Prestavujeme Soňu Princovú, ktorá sa podujala na zodpovedanie niekoľkých nielen pracovných otázok. Soňa vyštudovala právo a po krátkom intermezze inštruktorky lyžovania v Colorade, sa 6 rokov venovala právu ako advokátka v medzinárodnej firme a boutique kancelárii. Po prvej materskej sa rozhodla vstúpiť do rodinného biznisu. „Môj otec pred 26 rokmi založil agentúru Monarch a keďže ma vždy lákalo robiť v kreatívnej oblasti, stala som sa súčasťou tímu a postupne naberala potrebné skúsenosti,“ vysvetľuje Soňa, ktorá je momentálne na pozícii Senior Key Account. Pracuje na projektoch pre Orange, Henkel a ďalších klientov. Ako account zastrešovala napríklad dobročinný Ples v opere, ktorý v roku 2015 získal shortlist na EUBEA.
Aká je najlepšia rada, akú ste dostali? A od koho?
Just go f...ing fast. Kamarát, kolega, snoubordový inštruktor dával v USA túto radu. S východoeurópskym prízvukom vystrašeným začiatočníkom, keď ich zobral do freeridu. Pred nimi čerstvý prašan a začiatočníci s výrazom, čo robiť... A ono to naozaj funguje, aj pri jazde po zadaní klienta…
Čoho ste sa museli vzdať, aby ste mohli robiť to, čo robíte?
Úspešnej kariéry v advokácii. Veľmi som to zvažovala, navyše sme boli skvelý kolektív. Nebolo to ľahké zariskovať a vydať sa úplne inou cestou. Od malička ma lákal svet reklamy, eventov – nezabudnem na videokazetu s najkreatívnejšími reklamami, ktorú otec priniesol z festivalu v Cannes. Avšak roky sme mali obidvaja rešpekt pred prácou v jednej, rodinnej firme. Preto som sa najprv vydala na úplne odlišnú dráhu, ale nakoniec ma to ku kreatíve, k eventom aj tak zaviedlo.
Čo najdôležitejšie ste si naplánovali na tento rok?
Udržať dobre nastavený trend a spokojnosť klientov. A postupne preberať zodpovednosť za chod firmy. Je to pre mňa výzva. Relatívne rýchlo som sa vypracovala na seniorskú úroveň, ale keďže za sebou nemám roky praxe, zároveň sa stále učím, od otca aj kolegov v super tíme.
Ktorý z vašich snov ešte chcete dosiahnuť?
Bájny work life balance… Mať dobrý pocit, že stíham to podstatné v práci, ktorá ma baví, a zároveň tráviť zmysluplný čas s rodinou. A k tomu ako bonus cestovanie, šport, dobré filmy a bude to.
Čo vás najviac motivuje?
Pocit eufórie po vydarenom evente. Keď chémia zafunguje a ľudia majú zážitok z udalosti, ktorú sme pre nich pripravili. A podpora, ktorú mám doma, od manžela, keďže to pri dvoch malých deťoch nie je vždy ľahké.
Akú radu by ste dali svojmu 18-ročnému ja?
Ber to s väčšou ľahkosťou, všetko bude fajn.
Najpoužívanejšia aplikácia v práci?
Papierový notes.
Najobľúbenejšia aplikácia celkovo?
Keďže kino Lumiére a Mladosť (našťastie) nefungujú cez aplikáciu, tak Netflix.
Najlepšia práca na slovenskom trhu za posledné obdobie?
Ak hovoríme o eventoch, tak asi Dobrý trh.
Práca, na ktorú ste najviac hrdá?
Úplne aktuálne je to výhra v tendri na event so zmysluplným presahom.
Najlepšie komunikujúci zahraničný brand?
Nemám jeden určitý lovebrand. Ale nedávno som bola na konferencii, kde bol speakrom Oliviero Toscani, a ten napríklad komunikuje vo všetkých smeroch – či už ide o kampaň alebo prednášku – tak, že sa vlastne sám stal brandom.
Najlepšie komunikujúci lokálny brand?
Veľmi ma baví copywriting pre Yeme, Martinus, a páči sa mi tiež nové smerovanie komunikácie SLSP.
Koho v brandži najviac obdivujete?
Nevnímam to tak, že by to v eventoch bolo až tak o konkrétnych ľuďoch. Najviac ma vedia dostať jednoduché a vtipné nápady, keď sa podarí low budget – big impact.
Čím ste chceli odmalička byť?
... štvrtým pátračom, potom Ronjou, dcérou lúpežníka... až po Yossariana. Moje ideály sa až po strednú školu vyvíjali primerane k prečítaným kúskom. Potom som už chcela byť lyžiarskou inštruktorkou.
Od čoho ste závislá?
Od filmov a hôr. Kávy. A večerného čítania mojim deťom.
Aké Slovensko si želáte?
Slušné a férové. A zasnežené.