Spoločnosť NMS Market Research poskytla Stratégiám výsledky štúdie zameranej na sledovanie ľadového hokeja počas majstrovstiev sveta a vnímanie značiek či reklám, ktoré si Slováci pamätajú.
Najčastejšie si diváci, v súvislosti s MS v ľadovom hokeji 2019, vybavujú značku Škoda (spontánne ju uviedlo 65 %). Spontánne si tiež vybavujú Kaufland a niektorí Coca-Colu, Raiffeisen banku, Krušovice či Orange. Často (nie však spontánne) si tiež vybavia RTVS, Tipsport, Niké či Fortunu.
Na mantineloch ľudia najčastejšie zaznamenali Škodu (51 %). Aspoň 1 z 10 fanúšikov zaznamenal tiež Krušovice, Kaufland a Raiffeisen banku.
Reklamy Kauflandu a Škody si fanúšikovia zapamätali výrazne častejšie ako reklamy iných značiek. Len pri Kauflande a Škode niektorí respondenti uvádzali aj konkrétnu reklamu, nielen značku.Z prieskumu:
- 6 z 10 Slovákov sledovalo prenosy z MS v hokeji a zaujímalo sa o výsledky.
- Oproti roku 2018 sledovalo priame prenosy viac ľudí.
- Len 14 % mužov a 24 % žen nesledovalo MS v hokeji 2019 a ani sa nezajímali o výsledky. Menší záujem prejavovali ľudia so ZŠ vzdelaním, nižším príjmom a z obcí do 5 tisíc obyvateľov.
- 4 z 10 fanúšikov, ktorí sledovali priame prenosy, sa pozerali len na zápasy SR.
- Drvivá väčšina divákov (94 %) sledovala priame prenosy vo verejnoprávnej televízii. Štvrtina divákov uviedla, že sledovali tiež online streaming RTVS, rádio alebo online textové popisy zápasov.
- Slováci najčastejšie sledovali priame prenosy zápasov doma (88 %) a to s rodinou (62 %).
- Výsledky zápasov fanúšikovia najčastejšie sledovali v televízii (72%). Viac jako tretina tiež na sociálnych sieťach a takmer tretina na spravodajských weboch.
O prieskume: Prieskum bol realizovaný online na Slovenskom národnom paneli, na vzorke populácie SR vo veku viac ako 15 rokov (N=687) v období 24.5 + 24.5.2019.