Kaufland sa minulý rok zaviazal vyradiť jednorazový plastový riad a slamky zo svojej ponuky do konca roka 2019, napokon svoj cieľ naplnil ešte skôr, a teda od konca mája. Ročne tak reťazec odľahčí záťaž na životné prostredie o vyše 6 miliónov jednorazových plastových pohárov, 5 miliónov kusov jednorazových plastových príborov a riadov a o takmer 1,8 milióna kusov jednorazových plastových slamiek, ktoré sa vlani predali v predajniach Kaufland.
„Od 30. mája nenájdete v našich predajniach jednorazový plastový riad vrátane slamiek. Nahradili sme ich ekologickými variantmi z papiera a dreva,“ vysvetlila zámery Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland. Ekologický prístup má spoločnosť pevne zakorenený. „Už od vstupu na slovenský trh boli igelitové tašky v našich predajniach spoplatnené a od roku 2013 sme zakázali využívanie mikroplastov v našej kozmetike. Starostlivosť o životné prostredie je už dlhodobo prirodzenou súčasťou našej firemnej filozofie a osvetu chceme šíriť aj ďalej,“ vysvetlila zámery Lucia Langová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland.
Na alarmujúcu situáciu s plastom upozorní Kaufland aj prostredníctvom novej kreatívnej kampane z dielne Respect APP. Vizuálmi „Už ani glg“ a „Už ani kúsok“ poukáže na mieru ohrozenia planéty plastovým príborom, riadom a slamkami. Kampaň štartuje 31.5.2019. Mediamix: prospekt, POS, PR a online, social media.
Klient: Kaufland Slovenská republika
Agentúra: Respect APP
Creative director: Mario Poór
Art director: Mario Poór, Matúš Bence
Copywriter: Mirka Straková, Matej Sekerka
Account manager: Romana Otočková, Lucia Bocová