich a situáciu priebežne aktualizoval. Dnes ako ospravedlnenie zákazníkom ponúkol „vypadnutý“ piatok za piatok zadarmo.