osobný archív
StoryEditor

Michal Roháček: Knihy nám ukazujú, že nie každý príbeh musí byť Instastory

24.05.2019, 08:00
Predstavujeme Talenty z brandže.

Prestavujeme Michala Roháčka, ktorý sa podujal na zodpovedanie niekoľkých nielen pracovných otázok. Michal pracuje ako ideamaker a copywriter v agentúre Mark BBDO.

Za šesť rokov v reklame robil na komunikácii značiek Rajo, Groupama, Fernet STOCK, NAY Elektrodom, Soitron, či ESET, pri ktorom sa spolupodieľal aj na aktuálne sa rozbiehajúcej globálnej kampani. V súčasnosti sa venuje hlavne mobilnému operátorovi 4ka, internetovému providerovi SWAN a značkám patriacim pod St. Nicolaus - Soberano, Borec, Klasik.

Teší sa z troch bronzových klincov za práce pre Lesoochranárske zoskupenie VLK a jedného pre 4ku. Minulý rok sa dostal do Cannes, keď vyhral slovenské kolo súťaže Young Lions v kategórii Design.

Na čom aktuálne pracujete?

Teraz robím hlavne na 4ke, ktorá ľuďom stále dokazuje, že pre nich chce byť jednotka. Vrcholí tiež kampaň pre St. Nicolaus Klasik s tými najväčšími fanúšikovskými klasikmi - bradatými dvojičkami, s ktorými som chcel mať niečo dočinenia, odkedy som ich vídal hrať volejbal na Zlatých pieskoch. Bavím sa aj pri kampani pre španielske brandy Soberano s temperamentným Jorgem, vďaka ktorej som konečne využil osem rokov štúdia španielčiny. Ako napríklad slová fiesta alebo siesta. A tak ďalej, čo pristane na stole.

Pre akého klienta na domácom trhu by ste raz chceli robiť ? A prečo?

Bolo by zaujímavé pracovať na značke KK Bagala. Predstavte si, že by sa ľudia skutočne zapálili pre slovenskú literatúru: so skandovaním by chodili na literárne diskusie, hádzali by tam dymovnice na pódium, bili sa s fanúšikmi iného spisovateľa. Nebolo by to vynikajúce? Vlastne, asi nie. Tak či onak, knihy považujem za parádny device a v dnešnej rýchlej dobe ukazujú, že nie každý príbeh musí byť Instastory. Preto by bolo fajn dostať kvalitnú domácu tvorbu k širšiemu publiku. Ešte z iného súdka - páčilo by sa mi pripravovať komunikáciu pre niektorý nový slovenský film. Ideálne sci-fi.

Na tvorbe ktorej svetovej značky by ste sa chceli podieľať, keby ste dostali možnosť si ľubovoľne vybrať?

Space X? Skrátka nejakej, ktorej cieľom je cestovanie do vesmíru, alebo aj kolonizácia ďalších planét. Už len počkať na tender.

Hovoria vám ľudia, že ich na vás niečo prekvapuje?

Nepamätám si, že by prebehol takýto dialóg. Ale vylúčiť sa to nedá.

Keby ste sa mohli stať odborníkom na niečo cez noc, čo by to bolo?

Rád by som pochopil kvantovú fyziku, prípadne varenie.

Ak by ste mali vybrať tri prídavné mená, aby ste sa opísali, ktoré by to boli?

Prídavné mená nie sú podstatné. Možno by som zvolil aspoň jedno: vyhýbavý.

Čo najlepšie sa vám podarilo v roku 2018?

Vybral by som Kampaň, ktorá nikoho nezaujíma, pre Ligu za duševné zdravie. Ani mi nenapadá téma, ktorá by sa týkala takého množstva ľudí, a zároveň sa na Slovensku stretávala s takým nezáujmom, ako je práve duševné zdravie. Je skvelé dostať príležitosť pracovať aj na tomto type zadaní, hoci to bola poriadna výzva. Vďaka úžasnému nasadeniu množstva zainteresovaných sa projekt Vyliečme nezáujem podarilo zrealizovať, otvoriť diskusiu a nakoniec aj získať prostriedky na obnovu dôležitej linku dôvery. Nezáujem sa zdal byť neprekonateľnou prekážkou - a stala sa z neho idea celej kampane. Ak je problém príliš veľký, možno je zároveň riešením.

Na čo ste pyšný?

Nadviažem na predchádzajúcu otázku: som rád, keď tým, čo robím najradšej, teda tvorbou ideí , prispejem k tomu, aby sa niečo zmenilo. Ak sa to podarí, vtedy som pyšný na túto prácu.

Akú radu dáte vášmu ja, ako nováčikovi v brandži?

Neviem, asi žiadnu. Človek sa najlepšie učí na vlastných chybách a niekoľko nerozvážností nemusí byť na škodu. Ale možno by mi v tomto smere poradila verzia mňa z budúcnosti - prezradila by mne v súčasnosti, čo mám povedať sebe v minulosti.

Najlepší slovenský spisovateľ?

Dušan Mitana. Česť jeho pamiatke.

01 - Modified: 2019-03-08 13:34:58 - Feat.: 0 - Title: Barbora Jurovcová: V reklame sa nikdy nehanbite povedať svoj nápad a skúste vždy prekvapiť 02 - Modified: 2019-04-11 12:02:26 - Feat.: 0 - Title: Simona Šebestová: Rozšírená realita je v reklamnej sfére stále v plienkach. Spolu s virtuálnou realitou sú však budúcnosťou marketingu 03 - Modified: 2019-04-26 09:08:32 - Feat.: 0 - Title: Peter Ehrenberger: V réžii reklám je to, čo som zatiaľ nakrútil, len štart 04 - Modified: 2019-05-03 07:34:48 - Feat.: 0 - Title: Juraj Pobjecký: Najviac ma motivuje ten heuréka moment, keď sa brief zmení na ideu 05 - Modified: 2019-05-12 08:34:23 - Feat.: 0 - Title: Adam Horecký: Páči sa mi, akú autentickú identitu na svetovej úrovni majú malé gastro brandy 06 - Modified: 2019-05-17 09:24:18 - Feat.: 0 - Title: Soňa Princová: Je pre mňa výzva postupne preberať zodpovednosť za chod firmy
01 - Modified: 2024-04-08 09:09:03 - Feat.: - Title: Lenka Čerge Kubušová: Reklama je nekonečná hra, stále musíte byť v pozore 02 - Modified: 2024-03-06 08:00:00 - Feat.: - Title: Môj kariérny sen je splnený: Pracujem v najlepšej agentúre 03 - Modified: 2024-02-23 14:16:12 - Feat.: - Title: Noví ľudia a situácie posúvajú hranice mojej kreativity. Aj trpezlivosti 04 - Modified: 2024-02-07 09:00:00 - Feat.: - Title: Aj z vytrhnutého kontextu môže v reklame vzniknúť niečo veľkolepé 05 - Modified: 2024-01-31 09:00:00 - Feat.: - Title: V marketingu nikdy neupadnete do stereotypu, vždy vás prekvapí nejaká výzva
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 02:15