StoryEditor

Prieskum: Akú zmrzlinu majú Slováci najradšej?

03.07.2019, 13:06
Autor:
rmrm
Preferencie spotrebiteľov počas leta skúmala agentúra Go4insight.

Prieskumná agentúra Go4insight zisťovala, ako často si obyvatelia Slovenska počas leta vychutnávajú zmrzlinu, a ktorá príchuť je ich najobľúbenejšia.

  • Klasickú kopčekovú zmrzlinu, strojovú, kúpenú v obchode alebo vo forme rôznych nanukov, ochutná počas letných mesiacov aspoň raz viac ako 90% populácie.
  • Skutočných milovníkov zmrzliny je na Slovensku 8%, títo si ju vychutnávajú počas leta takmer každý deň.
  • Najobľúbenejšou zmrzlinou na Slovensku je klasická kopčeková zmrzlina, ktorá sa kupuje v stánkoch, zmrzlinárskych vozíkoch alebo v cukrárňach. Takmer rovnako sú obľúbené aj rôzne druhy nanukov. Oba tieto druhy zmrzliny si na týždennej báze počas letných mesiacov vychutnáva približne štvrtina slovenskej populácie. Ďalšia tretina obyvateľstva si oba tieto druhy dá príležitostne párkrát do mesiaca.
  • Spomedzi testovaných typov zmrzlín je najmenej obľúbená točená strojová zmrzlina, ktorú na týždennej báze konzumuje len 6% obyvateľov Slovenska a počas leta ju ani raz neokúsi 42% obyvateľstva.
  • Tých, čo zmrzlinu vôbec nejedia, je len 9%. Najčastejšie sú to starší dôchodcovia a muži žijúci na vidieku.

Go4insight Keďže cena jednej porcie zmrzliny nie je vysoká, môžu si ju dovoliť všetky sociálne skupiny. Konzumácia zmrzliny je nadpriemerne vysoká aj v najnižších sociálnych skupinách. Paradoxne, ľudia s najvyšším príjmom konzumujú zmrzlinu (aj vzhľadom na svoj životný štýl) menej často.

  • Milovníkov zmrzliny je pritom v populácii Slovenska približne 40%. Títo si vychutnajú zmrzlinu niekoľkokrát týždenne, pričom až 8% prakticky denne.
  • Ako vyplýva z prieskumu Go4insight, možno pozorovať vysokú závislosť konzumácie zmrzliny od veku. Na týždennej báze si doprajú zmrzlinu najčastejšie tínedžeri a mladí ľudia. S narastajúcim vekom frekvencia konzumácie postupne klesá.
  • Dôchodcovia nad 70 rokov sú v konzumácii zmrzliny najtriezvejší, čo však neznamená, že ju nemajú radi. Len ju konzumujú menej často.  Takisto platí, že častejšími zákazníkmi zmrzlinární sú ženy (najčastejšie mladé ženy). Go4insight

​Preferencie Slovákov, čo sa týka príchutí, sú jednoznačné. Všetky demografické skupiny najviac obľubujú čokoládovú príchuť zmrzliny. Čokoládovú zmrzlinu má rada viac ako polovica tých, čo jedia zmrzlinu. Vôbec najobľúbenejšou príchuťou je pre 17% slovenskej populácie. Všetky relevantné demografické a sociálne skupiny zaradili na prvé miesto obľúbenosti práve čokoládovú príchuť.

Druhou najobľúbenejšou príchuťou je vanilková (obľúbenosť 39%) a za ňou hneď citrónová (obľúbenosť 34%) . Obe tieto „klasické“ príchute obľubujú častejšie ľudia v staršom strednom veku a dôchodcovia.

Mladí ľudia majú preferencie rozdelené na väčší počet príchutí  - ako punčová, pistáciová, karamelová, banánová, tiramisu a ešte viacero rôznych a špecifických príchutí. Go4insight O prieskume: Uvedené informácie pochádzajú z reprezentatívneho prieskumu na populácii Slovenskej republiky vo veku 15-79 rokov, ktorý realizovala agentúra Go4insight na vzorke 1 000 respondentov na prelome mája a júna 2019. Prieskum bol realizovaný metódou Multimode - kombináciou osobného a online dopytovania.

01 - Modified: 2024-01-11 12:03:21 - Feat.: - Title: Vianočné reklamy 2023: Opäť bodovala Kofola s prasiatkom, najkontroverznejší bol Telekom 02 - Modified: 2023-03-01 11:41:27 - Feat.: - Title: Vidíme veľký tlak na rýchlosť a agilitu prieskumov, klientov zaujíma hlavne zákaznícka skúsenosť 03 - Modified: 2022-08-08 08:41:45 - Feat.: - Title: Ako osloviť mladých? Tak ako to robia tieto značky 04 - Modified: 2022-07-08 05:37:03 - Feat.: - Title: Prieskum: Ktorá reklama je najotravnejšia? Napríklad outdoor to nie je 05 - Modified: 2022-06-29 11:57:45 - Feat.: - Title: Intenzita využívania sociálnych sietí na Slovensku rastie
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. november 2024 15:38