Predstavujeme práce, ktoré získali na júnovom Hodnotení Stratégií najviac bodov v jednotlivých kategóriách.
Na júnovom Hodnotení zožala najviac pozornosti práca z dielne Elite Solutions pre klienta O2. Kampaň #Nebuď pirát zarezonovala vo viacerých kategóriách a prvenstvo jej hodnotiaci výškou bodov dopriali v kategórii Film – online video a film, Digital – social media, Digital – influencer marketing a v kategórii PR. Za najlepší vizuál v júni porota zvolila Fraktúry vs. faktúry od agentúry MUW Saatchi & Saatchi pre ČSOB. Cieľom bolo odkomunikovať produkt Poistenie pravidelných výdavkov, ktorého benefitom je, že kým vy sa liečite, banka sa postará o vaše účty a faktúry.
V kategórii OOH vyhrala Prvá stavebná sporiteľňa, ktorá pokračuje v imidžovej kampani s variáciou loga. Tentoraz prepája prestavby s predstavami. Keďže práca #Nebuď pirát rezonovala viacerými kategóriami, v kategórii Digital – social media sme sa rozhodli vybrať dve, ktoré si taktiež získali pozornosť hodnotiacich. Práca Chlieb lacnejší bude od Lidl, na ktorej pracovala agentúra Wiktor Leo Burnett a Pride Ride od Slovak Lines z dielne Core4.
Kategória: Film – online video a film
#Nebuď pirát
V rámci kampane #Nebuď pirát pripravila agentúra Elite Solutions online video, ktoré upozorňuje na kampaňovú myšlienku- nebezpečnosť používania telefónu za volantom. Spot začínali v rovnakom pohľade, ako sú používatelia sociálnych sietí zvyknutí z platforiem. Zvrat príde v momente, keď Sajfa „za jazdy“ vystúpi z auta a diváci si všimnú, že auto nešoféroval, iba demonštroval nebezpečný príklad toho, proti čomu kampaň bojuje. Práca získala najvyšší počet bodov aj v kategórii Digital – social media, Digital – influencer marketing a PR.
Klient: O2 Slovakia
Agentúra: Elite Solutions
Creative director: Peter Šurín
Art director: Andrej Valko, Jozef Kyselica
Strategy director: Peter Šurín
Copywriter: Matej Valo, Adam Baška, Slavomír Artim
Account manager: Marián Hlinka, Valéria Rotterová, Zuzana Mikulová
Kategória: Digital – social media
Chlieb lacnejší bude!
Lidl sa rozhodol využiť športovú udalosť roka – majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji – a vytvoriť kampaň, ktorá zarezonuje v čase, keď Slováci žijú touto športovou udalosťou najviac. Z víťazstva nášho tímu sa fanúšikovia tešia, avšak stále hovoria, že chlieb lacnejší aj tak nebude. To sa Lidl v spolupráci s agentúrou Wiktor Leo Burnett rozhodol odzrkadliť na reálnych cenách za chlieb. Ak naši vyhrali, chlieb bol lacnejší, ak naši hokejisti zápas prehrali, cena chleba sa nezmenila.
Klient: Lidl Slovensko
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Creative director: Ivana Pacoňová
Art director: Jozef Kyselica, Štefan Nosko
Strategy director: Vladimír Lefík
Copywriter: Ivana Pacoňová, Ivana Viteková
Account manager: Zuzana Kotuliaková, Anastasiya Gašparovič
Kategória: Digital – social media
Pride Ride
Zadaním pre agentúru core4 bolo odkomunikovať špeciálnu linku Slovak Lines, ktorá ponúkala dopravu z Bratislavy na viedenský EuroPride. Agentúra tak vytvorila instagramový rezervačný systém, kde si mohli ľudia zadarmo rezervovať miesto pre seba aj svojho partnera. Zaujímavých spôsobom tak využila možnosti, ktoré ponúka sociálna sieť Instagram a o to viac zaujala potenciálnych záujemcov.
Klient: Slovak Lines
Agentúra: Core4
Creative director: Andrej Csino
Art director: Dominik Herceg
Copywriter: Lukáš Lukonič
Account manager: Natália Vargová, Michaela Chrkavá
Kategória: PR
#Nebuď pirát
O2 si ako mobilný operátor uvedomuje svoju časť zodpovednosti nad novodobým cestným pirátstvom – používaním telefónu počas šoférovania. Preto sa rozhodol spustiť osvetovú komunikáciu, s cieľom vytvoriť diskusiu o tejto téme a zamedziť ďalšiemu používaniu telefónov za volantom. Kampaň z dielne Elite Solutions začala teasingovou časťou v hlavnej úlohe so Sajfom, ku ktorému sa pridalo viacero influencerov a vytvorili organickú diskusiu naprieč sociálnymi sieťami a inými médiami.
Klient: O2 Slovakia
Agentúra: Andrej Valko, Jozef Kyselica
Creative director: Peter Šurín
Art director: Andrej Valko, Jozef Kyselica
Strategy director: Peter Šurín
Copywriter: Matej Valo, Adam Baška, Slavomír Artim
Account manager: Marián Hlinka, Valéria Rotterová, Zuzana Mikulová
Kategória: Vizuál
Fraktúry vs. faktúry
Úlohou agentúry MUW SAATCHI & SAATCHI bolo pripraviť vizuál, ktorý odpromuje produkt Poistenie pravidelných výdavkov. Jeho primárnym benefitom je, že kým vy sa liečite, banka sa postará o vaše účty a faktúry. Liečte si fraktúry, my vyriešime faktúry. Jednoduchá slovná hračka podporená vizuálom, ktorá zrozumiteľne komunikuje produkt a jeho benefit. Podkladom pre reklamu sa stala skutočná RTG snímka ruky Art Directora držiacej platobnú kartu ČSOB.
Klient: ČSOB
Agentúra: MUW SAATCHI & SAATCHI
Creative director: Jaroslav Vígh
Art director: Ivan Tichý, Simona Bačová
Strategy director: Klaudia Linkeschová, Patrícia Reichlová
Copywriter: Dajana Székelyová, Jaroslav Vígh
Account manager: Petra Kalmárová
Kategória: Out of home
Bývanie podľa vašich prestávb
Prvá stavebná sporiteľňa pokračuje v imidžovej kampani. Tentoraz upozorňuje ľudí, ktorí si chcú zväčšiť alebo zmeniť svoje bývanie podľa svojich predstáv. Slovný novotvar v headline prepája prestavby s predstavami – svoje bývanie si prestavajú presne tak, ako si to predstavujú.
Klient: Prvá stavebná sporiteľňa
Agentúra: Respect APP
Creative director: Peter Michalka
Art director: Mykola Kovalenko
Strategy director: Yolka Udičová
Copywriter: Mirka Straková, Šimon Gál
Account manager: Michaela Martonová
Bodové hodnotenie si môžete pozrieť TU.
Kompletné júnové Hodnotenie Stratégií aj s vyjadreniami porotcov si prečítate v júlovom vydaní magazínu Stratégie.