Predstavujeme Juraja Pobjeckého, ktorému sme položili zopár nielen pracovných otázok. Juraj práve oslavuje prvú päťročnicu ako stratég v Zaraguze, kde pracuje na všetkých agentúrnych klientoch. Keď nebehá po agentúre a stretnutiach u klientov, tak sa snaží behať, plávať a bicyklovať. Z kampaní, na ktorých robil, získali najviac ocenení za kreatívu a efektivitu práce pre Kofolu, Popradskú kávu, Semtex a Rexonu. Osobne má však veľkú radosť z kampaní, ktoré v poslednom čase pripravili pre Slovenskú sporiteľňu, či už Dobré a zodpovedné Vianoce alebo launch služby George, ktorý priniesol výborné biznisové výsledky.
Aká je najlepšia rada, akú ste dostali? A od koho?
Vzhľadom na môj baby face mám šťastie na to, že celý život dostávam od rôznych ľudí naozaj cenné až priam otcovské rady. Ťažko vybrať jednu a vysvetliť jej kontext tak, aby som nepôsobil zbytočne pateticky ako Coelho. Radšej uvediem múdrosť od Charlieho Blaška: „Vieš, aký je život. Raz si hore, raz si hore.“
Čoho ste sa museli vzdať, aby ste mohli robiť to, čo robíte?
Nemyslím si, že by som musel obetovať niečo veľké a zásadné, čo by sa v konečnom dôsledku neoplatilo, resp. nevrátilo v nejakej forme naspäť.
Čo najdôležitejšie ste si naplánovali na tento rok?
V máji máme svadobné veselie a v auguste Ironman vo Vichy (triatlon 3,8 km plávanie – 180 km bicykel – 42 km beh). Obe by som si chcel patrične užiť.
Ktorý z vašich snov ešte chcete dosiahnuť?
Nemám rád pojem sny, znie to ako niečo imaginárne, čo sa len tak samo prihodí. Keď sa bavíme o práci, tak ako vrchol vnímam Cannes Creative Effectiveness alebo Effie za longterm koncept. Ak by sme niekedy získali aspoň shortlist, tak by to bola extrémna bomba. V športe by som chcel dať toho Ironmana pod 11 h a zabehnúť 100 km preteky. V súkromí šťastie, zdravie a pohodu pre blízkych.
Čo vás najviac motivuje?
Asi to vzrušenie, keď človek dostane nápad. Ten heuréka moment, keď sa brief zmení na ideu. A ešte pocit satisfakcie, je super vidieť výsledky svojej práce, vidieť, že veci naozaj fungujú, dostať pozitívny feedback. Nejakým spôsobom ma moja práca napĺňa, a to je pre mňa to najdôležitejšie, to ma motivuje najviac.
Akú radu by ste dali svojmu 18-ročnému ja?
- Exponuj sa viac
To je niečo, čo som si uvedomil až o niekoľko rokov neskôr. Šanciam a príležitostiam treba ísť oveľa viac naproti, hlavne kým sme mladí. V marketingu a agentúrach je tých možností extrémne veľa. Mladí si nielen neveria, ale mnohí sú príliš pohodlní riskovať, naozaj robiť, makať na projektoch, na sebe a spraviť niečo navyše. Tým nemyslím budovať svoj social media obraz, ako sú extrémne busy, postovať motivačné citáty od Garyho Vee a pod. Počas prvých piatich rokov, som niekoľkokrát menil agentúru a štyrikrát sa sťahoval na trase Bratislava – Praha. Vždy kvôli tomu, že som chcel rásť, ísť za novými výzvami, zaujímavejšími projektmi.
- Neopúšťaj sa
To súvisí s tým, že keď som nastúpil na full time, tak som prestal športovať, začal veľa sedieť, nezdravo jedávať, životospráva išla dole. Po relatívne krátkom čase som nabral 12 kíl a vôbec som sa necítil dobre.
- Uži si to
Zbytočnej sa nestresuj, bude to celé sranda.
Najpoužívanejšia aplikácia v práci?
Som jednoduchý človek. Stačí mi MS Office, Google Drive, Spotify, zápisník a pero.
Najobľúbenejšia aplikácia celkovo?
Strava, Instagram, Netflix.
Najlepšia práca na slovenskom trhu za posledné obdobie?
Z prác ostatných agentúr za posledné obdobie treba určite pochváliť Logovariácie PSS a 17. november. Z dlhodobejších vecí ma baví napríklad Kooperativa.
Práca, na ktorú ste najviac hrdý?
Ktoré vaše dieťa máte najradšej? Ťažko povedať. Špeciálny vzťah mám ku kampani „Zlaté prasiatko na burze“. V roku 2015 Kofola, a. s., vstupovala na burzu cenných papierov, úlohou bolo spraviť awareness kampaň pre finančníkov a odborné médiá. Pôvodne to malo byť niečo ako oznamovacia inzercia a PR v Forbes, Hospodárskych novinách atď. S Jaríkom Víghom sme vtedy dostali nápad spraviť sochu kofoláckeho zlatého prasiatka v rovnakej pozícii, ako má býk, ktorý je na Wall Street. Kreatívny mashup ultimátnych symbolov Kofoly a finančníkov. Pred vchodom do budovy, v ktorej sídli pražská burza, ju za prítomností kľúčových médií slávnostne odhalil majiteľ Kofola, a. s., Jannis Samaras. Je to pre mňa vlastný dôkaz, že v každom zadaní je kreatívny potenciál, len ho treba vysedieť.
Najlepšie komunikujúci zahraničný brand?
Nike.
Najlepšie komunikujúci lokálny brand?
Jeden konkrétny nedokážem spomenúť. Bavia ma mladé a malé brandy ako napr. Yeme, Tysomáru či Isadore Apparel.
Koho v brandži najviac obdivujete?
Bol by nezmysel povedať jedno meno. Cením si každého, komu sa u nás darí robiť reklamu na svetovej úrovni a nerobiť priemerné, sivé veci, ktoré ľudí zbytočne otravujú, špatia verejný priestor, zahlcujú Newsfeed atď. Je jedno, v akej agentúre a u ktorého klienta aktuálne funguje.
Čím ste chceli odmalička byť?
Najskôr tie klasické detské veci ako vojak, hokejista, smetiar, dôchodca. Keď som mal 12 rokov, staršia sestra mi dala do ruky Ogilvyho O reklame a odvtedy chcem robiť v reklame.
Od čoho ste závislý?
Od pocitu, že to, čo robím mi dáva nejaký zmysel, tým nemyslím len prácu. A ešte od pohybu.
Aké Slovensko si želáte?
Slovensko, ktoré kopne do zadku tú zlodejskú bandu, a Slovensko, ktoré nebude veriť populistom. Dúfam, že sa nám to čoskoro podarí, máme na to.