Predstavujeme práce, ktoré získali na májovom Hodnotení Stratégií najviac bodov v jednotlivých kategóriách.
Reklamy, ktorým udelili porotcovia na májovom Hodnotení najvyšší počet bodov sú také, za ktorými je veľa roboty. Kategóriu televízna reklama vyhral Knauf Insulation, ktorá je craftovo mimoriadne náročnou prácou. Výnimkou nie je ani online video Dobré netreba meniť pre Popradskú kávu. Za kreatívou online videa tak ako v minulom roku stojí agentúra Zaraguza. MUW SAATCHI & SAATCHI prišla pre ČSOB s vychytávkou, ktorá oslovila aj porotu Zlatého klinca. SmartFolder nie je obyčajný obal na dokumenty, ale aj šikovná krabica, ktorá pomôže pri sťahovaní.
Kampaň, ktorá zaplavila sociálne siete 8. mája, mala pripomenúť obete 2. svetovej vojny najmä mladej generácii. Preto agentúra Istropolitana Ogilvy stavila na platformy, kde trávia mladí najviac času. Vzbudila tak horlivú diskusiu a odovzdala message širokej cieľovej skupine. Kategórie Out of home a Vizuál patria Poštovej banke a jej kreatívnej agentúre Wiktor Leo Burnett. V oboch prípadoch je cieľom propagácia 0-percentného úroku, vďaka ktorému, ako banka tvrdí, nie je dôvod nepožičať si. Agentúra prispôsobila každý reklamný nosič prostrediu a médiu, v ktorom sa nachádza a stavila na longcopy, ktorý je v dnešnej dobe menej populárny.
Kategória: Film – televízna reklama
Knauf Insulation Legenda
Hlavnou ideou spotu je legenda o kamennej ovci od spoločnosti Knauf Insulation. Reklamný spot je zložený z dvoch častí. Prvá časť je legendou o vzniku minerálnej vlny a v druhej časti poukazuje na inovácie, ktoré do segmentu zatepľovacích a izolačných materiálov Knauf Insulation prináša. Spot vychádza z kreatívnej premisy, že ak ovce nám dávajú vlnu, tak minerálna vlna musí pochádzať z kamenných oviec. Kreatívu zastrešila agentúra Mullen Lowe GGK a produkcie sa zhostilo ALIEN studio.
Klient: Knauf Insulation
Agentúra: Mullen Lowe GGK
Creative director: Erik Reingraber
Art director: Pavol Kornúcik, Juraj Sapara
Strategy director: Robert Cyprich
Copywriter: Erik Reingraber, Roman Jurčák
Account manager: Marta Sekerková
Kategória: Film – online video a film
Dobré meniť netreba
Online video Dobré meniť netreba je pokračovaním kampane Tajomstvo pravého kávičkára. Kreatívna agentúra Zaraguza sa rozhodla staviť na fakt, že žijeme v bláznivej dobe, kde ľudia už ani nevedia, kým sú, lebo sa im z každej stránky pripomína to, kým nie sú a ako sa majú zmeniť, aby boli šťastní. Preto po témach ako predsudky a tolerancia otvorila značka novú tému – spokojnosť so samým sebou.
Klient: Baliarne obchodu, a. s., Poprad
Agentúra: Zaraguza
Creative director: Michal Pastier
Art director: Milan Malý
Strategy director: Juraj Pobjecký
Copywriter: Eva Myjavcová, Kornélia Pazderková
Account manager: Jaroslava Huljaková
Kategória: Digital – social media
Dnes SME nezabudli
Zadaním pre Istropolitanu Ogilvy bolo pri príležitosti 8. mája vymyslieť komunikáciu na pripomenutie obetí 2. svetovej vojny pre mladú generáciu, ktorá vo vyššej miere inklinuje k extrémizmu. V spolupráci s DayByMe, lifestylovou aplikáciou a instagramovou komunitou konfrontovali mladých v kategóriách módy, jedla a cestovania cez fotky a fakty o hrozbách extrémizmu z minulosti. Zachytili tak cieľovú skupinu tam, kde trávi najviac času, rozvírili debatu a odovzdali hlavný message kampane.
Klient: Petit Press
Agentúra: Istropolitana Ogilvy
Creative director: Peter Darovec, Michal Belej
Art director: Jakub Svetlík, Michal Valušek, Radoslav Török
Strategy director: Lenka Lukáčová, Veronika Romsauerová, Juraj Plánovský
Copywriter: Michal Belej, Vladimír Janček
Account manager: Petra Lukáčová, Lenka Michalková, Nikola Lépesová
Kategória: Media
SmartFolder
Keď si v ČSOB vezmete hypotéku schválenú v predstihu, máte pred ostatnými náskok. Nehnuteľnosť, ktorá sa vám páči, môžete na mieste vziať a prakticky sa ihneď sťahovať. To využila agentúra MUW SAATCHI & SAATCHI, ktorá vymyslela, že klasickým obalom na dokumenty dá funkciu navyše. SmartFolder je jediný obal na hypotéku, z ktorého si poskladáte krabicu na sťahovanie.
Klient: ČSOB
Agentúra: MUW SAATCHI & SAATCHI
Creative director: Jaroslav Vígh
Art director: Ivan Tichý
Copywriter: Dajana Székelyová
Account manager: Anh Doan
Kategória: Out of home
Nie je dôvod nepožičať si
Je veľa dôvodov prečo byť pri pôžičke obozretný. Ale ak má úrok 0 %, potom nie je jediný dôvod nepožičať si! Týmto jazykom agentúra Wiktor Leo Burnett presviedčala ľudí, že aj keď sa im v živote deje čokoľvek, stále to nie je dôvod nepožičať si. Prostredníctvom outdoorových reklamných nosičov značka presviedčala, že ani preplnený autobus či náročný deň v práci nie sú dôvodmi nevziať si pôžičku.
Klient: Poštová banka
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Creative director: Martin Keder
Art director: Martina Mihálová
Strategy director: Vladimír Lefík
Copywriter: Veronika Podmaková, Martin Keder
Account manager: Juraj Výboch, Simona Bobeková
Kategória: Vizuál
Nie je dôvod nepožičať si
Zadaním pre agentúru Wiktor Leo Burnett bolo odkomunikovať, že Poštová banka ponúka zákazníkom úrok 0 %, a preto nie je jediný dôvod nepožičať si! V dobe úsporného používania slov sa agentúra rozhodla ísť opačnou cestou. V „longcopy“ vizuáloch sa odľahčeným jazykom prihovárajú, že ani strie nie sú dôvodmi nevziať si pôžičku, keď je úplne bez úroku. Inzercia bola prispôsobená periodiku, v ktorom bola uverejnená tak, aby sedela s témou.
Klient: Poštová banka
Agentúra: Wiktor Leo Burnett
Creative director: Martin Keder
Art director: Martina Mihálová
Strategy director: Vladimír Lefík
Copywriter: Veronika Podmaková, Martin Keder
Account manager: Juraj Výboch, Simona Bobeková
Bodové hodnotenie si môžete pozrieť TU.
Kompletné májové Hodnotenie Stratégií aj s vyjadreniami porotcov si prečítate v júnovom vydaní magazínu Stratégie.